Web Analytics Made Easy - Statcounter

ذوالقدر گفت: با توجه به رایزنی هایی که با بانک مرکزی داشتیم قرار است، فقط یک ضامن قبول کنند ولی طبق گزارش های واصله برخی بانک ها کارشکنی کرده و دو ضامن می خواهند که این تخلف محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، دولت چند سالی است که برای افزایش ازدواج جوانان، مبلغ وام ازدواج را افزایش می دهد، امسال هم تصویب شد، وام۳۰ میلیون تومانی ازدواج به ۵۰ میلیون توامان افزایش یابد، ولی در این میان مشکلاتی بر سر راه زوج ها قرار دارد که یکی از مهمترین آنها داشتن تضامین است با توجه به رایزنی های صورت گرفته توسط مجلس و وزارت ورزش و جوانان مقرر شد، بانک مرکزی تدبیری برای این موضوع اتخاذ کند، بدین صورت که فرد متقاضی با معرفی یک ضامن معتبر به بانک یا سفته بتواند وام خود را دریافت کند ولی این مساله همچنان به قوت خود باقی است در این خصوص گفتگویی با «فاطمه ذوالقدر»عضو کمیسیون فرهنگی مجلس انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 


در خصوص جزییات وام۵۰ میلیون تومانی ازدواج توضیح دهید؟

وام 50 میلیون تومانی ازدواج جوانان تصویب شد، وام ازدواج با توجه به تورم موجود در جامعه در کمیسیون تلفیق به 100 میلیون تومان افزایش پیدا کرد، بر این اساس به هر زوج 50 میلیون تومان با باز پرداخت 7 ساله اختصاص می‌یابد در حالی که سال گذشته مبلغ 30 میلیون تومان و با بازپرداخت 5 ساله  بوده است.

 

به گفته  محمد مهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وام ازدواج نباید به افراد زیر ۱۵ سال و بالای ۵۰ سال تعلق بگیرد نظر شما در این خصوص چیست؟

در مورد حداقل و حداکثر سن دریافتی این وام در حال رایزنی هستیم، بدون شک سن مشخصی از طرف معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برای دریافت این وام تعریف و ابلاغ  خواهد شد.  ولی بررسی محدویت سنی برای وام ازدواج هنوز به تبصره 16 نرسیده است، ما هم پیشنهاداتی برای محدویت سنی داریم به این معنا که اولویت دریافت وام ازدواج برای جوانان 15 تا 45 سال باشد، این پیشنهادات مطرح خواهد شد، باید منتظر میزان کسب رای لازم در این خصوص باشیم.

 

آیا خود دولت هم موافق محدویت سنی برای وام ازدواج است؟

بله، خود دولت هم پیشنهاداتی برای محدویت سنی دارد، در خود اعضای تلفیق هم پیشنهاداتی ارایه خواهد شد که وام ازدواج مورد سوءاستفاده قرارنگیرد، مثلا یک جایی بلوکه شود یا فرد ازدواج کرده، وام را بگیرد، وقتی به سن قانونی رسید استفاده کند،فعلا پیشنهادات مختلفی ارایه شده  ولی هنوز به تصویب نهایی نرسیده است لذا تلاش ما جلوگیری از اعطای وام به افراد زیر 15 سال و بالای 50 سال است.

 

طبق گزارش ها افراد بالای ۶۰ سال هم وام ازدواج دریافت کرده بودند در این خصوص  هم توضیح می دهید؟

این حق قانونی هر فرد است که یکبار در عمرش از وام ازدواج استفاده کند، ولی هدف ما ازدواج جوانان است، قطعا  فردی که در سن 60 سالگی ازدواج می کند از وضعیت مالی خوبی برخورداراست ضمن اینکه  همان فرد سالمند هم این حق قانونی را دارد ولی به اعتقاد ما اولویت با جوانان است ،ابتدا جوانان باید وام  بگیرند در آخر اگر ممکن بود افراد بالای 50 و 60 سال هم دریافت کنند.

 

زوج ها از چه زمانی می توانند وام ۵۰ میلیون تومان را دریافت کنند آیا زوج هایی که قبل از این تاریخ عقد کردند می توانند وام ۵۰ میلیون تومانی دریافت کنند؟

به احتمال زیاد پرداخت وام 50 تومانی از فروردین 99 آغاز می شود این وام به تمامی زوج هایی که تاریخ عقد آن ها بعد از 1 فروردین 96 باشد و تا کنون وام ازدواج دریافت نکرده اند تعلق می گیرد.

 

قرار بود بانکها فقط یک ضامن قبول کنند ولی هیچ کدام از بانکها یک ضامن را نمی پذیرند، فقط در صورت داشتن دو ضامن وام ارایه می دهند، آیا این مساله تخلف محسوب می شود؟

با توجه به رایزنی هایی که با بانک مرکزی داشتیم قرار است فقط یک ضامن قبول کنند ولی طبق گزارش های واصله برخی بانک ها کارشکنی کرده و دو ضامن  را می پذیرند که این تخلف محسوب می شود زوج ها باید شکایت کنید.

 

مهمترین دلیل کاهش ازدواج در میان جوانان چیست؟

مسائل اقتصادی و بیکاری مهمترین دلیل بر کاهش ازدواج جوانان شده است، گرانی‌های حاکم در جامعه از تورم چند برابری طلا و سکه گرفته تا گرانی مسکن و اجاره‌بهای منازل در کنار معضل بیکاری سایه سنگینی بر زندگی افرادِ جامعه انداخته و عاملی بر کاهش و بی رغبتی جوانان نسبت به ازدواج، این سنتِ حَسنه نبوی شده است، گرانی و تورم موجود در پایتخت، بیشتر از شهرهای دیگر است بر همین اساس در مجلس دهم در تلاش هستیم وام ازدواج را نسبت به تورم موجود در جامعه افزایش داده تا جوانان بیش از قبل به لحاظ مالی مورد حمایت دولت در سال  ٩٩ قرار گرفته تا شاهد مجردان سالمند در کشور نباشم.

 

نظرتون در مورد تاثیر بیکاری در ازدواج جوانان چیست؟

مسئله اشتغال جوانان باید ریشه‌ای حل شود، در کنار آن مشوق‌های ازدواج و فرزندآوری در جامعه گسترش پیدا کند تا جوانان به ماهیت ازدواج پی برده و باهم بودن و تشکیل زندگی را به تنها زیستی ترجیح دهند، خوشبختانه افزایش وام ازدواج تا حدودی در شهرهای کوچک و شهرستان‌ها کارساز بود، اما در شهری مثل تهران رضایت بخش نبوده است.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد نماز جمعه کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما رویداد ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد فاطمه ذوالقدر وام ازدواج جوانان ضامن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۲۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، روح الله صیادیان خواه مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در این مراسم با اشاره به مشکلات جوانان در امر ازدواج، توجه به حل همه جانبه این مشکلات را پایه اصلی فرهنگ‌سازی در راستای اجرای حجاب و دور نگه داشتن جوانان از ابتذال در جامعه و مبارزه با آسیب‌های ناشی از بی‌حجابی عنوان و تاکید کرد: متاسفانه هرچه مشکلات جوانان در امر ازدواج بیشتر می‌شود عرصه بر آنها تنگ‌تر شده و معضلاتی تحت عنوان بدحجابی و نابهنجاری‌ها در جامعه نمود بیشتری پیدا می‌کند و این مسئله جامعه را زیر سوال برده و ارزش‌های آن را مختل می‌کند.

وی افزود: پوشش دانشجویان در محیط‌های آموزشی و پژوهشی باید کامل و بر اساس شئونات اسلامی و دانشجویی باشد. با توجه به اینکه پوشش آراسته توام با وقار یکی از مهم‌ترین شئون شخصیت و لازمه احترام به دانش و آن مکان مقدسی است که افراد از نعمت کسب دانش بهره‌مند می‌شوند، انتظار می‌رود مطابق قانون کلیه اساتید، کارکنان، دانشجویان و ارباب رجوع دانشگاه از پوشش ظاهری متناسب با محیط علمی برخوردار باشند.

همچنین در این میزگرد هر کدام از مسئولین تشکل‌ها به بیان دیدگاه خود نیز پرداختند.

خبرنگار: سعیده صداقت نژاد

انتهای خبر/

کد خبر: 1228234 برچسب‌ها حجاب

دیگر خبرها

  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است
  • عدم پاسخگویی کتبی به ارباب رجوع تخلف اداری محسوب می شود
  • افزایش تسهیلات ازدواج در هرمزگان
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • ۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • وام بزرگ ۳۰۰ میلیون تومانی را از این بانک‌‎ها دریافت کنید