Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد حیدری در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره دبیرخانه بررسی ابعاد حقوقی ترور شهید سردار سلیمانی گفت: فاجعه‌ای که استکبار جهانی به وجود آورد و سردار سلیمانی را شخصا ترور و برای اولین بار نیز این جنایت را برعهده گرفت دارای ابعاد حقوقی است که باید بررسی شود. جامعه جهانی می‌داند که دولت آمریکا و سردمداران آن، حامی تروریست هستند و در تمام فاجعه‌هایی تروریستی جهان نقش دارند اما در ماجرای ترور شهید سردار سلیمانی، برای اولین مسئولیت ترور را بر عهده گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: این موضوع از نظر منطق جهانی مردود است و رسوایی آن در تمام دنیا باقی خواهد ماند؛ همه می‌دانند که دولت آمریکا یک دولت تروریست است.

او با بیان این که دولت آمریکا شخصی را که سال‌ها بر علیه تروریست فعالیت کرده، ترور کرد گفت: سردار سلیمانی در یک کشور ثالث مهمان بود و مورد ترور ناجوانمردانه قرار گرفت. بنابراین ابعاد حقوقی و کیفری این موضوع، یعنی بحث رسوایی و این که سردار سلیمانی در یک کشور دیگر حضور داشته است باید بررسی شود. بنابراین دبیرخانه‌ای در علوم و تحقیقات در این راستا تشکیل شده است و همه دانش آموختگان حقوق در کسوت هیئت علمی در این زمینه همکاری خواهند کرد.

حیدری تصریح کرد: این بررسی از نظر محاکم دادگاهی بین المللی، محاکم دادگاهی منطقه‌ای و همه راه‌هایی که وجود دارد باید بررسی و یک پشتوانه قوی حقوقی پشت آن قرار گیرد تا از نظر حقوقی، منطقی و علم حقوق نیز این عمل ناشایست کشور آمریکا برای همه محکوم شود.

سخنگوی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این که البته با بیان این که ترور سردار سلیمانی از دیدگاه ملت‌ها محکوم است اضافه کرد: این موضوع باید از نظر حقوقی نیز در دادگاه‌های بین المللی محکوم شود. در همین راستا دبیرخانه‌ای در علوم و تحقیقات تشکیل شده است و تمام واحدهای کشور با این دبیرخانه همکاری می‌کنند. البته تمام گروه‌های حقوقی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه مسئولیت پیدا کردند اما دبیرخانه آن در علوم و تحقیقات مستقر است.

او در بخش دیگری از سخنان خود درباره همکاری با مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: اساس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی این است که روی طرح‌ها و لوایح نمایندگان گزارش تهیه می‌کند. اگر این مرکز بخواهد از توان علمی اساتید، اعضای هیئت علمی و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی به صورت رسمی برای بررسی طرح‌ها و لوایح استفاده کند آمادگی کامل داریم تا با آن ‌ها همکاری کنیم.

انتهای پیام/

341 / 167 ترور شهید سردار سلیمانی دبیرخانه احمید حیدری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: ترور شهید سردار سلیمانی دبیرخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۳۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی دکتر «نادر نورمحمد» را به عنوان رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشورعراق منصوب کرد.

در حکم انتصاب نادر نورمحمد آمده است:

نظر به تعهد و تجارب ارزنده جناب‌عالی در امر آموزش عالی و بر اساس بند ۷ از بخش ج ماده ۲ قانون‌ تشکیل وزارت علوم، ‌تحقیقات و فناوری مصوّب ۱۳۸۳.۶.۱ مجلس شورای اسلامی ایران به مدت دو سال به عنوان «رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق» منصوب می‌شوید. از شما انتظار می‌رود علاوه بر انجام وظایف مصرّح در قانون اعزام مصوّب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و رعایت کامل آیین‌نامه شرح وظایف رایزنان علمی مصوّب ۱۳۸۸.۲.۲۰ دو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امور مربوط به ارتباطات علمی و فناوری کشور محل مأموریت را به عنوان رایزن علمی در آن کشورها اجرا کنید.

همچنین بر شناسایی دقیق استعدادها و امکانات علمی موجود در آن کشور، ایجاد زمینه‌ بهره‌برداری از آنها و برقراری ارتباطات و همکاری‌های علمی با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی میهن اسلامی و به ویژه جذب دانشجویان و فناوران، با هماهنگی سازمان امور دانشجویان، مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در آن کشور در چارچوب سیاست‌های دولت تأکید می‌کنم. تندرستی و توفیق روزافزون شما را در اجرای احسن مأموریت‌های محوله از خداوند متعال خواهانم.

کد خبر 6090123

دیگر خبرها

  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس
  • هشدار مرکز پژوهش های مجلس درباره سبد غذایی خانوار : کالری مصرفی نیمی از ایرانیان در سال ۱۴۰۱ کمتر از استاندارد بوده است
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان
  • بررسی پرونده صندوق پس انداز کارکنان راه آهن با ۷ هزار شاکی
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • تجمع دانشگاهیان واحد علوم و تحقیقات در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی
  • هدف شورای ششم، مطالبه‌گری برای استیفای حقوق شهروندان است
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند