Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@22:04:40 GMT

۲هزار و ۴۶۶ خانوار سمنانی تقاضای کمک معیشتی دادند

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۳۱۷۷

۲هزار و ۴۶۶ خانوار سمنانی تقاضای کمک معیشتی دادند

اسماعیل غنیان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: از مجموع ۲ هزار و ۴۶۶ نفر سرپرست خانوار خواستار دریافت کمک معیشتی، ۹۹۳ نفر به صورت تلفنی و یک هزار و ۴۷۳ نفر با مراجعه حضوری به ستاد استان سمنان تقاضای خود را ثبت کردند.

وی ادامه داد: ۲هزار و ۴۶۶ تماس تلفنی و مراجعه حضوری برای دریافت کمک معیشتی در ستاد استان سمنان افرادی را شامل می شد که به روش معمول در «ورود به سامانه برای ثبت نام» دچار مشکل بودند و با مراجعه حضوری یا تلفنی مشکلاتشان در ثبت رفع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: سامانه برای ثبت درخواست دریافت کمک هزینه معیشتی در ۲ دوره فعال شد و آخرین مهلت ثبت‌نام ۳۰ دی امسال بوده است و اکنون سامانه برای ثبت‌نام فعال نیست.

غنیان هم چنین یادآور شد که آمار کل متقاضیان کمک معیشتی استان سمنان به خصوص افرادی که از طریق سامانه اقدام به درخواست کرده اند صرفا در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

وی تصریح کرد: طبق آنچه دولت برای درآمد اعلام کرده است، خانوار یک نفره با درآمد سالانه کمتر از ۴۸ میلیون، ۲ نفره  ۶۰ میلیون، سه نفره ۷۲ میلیون، چهار نفره ۸۴ میلیون و پنج نفره و بیشتر ۹۶ میلیون تومان بسته کمک معیشتی دریافت می کنند.

وی یادآور شد: معیارهای دیگری نیز برای مشمولیت کمک معیشتی مطرح شده که خودرو، شغل و ملک را نیز در بر می‌گیرد.

غنیان خاطر نشان کرد: خانوارهای دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به طور همزمان یا خانوارهای دارای دو واحد ملکی، خانوارهای دارای املاک و مستغلات با ارزش ۱۲ میلیارد ریال در تهران و کلان‌شهرها ۹ میلیارد ریال در سایر شهرستان‌ها مشمول نمی‌شوند.

وی در مورد معیار خودرو اضافه کرد: خانوارهای دارای خودروهای سواری با ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون تومان یا خودروهای عمومی با ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون تومان مشمول کمک معیشتی نخواهند شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: کارفرمایان دارای بیش از سه بیمه‌پرداز یا گیرندگان تسهیلات بانکی به مجموع بیش از ۳۰۰ میلیون تومان که در حال بازپرداخت اقساط باشند کمک معیشتی دریافت نخواهند کرد.

طبق آخرین اطلاع دولت، در دی ماه برای حدود ۱۸.۱ میلیون خانوار پرداخت کمک معیشتی انجام شده است و احتمالا این تعداد در نتیجه بررسی درخواست‌ها افزایش خواهد یافت.

۱۹۶ هزار و ۷۵۰ خانوار یارانه‌بگیر در استان وجود دارد که براساس  آمار آذر امسال از این تعداد ۱۳۵ هزار و ۷۹۱ خانوار کمک هزینه معیشت دریافت کردند.

برچسب‌ها سمنان هدفمند سازی یارانه ها طرح حمایت معیشتی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان هدفمند سازی یارانه ها طرح حمایت معیشتی دولت سمنان هدفمند سازی یارانه ها طرح حمایت معیشتی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۳۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد تقاضای جهانی برای بنزین نصف می‌شود

رشد تقاضای جهانی برای نفت تحت تاثیر افزایش استقبال از خودروهای برقی در چین و آمریکا و عادی شدن مصرف پس از افزایش شدیدی که در دوران پساکرونا داشت، ممکن است امسال نصف شود.

به گزارش ایسنا، شرکت مشاوره وود مک کنزی اعلام کرد تقاضا برای بنزین احتمالا ۳۴۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۴ رشد کرده و به ۲۶.۵ میلیون بشکه در روز می‌رسد که پایین‌ترین میزان رشد از سال ۲۰۲۰ و کمتر از رشد ۷۰۰ هزار بشکه‌ای تقاضای روزانه برای بنزین در سال ۲۰۲۳ است.

سوشانت گوپتا، تحلیلگر «وود مک کنزی» گفت: نفوذ خودروهای برقی در آمریکا و چین افزایش یافته است. امسال، تقاضای چین به دلیل استفاده بیشتر از خودروهای برقی، تنها ۱۰ هزار بشکه در روز رشد خواهد کرد.

شرکت مشاوره «ریستاد انرژی»، تقاضای جهانی برای بنزین در سال میلادی جاری را حدود ۲۶ میلیون بشکه در روز تخمین زد که حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز بالاتر از رشد حدود ۷۰۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۲۳ است.

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرده است چین که زمانی پیشران تقاضا برای بنزین در جهان بود، امسال بیش از نیمی از فروش همه خودروهای برقی را به خود اختصاص خواهد داد.

پیش‌بینی بازوی تحقیقاتی شرکت ملی نفت چین (CNPC) نشان داد مصرف بنزین چین، امسال حدود ۲ میلیون تن معادل حدود ۱.۳ درصد رشد کرده و به ۱۶۵.۱ میلیون تن (۳.۸ میلیون بشکه در روز) می‌رسد. بازوی تحقیقاتی سینوپک که بزرگترین پالایشگر نفت در چین است، انتظار دارد تقاضا برای بنزین در سال ۲۰۲۴، به میزان ۱.۷ درصد معادل حدود ۳ میلیون تن رشد کند و به ۱۸۲ میلیون تن برسد.

طبق ارزیابی آژانس بین‌المللی انرژی، با کاهش قیمت که تقاضا را تقویت کرده است، سهم خودروهای برقی فروخته شده در سال میلادی جاری، ممکن است در چین به ۴۵ درصد، ‌ در اروپا به حدود ۲۵ درصد و در آمریکا به بیش از ۱۱ درصد برسد.

در مقابل، رونق فروش خودرو به همراه رشد اقتصادی بالا و ضریب نفوذ اندک خودروی برقی، محرک تقاضا برای بنزین در هند و اندونزی می‌شود.

برآورد دولت هند نشان می‌دهد مصرف بنزین هند در سال منتهی به مارس ۲۰۲۵، به رکورد ۳۹.۲ میلیون تن (۹۰۸ هزار بشکه در روز) خواهد رسید که حدود پنج درصد بالاتر از ۳۷.۲ میلیون تن در سال منتهی به مارس ۲۰۲۴ است.

طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، مصرف روزانه بنزین آمریکا که در سال ۲۰۱۸ تا رکورد ۳۹۲ میلیون گالن، صعود کرده بود، در سال ۲۰۲۳، به حدود ۳۷۶ میلیون گالن (۸.۹۴ میلیون بشکه در روز) کاهش یافت.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند تقاضا در سال ۲۰۲۴، ثابت باشد. شرکت مشاوره FGE اعلام کرد در نتیجه، حاشیه سود پالایش نفت در آمریکا پس از اوج فصل رانندگی تابستانی، تحت فشار نزولی قرار خواهد گرفت.

بر اساس گزارش رویترز، در اروپا، تقاضا برای بنزین، به میزان ۵۰ هزار بشکه در روز معادل ۲.۳ درصد رشد کرده و به ۲.۱۹ میلیون بشکه در روز می‌رسد که مطابق با روند رشد در سال‌های اخیر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهلت دریافت کالابرگ طرح فجرانه نوبت سوم تا جمعه تمدید شد
  • از باز کردن پیام‌هایی با محتوای بسته معیشتی و سبد کالا بپرهیزید
  •  ۷۰۰ خانواده دارای فرزندان چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • افزایش قدرت معیشتی خانوار در آذربایجان‌شرقی مورد توجه خواهد بود
  • فردا آخرین مهلت دریافت مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ است
  • فردا، مهلت پایانی مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ
  • رشد تقاضای جهانی برای بنزین نصف می‌شود
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • تکذیب خبر خسارت به ۲هزار تن گندم در خنج استان فارس
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!