Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@09:12:54 GMT

سیاستی عین وقاحت!

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۲۳۱۱

سیاستی عین وقاحت!

1. متاسفانه مسافرت در ایران، در زمین و هوا، فاقد امنیت و استانداردی مطلوب است و از این حیث ما سزاوار سرزنش هستیم. بسیاری نیز، در داخل و خارج کشور، ما را به دلیل این استاندارد پائین، که در این حادثه به متلاشی شدن زندگی های بسیاری انجامید، مورد ملامت قرار دادند. انصاف حکم می کند مسئولین در برابر این گونه نقد و نظرها سر پوزش فرود آورده، تجربه موفقتر کشورهای امن تر را ارج نهاده و با آموختن از آنان آینده ای بهتر برای سفرهای هوایی و زمینی فراهم نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2.  همه نقد ها و نظرها، اما، از این جنس نبود و در این میان یکی واقعا پدیده ای استثنایی و درخور توجه بود: بلافاصله پس از اعلام و اعتراف فرماندهان مسئول در خصوص هدف قرار گرفته شدن اشتباهی هواپیمای مسافربری، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر إسرائیل در جلوی دوربین ها ظاهر شد و گفت: ایران دروغ گفت. همانطور که درباره برنامه هسته ای سرّی خود دروغ گفتند، حالا دارند در خصوص سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی دروغ میگویند. از اول میدانستند که خودشان آن را سرنگون کرده اند. میدانستند که ناعامدانه آنرا سرنگون کرده اند، اما عامدانه دروغ گفتند. تمام جهان را فریب دادند». نتانیاهو گفت «این دقیقا مغایر آن شیوه ای است که یک کشور متمدن می بایست عمل کند، و ما مراتب تسلیت خود را به قربانیان فریب و اهمال ایران ابراز می‌کنیم».

.  اگر در دنیای سیاست وقاحت وجود نداشت إسرائیل باید آخرین کشوری می بود که چنین موضعی می گرفت. نتانیاهو نماینده رژیمی است که مرتکب یکی از بدترین انواع جنایت و دروغ پردازی در حق هواپیماهای مسافربری شده که تاکنون در جهان ثبت شده است.

4.  این رژیم (در ۲۱ فوریه سال ۱۹۷۳) پرواز شماره ۱۱۴ خطوط هوایی لیبی را – که توسط ایرفرانس اداره می شد – بر فراز صحرای سینا هدف قرار داد. إسرائیل – همان کشور متمدن مورد اشاره نتانیاهو – ابتدا مسئولیت خود در این فاجعه را انکار کرد. اما اطلاعات جعبه سیاه این هواپیما، زنده ماندن معجزه آسای کمک خلبان این هواپیما و تحقیقات بعدی نشان داد تصمیماتی جنایتکارانه، و نه اشتباه و خطا، این فاجعه انسانی را رقم زده است. بعدها روشن شد إسرائیل می دانست این هواپیما مسافربری و مملو از مسافر است. إسرائیل می دانست این هواپیما در حال خروج از صحرای سینا است و نمی تواند خطری، از هر نوع، برای إسرائیل به حساب آید. با این وجود مقامات اسرائیلی در عالی ترین سطح، رئیس ستاد ارتش إسرائیل (دیوید العازار)، دستور شلیک به هواپیما را صادر کردند و دو فروند فانتوم نیروی هوایی إسرائیل پس از تعقیب این هواپیما آن را در روز روشن (حوالی ساعت دو بعد از ظهر) به رگبار بستند و سرنگون نمودند. در این جنایت ۱۰۸ نفر از جمله وزیرخارجه وقت لیبی، کادر فرانسوی پرواز و خانم سلوی حجازی مجری مشهور و محبوب مصری (و مادر چهار فرزند) کشته شدند. پس از روشن شدن حقیقت إسرائیل در ۲۴ فوریه (سه روز پس از وقوع حادثه) به این جنایت اعتراف نمود و آن را محصول قضاوتی خطاآلود نامید اما در عین حال مسئولیت این حادثه را نپذیرفت و خلبان فرانسوی هواپیما (ی بوئینگ ۷۲۷) را مقصر واقعی ماجرا دانست.

5.  بنیامین نتانیاهو، که در حادثه هواپیمای اوکراینی زبان به ملامت مسئولین ایرانی گشوده است، نه تنها نماینده رژیمی با این سابقه وحشتناک در کشتن مسافران هواپیمای مسافربری است بلکه خود شخصا نیز در عملیاتی شرکت نموده (عملیات هدیه) که طی آن کماندوهای اسرائیلی سیزده هواپیمای مسافربری مستقر در فرودگاه بین المللی بیروت را منهدم نمودند. این حادثه نیز در نوع خود جرمی بی سابقه در تاریخ هوانوردی جهان تلقی می شود.

6.  دولت جمهوری اسلامی ایران و دستگاههای مسئول معصوم و مصون از خطا و اشتباه نیستند و در حوادث بسیاری، از جمله سقوط هواپیمای اوکراینی، شایسته سرزنش و ملامت هستند اما واقعا إسرائیل، با آن پرونده سنگین در ارتکاب أنواع جنایت، بی رحمی، قتل و غارت و دروغگویی واجد کمترین شایستگی برای انتقاد از این اوضاع و ایراد خطابه در مورد تمدن و انسانیت است. با این وجود، إسرائیل در دوره زمامداری نتانیاهو به رژیمی تبدیل شده که پیشقراول و سردمدار انتقاد و اعتراض به سیاستها و عملکرد جمهوری اسلامی است. این مهم جز از طریق سیاستی که عین وقاحت است امکان پذیر نیست.

*استاد دانشگاه تهران – دانشکده مطالعات جهان

310 310

کد خبر 1345828

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سقوط هواپیمای اوکراینی رژیم صهیونیستی اسرائیل ایران و اسرائیل لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۲۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد

با انتشار خبر آزاد شدن خرید و فروش جت شخصی در ایران این خبر تیتر رسانه‌ها و فضای مجازی شد تا جایی که سازمان هواپیمایی با ارائه توضیحاتی گفت که این رخداد اتفاق جدیدی نیست و در گذشته هم سابقه داشته است. بنابر این توضیحات از سال ۱۳۸۲ آیین‌نامه مالکیت و بهره‌برداری هواپیمای شخصی به تصویب رسیده است و مانعی برای خرید و فروش واستفاده از جت‌های شخصی در کشور نیست.

اما با انتشار این خبر بحث راجع به این موضوع داغ شد. بر اساس آمار حدود ۲۵۰ هواپیمای سبک در کشور وجود دارد که برخی در جهت اجاره برای تفریح یا مسافرت استفاده می‌شود. 

قیمت خرید و اجاره هواپیمای شخصی

برخی از هواپیمای سبک و دو نفره که کاربرد تفریحی دارد بر اساس نرخ جهانی حدود ۷ میلیارد قیمت دارند. در یک آگهی برای فروش جت شخصی نیز مبلغ ۳۶ میلیارد تومان به چشم می‌خورد. 

قیمت اجاره این هواپیما‌های سبک و جت‌های شخصی نیز متفاوت است. در یکی از سایت‌های پرواز با هواپیما تفریحی نرخ ساعتی ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده و در جای دیگر برای اجاره یک جت شخصی با ظرفیت ۶ مسافر برای سفر تا جنوب کشور مبلغی در حدود ۳۵۰ میلیون تومان درخواست شده است.

قیمت خودرو‌های خارجی

با توجه به قیمت خودرو‌های وارداتی و خارجی در کشور که بسیاری از آنها با هدف تعدیل بازار داخلی صورت گرفت بسیاری از افراد به جای خرید این خودرو‌ها می‌توانند اقدام به خرید هواپیمای سبک و تفریحی کنند. در ادامه به قیمت برخی خودرو‌های خارجی در بازار ایران اشاره می‌کنیم:

منبع: روزگار خودرو

tags # خودرو لوکس سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • ارائه ۵۰ بسته سیاستی بسیج اساتید برای حل مشکلات کشور
  • فیلم/ ورود هواپیمای رئیس‌جمهور به فرودگاه بین‌المللی سریلانکا
  • شکست پنجه عقاب در صحرای طبس
  • تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد
  • فرآیند تولید هواپیمای ترابری غول پیکر «ایلیوشین ایل-۷۶» (فیلم)
  • این هواپیما هنگام برخاستن از فرودگاه یک چرخ خود را از دست داد | ویدئو
  • لحظه ترسناک کنده شدن چرخ هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از روی باند فرودگاه (فیلم)
  • ببینید | لحظه ترسناک کنده شدن چرخ هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از روی باند فرودگاه
  • نقض حریم هوایی افغانستان در قندهار