Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: طرح هر گونه موضوع مذاکره با آمریکا از طرف مسئولین خلاف سیاست‌های کلان نظام است و به نظر می‌رسد که این مسئله باید مورد توبیخ شورای امنیت قرار بگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید رضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به مصاحبه وزیر امور خارجه با نشریه آلمانی اشپیگل و بیان اظهارتی که مذاکره با آمریکا غیر محتمل نیست، به شرطی که آمریکا تغییر رفتار دهد و تحریم‌های ایران را لغو کند، گفت: مقام معظم رهبری مذاکره با آمریکا را در خطبه های نماز جمعه اخیر به طور کلی نفی و ممنوع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب تأکید داشتند که ما با دنیا مذاکره می کنیم اما نه با آمریکا تصریح کرد: بنابراین طرح هر گونه موضوع مذاکره با آمریکا از طرف مسئولین خلاف سیاست های کلان نظام است و به نظر می رسد که این مسئله باید مورد توبیخ شورای امنیت قرار بگیرد.

ترقی تأکید کرد: فروختن عزت ملت ایران در شرایطی که باید روز به روز با اقتدار و عزت در مسیر اهداف بین المللی خود قدم برداریم، جز بی خردی و بی توجهی به رفراندوم عمومی مردم در نفرت از آمریکا چیز دیگری را تلقی نمی شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ابراز کرد: وقتی که ملت ایران با حضور میلیونی خود مانند دیگر کشورهای منطقه همچون عراق تنفر خود را نسبت به آمریکا ابراز و اعلام می کنند؛ طرح این موضوع که ما با آمریکا مذاکره میکنیم ولو اینکه آنان تحریم ها را لغو کنند؛ حرف قابل پذیریشی نیست.

وی تصریح کرد: آمریکایی ها به هیچ وجه به دنیال لغو تحریم ها نیستند مگر آنکه ما قدرت بگیریم و قوی شویم؛ بنابراین وقتی سخنی قابل پذیرش از سوی آمریکا و سران آنها وجود ندارد؛  تکرار و طرح این مسئله نمی تواند چیزی جز انفعال، ضعف و ذلت داشته باشد.

ترقی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می رسد که آقای ظریف باید از این اقدام از ملت ایران و مقام معظم رهبری عذرخواهی کند چرا که خلاف عزت ملی سخن گفته است.

انتهای پیام/


 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۲۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد

رسانه روسی خبر داده الجزایر خواستار برگزاری شنست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره کشف گورهای جمعی در غزه شده است.

به گزارش ایسنا، یک منبع آگاه می‌گوید الجزایر در پی کشف گورهای جمعی در غزه، خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز سه‌شنبه شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک روز شنبه خبر داده الجزایر به‌عنوان عضو غیردائم شورای امنیت، خواستار برگزاری این نشست پشت درهای بسته است.

مقامات فلسطینی اعلام کرده‌اند بیش از ۳۰۰ جسد از جمله زنان، کودکان، افراد مسن و مجروح در گورهای جمعی در محوطه بیمارستان ناصر در خان‌یونس، دومین شهر بزرگ غزه و مجتمع پزشکی الشفا در شهر غزه پیدا شده است.

پیش از این «واسیلی نبنزیا» سفیر روسیه در سازمان ملل گفته بود روسیه خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی مستقل برای محاکمه عاملان ایجاد گورهای جمعی گزارش شده در نوار غزه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محمد خزاعی مطرح کرد؛تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • نخستین واکنش یحیی السنوار به پیشنهاد مطرح شده در قاهره برای توافق
  • درخواست الجزایر از شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • مذاکره با بازیگران «عشق» ادامه دارد / نگارش فیلمنامه بر اساس واقعیت‌های اجتماعی
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد