Web Analytics Made Easy - Statcounter

«ناصر فروتن» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمیته داوران فدراسیون کشتی در طول سال باید داوران خود را با شرکت دادن در مسابقات مختلف، کنترل کند که بهترین فرصت همین تورنمنت‌های بین‌المللی است که در داخل کشور برگزار می‌شود. برخی از داوران در رقابت‌های کشتی آزاد جام تختی در کرمانشاه و برخی هم در کشتی فرنگی جام تختی در شیراز کنترل شدند و بخشی دیگر نیز در رقابت‌های بین‌المللی جام شاهد و جام یادگار امام (ره) کنترل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: در رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی در شیراز ۱۳۰ مبارزه برگزار شد، مسابقاتی که به عنوان انتخابی تیم ملی و پیش از بازی‌های المپیک بود.  پیش از آغاز مسابقات با توصیه‌ای که کادر فنی و به خصوص شخص «محمد بنا» سرمربی تیم ملی داشت، حساسیت رقابت‌ها برای داوران بازگو شد که شرایط خاص و حساسیت‌های خودش را دارد،  چرا که با یک اشتباه، یک کشتی‌گیر احتمال دارد دوبنده تیم ملی را از دست بدهد. برهمین اساس کلینک داوری پیش از مسابقات با حضور «هادی حسن» نماینده عراقی اتحادیه جهانی کشتی برگزار و همه موارد به داوران گوشزد شد و هر چند مسابقات سنگین و سختی بود اما داوران در مجموع قضاوت‌های خوبی داشتند.

فروتن بیان داشت: اگر هم اشتباهاتی وجود داشت، با چلنجی که انجام می‌شد، به اتفاق نماینده اتحادیه جهانی، موارد را با بازبینی فیلم بررسی می‌کردیم. فقط در یک مسابقه و آن هم مبارزه «امین کاویانی‌نژاد» و «محمدرضا گرایی» حاشیه و حساسیت ایجاد شد. کشتی بسیار زیبایی بود و در پایان به دلیل آنکه مربیان واقف به شیوه‌نامه اتحادیه جهانی نبودند، حرکاتی را انجام دادند که در گذشته نیز به دلیل همین آگاه نبودن از شیوه‌نامه لطمه خورده بودیم. برای مثال به دلیل دست ندادن نماینده کشورمان با مربی حریف، تیمی که قهرمان جهان بود، نایب قهرمان شد و یا کشتی‌گیری که برای شرکت در مراسم دریافت مدال، لباس مناسبی نداشت، مدالش را پس گرفتند و بر همین اساس هیچ مربی اجازه ندارد روی تشک برود که برخی مربیان با انجام این کار، زیبایی‌های کشتی کاویانی‌نژاد و گرایی را گرفتند و کام مردم را با این حرکت اشتباه تلخ کردند.

وی ادامه داد: بعد از این ماجرا به همراه «هادی حسن» نماینده عراقی اتحادیه جهانی کشتی را نگاه و آنالیز کردیم. نکته‌ای که مدرسان اتحادیه جهانی همچون «چیچی اوغلو»، سرنک و بوعزیز در زمان ضربه فنی تاکید دارند آن است که داوران در این شرایط باید یک حوصله‌ای داشته باشند و در زمان ضربه فنی پشت حریف بین یک ثانیه تا نزدیک به ۲ ثانیه باید به تشک بچسبد و ضمن آنکه اگر فیلم مبارزه این ۲ کشتی‌گیر را نگاه کنید، دست گرایی در آن شرایط زیر شانه کاویانی‌نژاد بود و طبق نظر صاحب‌نظران ضربه فنی محسوب نمی‌شود و متاسفانه جنجالی که بعدا درست شد در حق مردم نبود و من خودم ۱۵ سال مربی بودم و به طور حتم مربیان ما باید با قوانین مقررات آشنایی کافی را داشته باشند.

رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی ادامه داد: مربیان کشورمان باید توجه داشته باشند که قوانین و مقررات داخلی با بین‌المللی تفاوت دارد و البته مدتی است که در رقابت‌های داخلی هم سخت‌گیری می‌کنیم و چنانچه کشتی‌گیران و مربیان شیوه‌نامه را رعایت نکنند، جریمه خواهند شد و از آن طرف نیز اگر داوران نیز اشتباه داشته باشند چنین جریمه‌هایی نیز برای آنان در نظر گرفته خواهد شد.

وی در پاسخ به این سووال که آیا تنها اشتباه داوران در همان مبارزه وزن ۷۲ کیلوگرم رخ داد؟ گفت: برخی اشتباهات ممکن است از دید کشتی‌گیر، داور و مربی خارج شود و بعد از بازبینی فیلم، متوجه اشتباهات می‌شویم. اما در کشتی فرنگی نخستین کسی که مطلع می‌شود که حریف از پا استفاده کرده، خود کشتی‌گیر است و ممکن است مربی و داور مطلع نشود و در این شرایط کشتی‌گیر این اجازه را دارد تا از چلنج برای بازبینی فیلم استفاده کند.

احتمال حضور ۲ داور ایران در المپیک

فروتن همچنین در خصوص انتخاب داوران کشورمان برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، اظهار داشت: بخشی از داوران در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۹ در نورسلطان قزاقستان انتخاب شدند که ۲ داور کشورمان یعنی «نیما صادقی» و «محمد مصلایی‌پور» انتخاب شدند و هر ۲ نفر آنان نیز شانس حضور در بازی‌های المپیک را خواهند داشت. اخیرا هم «مهدی بشیرزاده» از خوزستان به جمع داوران S۱ (المپیکی) اضافه شدند و «سعید عباسی» از قم نیز که پیش از این به این عنوان دست یافته بودند. البته اتحادیه جهانی کشتی برای انتخاب داوران المپیکی در نورسلطان به نتیجه قطعی نرسید و قرار است داوران در رقابت‌های قهرمانی آسیا و پیکارهای گزینشی آسیا در چین و گزینشی جهانی در بلغارستان دوباره ارزیابی شوند.

برچسب‌ها جام جهان پهلوان تختی کشتی فرنگی فدراسیون کشتی محمد بنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جام جهان پهلوان تختی کشتی فرنگی فدراسیون کشتی محمد بنا جام جهان پهلوان تختی کشتی فرنگی فدراسیون کشتی محمد بنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۳۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رنگرز به رقابت حساس گرایی و اسماعیلی

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص رقابت حساس گرایی و اسماعیلی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش مشرق، حسن رنگرز در پاسخ به اینکه برای اولین تیم ملی کشتی فرنگی با سهمیه کامل راهی المپیک شده، گفت: خوشحال هستم که کشتی فرنگی به شایستگی توانست ۶ سهمیه باقی مانده المپیک را کسب کند. با یک انسجام تیمی و بدون دغدغه بتواند با یک برنامه منسجم، مسیر ناهموار و سخت آماده سازی را پشت سر بگذارد. البته الان هم حرف چند ماه گذشته را تکرار می‌کنم؛ از ابتدا هم اولویت و هدف گذاری ما صرفاً کسب ۶ سهمیه نبوده. کما اینکه در المپیک هم شما با ۱۰۰ ورزشکار شرکت کنید، خیلی به تعداد و کمیت امتیاز نمی‌دهند و کیفیت نتیجه‌ها و به طور مشخص رنگ مدال‌ها نگاه ویژه‌ای می‌شود. وی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم بهترین نتایج و رنگ‌ها را برای مسابقات المپیک رقم بزنیم.

قهرمانی کشور به منزله پوشیدن پیراهن تیم ملی نیست

سرمربی تیم ملی کشتی در خصوص پیش‌بینی برای المپیک پاریس گفت: چرخه انتخابی تیم ملی کاملاً مشخص است. در ۶۰ و ۶۷ کیلوگرم یک مسیرهایی برای ارزیابی فنی کشتی‌گیران تعریف کرده و مشخص شد که ۴ کشتی‌گیر در وزن‌های ۶۰ و ۶۷ کیلو در تورنمنت رنکینگ مجارستان شرکت کنند تا ارزیابی نهایی برای حضور در المپیک انجام شود.رنگرز در خصوص کشتی‌گیرانی مثل اسماعیلی و گرایی نیز گفت: قطعاً رقابت‌ها بسیار حساس خواهند بود. ما ۲ ارزیابی در چرخه انتخابی تیم ملی تعریف کردیم. بخشی از ارزیابی‌ها،‌نه فقط در خصوص این ۲ وزن، ارزیابی‌های داخلی است و رقابت‌های قهرمانی کشور را شامل می‌شود. صرفاً قهرمانی کشور به منزله پوشیدن پیراهن تیم ملی نیست. کشتی‌گیر بایستی در رقابت‌های بین‌المللی نیز نشان دهد که می‌تواند کسب افتخار کند. لذا ارزیابی‌های داخلی و کلی مکمل همدیگر هستند.

توقع از کشتی باید فقط یک مدال طلا باشد

وی در خصوص صحبت‌های دبیر که باید انتظارات از بچه‌ها بالا نرود، ادامه داد: منهای رقابت‌های ۲۰۱۲ لندن، در همه ادوار اگر یک مقایسه تطبیقی انجام دهیم، کاروان کشتی ایران سهم خود را به منزله یک نشان طلا، سهم خود را ادا کرده است. الان حالا به هر دلیلی بخواهیم فشار را روی کشتی بیش از فضای متعارف خودش تحمیل کنیم و بار اضافه روی دوش کشتی‌گیران بگذاریم، به نظرم می‌رسد که قطع به یقین کمک کننده نخواهد بود بلکه بازدارنده است.رنگرز گفت: صحبت‌های دبیر را ۱۰۰درصد درست می‌دانم. توقع از کشتی‌گیران ما باید یک نشان طلا باشد. این به منزله نیست که قهرمانان ایران تلاش وافر نداشته باشند ولی آن چیزی که باید مطالبه قرار گیرد،به زعم بنده یک مدال طلاست.

به همه کشتی‌گیران فرصت حضور دادیم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در رابطه با اینکه رفتن گرایی و کاویان نژاد قطعی شد و باید با مختاری جور دیگری رفتار می‌شد، گفت: کادر فنی با هماهنگی فدراسیون کشتی بر مبنای چرخه انتخابی تیم ملی با توجه به مصلحت ملی و زمان کوتاهی که وجود داشت، عملاً مصوبه را اعلام کرد و در خصوص ۷۷ کیلوگرم نیز طبق مصوبه اتفاق افتاد. به همه کشتی‌گیران شانس حضور دادیم اما ارزیابی بر مبنای این بوده که برخی از بچه‌ها در رقابت‌های داخلی شرکت کنند، بخشی در رقابت‌های خارجی.

آقایی ورزش ایران برازنده میرزازاده است

حسن رنگرز در خصوص اینکه شب گذشته امین میرزازاده آقا ورزش ایران شد، گفت: از دوستان تقدیر و تشکر می‌کنم زیرا برنامه خوبی تدارک دیدند. فدراسیون کشتی با توجه به عملکردش در حوزه مدال آوری و ساخت‌وساز به عنوان فدراسیون برتر شناخته شده است. وی ادامه داد: در خصوص امین میرزازاده هم توقع غیر از این نبوده؛‌ ۲ نشان طلا در آسیا، یک نشان طلا در بازی‌های آسیایی و یک نشان طلا در مسابقات قهرمانی جهان آقایی ورزش کشور برازنده امین میرزازاده است. قطعاً یک نشان زیبا در المپیک در کارنامه‌اش خالی است که آن قطع به یقین بدست خواهد آمد.

نفرات تیم ملی امید از مسابقات جام تختی انتخاب می‌شوند

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص سطح مسابقات جام تختی گفت: یکی از تورنمنت‌های ریشه‌دار و باسابقه ماست. تلاش ما باید معطوف به این باشد که در بهترین سطح برگزار شود. امسال تحت تاثیر مسابقات سهمیه قرار گرفته و خیلی از تورنمت‌های دنیا نیز با کیفیت و مشابه رقابت‌های جام تختی برگزار می‌شود. برای ما یک میدان جدید است. هم برای ۴ وزن غیر المپیکی داشته‌هایمان را یک ارزیابی فنی جدید داشته باشیم و هم برای تیم ملی امید از درون این مسابقات نفرات برتر را انتخاب کنیم.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • دلیل محرومیت چی‌چی اوغلو از المپیک؛ آنتونیو کوتاه می‌آید؟
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک
  • حذف رییس کمیته داوران فدراسیون کشتی از المپیک پاریس
  • سکوت برادران گرایی بعد از اعلام شرایط جدید ملی‌پوش شدن‌شان؛ قهرمان المپیک به مبارزه با سعید اسماعیلی تن می‌دهد؟
  • واکنش رنگرز به رقابت حساس گرایی و اسماعیلی
  • آیین نامه داوری ایران قدیمی و با اشکال است
  • نبی: هیچ باشگاهی نباید رایگان بودن رقابت‌ها را اعلام کند
  • جریمه سنگین دروازه‌بان تیم ملی در جام جهانی
  • داوران بازی‌های جام حذفی مشخص شدند
  • عضو ایرانی هیات رئیسه جهانی در کمیته نظارت بر مسابقات ووشو