Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-29@09:07:03 GMT

بخشودگی جرایم در دستور کار پلیس نیست

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۴۳۴۰

سرهنگ احمد کرمی‌اسد رئیس مرکز اجرائیات پلیس راهور ناجا در گفت‌وگو با فارس، در خصوص چرایی دو برابر شدن جرایم  پلیس راهنمایی و رانندگی اظهار داشت: به استناد ماده 5 قانون رسیدگی تخلفات، در صورتی که قبض جریمه‌ای حداکثر ظرف مدت 60 روز از تاریخ صدور یا ابلاغ آن پرداخت نشود، بعد از مدت مذکور باید به مأخذ دو برابر پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد:‌ بحث دو برابری مبلغ جریمه برای تمام تخلفات رانندگی است، لذا رانندگان ملزم هستند در صورتی که قبض جریمه را دریافت کرده یا از جریمه صادرشده آگاه شدند حداکثر ظرف 60 روز نسبت به پردخت آن اقدام کنند. 

سردار کرمی اسد در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص اینکه آیا بخشودگی جرایم در دستورکار است یا خیر، اعلام کرد: اصلاً بخشودگی جرایم در دستور نیست؛ آن موردی که یکی دو بار در سال‌های گذشته اجرا شد، براساس مصوباتی بوده که به پلیس ابلاغ شده و بخشودگی اصل جریمه‌ها نبوده، بلکه شامل دیرکرد جرایم سال‌های گذشته بوده که حذف می‌شد. 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۴۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس برای دستگیری این دو نفر مجبور به شلیک گلوله شد

به گزارش خبرآنلاین؛سرهنگ حسین مافی در این زمینه اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، ماموران کلانتری ۱۸۱ چیتگر در حال گشتزنی در خیابان‌های اطراف دریاچه چیتگر بودند که یک دستگاه خودروی سواری سفید با ۲ سرنشین را مشاهده کردند که در حال زاغ زنی خودروهای پارک شده بودند.

برنا در خبری نوشت:سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: پس از استعلام پلاک مشخص شد خودروی مذکور مسروقه است و همین مساله ماموران را بر آن داشت تا به راننده دستور توقف دهند.

سرهنگ مافی ادامه داد: متهمان بدون توجه به دستور پلیس سعی کردند از محل متواری شوند که با تعقیب و گریزی کوتاه و شلیک به لاستیک خودرویشان، متوقف و دستگیر شدند.

وی اظهار داشت: در بازرسی از خودرو، سه حلقه رینگ و لاستیک، یک عدد جک خودرو که به گفته متهمان در همان ساعات سرقت شده بود، کشف شد.

سرهنگ مافی، تصریح کرد: متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی به همراه جزئیات پرونده، در اختیار پلیس آگاهی تهران بزرگ برای تحقیقات بیشتر قرار گرفتند.

سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری پایتخت در پایان به شهروندان توصیه کرد: خودروهای خود را به تجهیزات ایمنی از قبیل GPS، قفل و دزدگیر مجهز کرده و از قرار دادن اشیا قیمتی داخل خودرو خودداری کنند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899863

دیگر خبرها

  • چند درصد جریمه های رانندگی اشتباهی است؟ ؛ توضیحات مهم رئیس پلیس راهور
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • تعیین تکلیف شریعتمداری برای لایحه حجاب | کنارش بگذارید، «طرح نور» پلیس کافی است
  • سارق دامهای سنگین در دام پلیس نور
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی ایران
  • آماده‌باش فدراسیون برای ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران
  • رصد لحظه‌ای سارقان سابقه دار در اتاق پایش
  • کتک کاری وحشتناک داور در بازی فوتبال دسته دو جوانان تهران/ دستور موقت برای خاطیان+ فیلم
  • پلیس برای دستگیری این دو نفر مجبور به شلیک گلوله شد