Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-03@22:52:27 GMT

انفجارهای پی در پی در «آسام» در روز جمهوری هند

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۴۴۴۲

انفجارهای پی در پی در «آسام» در روز جمهوری هند

امروز (یکشنبه) در سالگرد روز جمهوری هند، دستکم پنج نارنجک در استان «آسام» واقع در شمال شرقی هند منفجر شد.

بنا به گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، طبق گزارش‌های اولیه، دستکم سه نارنجک، منطقه «دیبروگار» و یک نارنجک منطقه «چارایدئو» منفجر شد.

نیروهای پلیس استان آسام اعلام کرده‌اند که تاکنون تلفاتی در نتیجه انفجارهای صورت گرفته، گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازرس کل آسام در بیانیه‌ای گفت که به مردم هند تضمین می‌دهند که عامل این انفجارها را به سزای اعمالشان برسانند.

پایگاه خبری «ایندیا تودی» نیز گزارش کرد که انفجار پنجم در منطقه «تینسوکیا» رخ داده است و شاهدان ماجرا گفته‌اند که عامل این انفجار، سوار بر دوچرخه، یک نارنجک را به سمت مردم پرتاب کرده و از صحنه گریخته است.

وزیر ارشد آسام در واکنش به این انفجار‌ها، عاملان این حملات را محکوم کرد. تاکنون هیچ سازمانی مسئولیت انفجارهای فوق را برعهده نگرفته است.

روز جمهوری هند در واقع روزی است که در آن قانون اساسی هند به اجرا درآمد در ۱۹۳۵ به عنوان سند حاکم هند در ۲۶ ژانویه سال ۱۹۵۰ شد. بیست و ششم ژانویه به افتخار اعلام استقلال هند در سال ۱۹۳۰ انتخاب شد که این روز بعنوان روز تعطیل ملی در هند می‌باشد.

طبق گزارش اسپوتنیک، این انفجارها در حالی صورت گرفته است که اواخر هفته گذشته، ۶۵۰ شبه‌نظامی از هشت گروه شورشی در شمال شرقی هند، با سلاح‌های خود در «گواهاتی» مرکز ایالت آسام تسلیم شدند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: انفجار آسام روز جمهوری هند نارنجک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۴۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است

در ادامه سفر هیئت بلندپایه فرهنگی کشورمان به ارمنستان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معاون وزیر خارجه ارمنستان دیدار و درباره گسترش دیپلماسی فرهنگی میان دو کشور به گفت وگو پرداختند.

به گزارش ایسنا، در این دیدار علاوه بر مباحث فرهنگی مشترک بین دو کشور، مسائل مهم بین‌المللی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور در این دیدار، با ارائه تحلیلی از وضعیت فعلی منطقه غرب آسیا و به‌ویژه اتفاقات اخیر غزه، بر ضرورت تلاش برای برقراری صلح پایدار در منطقه با کمک کشورهای همسایه تأکید کرد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با استناد به کلام رهبر معظم انقلاب، ارمنستان را همسایه‌ای نجیب و مورد احترام خواند و رویکرد شفاف ایران را در دفاع از تمامیت ارضی کشورها و تلاش‌ها برای برقراری صلح منطقه‌ای را تبیین کرد.

ایمانی‌پور به اشتراکات فرهنگی و تمدنی میان دو کشور اشاره کرد و گفت: این سفر فرصتی را فراهم آورده است تا دیدگاه عمیق‌تری نسبت به کشور ارمنستان به دست آوریم. 

رییس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین تاکید کرد: همکاری‌های فرهنگی و افزایش سطح روابط بین جمهوری اسلامی ایران و ارمنستان باید دنبال شود. 

ایمانی‌پور همچنین به نقش رسانه‌ها در ترویج دانش و آگاهی میان مردم دو کشور اشاره کرد و خواستار همکاری متقابل دو کشور در این زمینه شد.

همچنین در این نشست، معاون وزیر خارجه ارمنستان ضمن استقبال از هیئت بلندپایه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، ابراز امیدواری کرد که امضای سند مبادلات فرهنگی به تقویت روابط دوجانبه ایران و ارمنستان منتهی شود.

وی تصریح کرد که ارمنستان همواره به ایران به مثابه یک کشور دوست و همسایه مطلوب نگاه کرده است. 

طی این دیدار که با حضور سبحانی، سفیر ایران در ارمنستان و اسدی موحد، رایزن فرهنگی کشورمان نیز برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • حملات حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • حملات گسترده حزب الله به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین
  • روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد
  • انفجار در حومه دمشق؛ اسرائیل مدعی رهگیری موشک و حمله متقابل است
  • حمله رژیم اسرائیل به مناطقی در جنوب سوریه
  • واژگونی خودرو دنا ۶ مصدوم در جاده ساروق به خنداب برجا گذاشت
  • ایران قوی مدیون خون شهدا
  • مصدومیت مامور یگان ویژه با نارنجک هواداران‌ در بازی پرسپولیس و سپاهان‌ | ویدئو
  • کشیدن ضامن نارنجک در بالای جدول/ جدال های مثلث جذاب لیگ فوتبال