Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، شرکت هواپیمایی «دلتا» در آمریکا در پی طرح اتهاماتی مبنی بر تبعیض علیه مسافران مسلمان، به پرداخت ۵۰ هزار دلار جریمه محکوم شد.

وزارت حمل و نقل ایالات متحده آمریکا در پی توافق طرفین دعوا برای حل و فصل اختلافات فیمابین تائید  شرکت دلتا به «اعمال تبعیض‌آمیز» علیه سه مسافر مسلمان دست زده و با نقض قانون ضد تبعیض آنها را مجبور به پیاده شدن از هواپیما کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از موارد در روز ۲۶ ژوئیه سال ۲۰۱۶ میلادی (چهارم مرداد سال ۱۳۹۵) اتفاق افتاده است که در جریان آن شرکت دلتا یک زن و شوهر مسلمان را مجبور به ترک هواپیمای این شرکت در فرودگاه «شارل‌دوگل» پاریس، پایتخت فرانسه کرد چرا که یک مسافر به مهماندار هواپیما گفته بود که رفتار آنها برای او «ناراحت کننده» است. در این ماجرا مسافر معترض به مهماندار گفته بود که زن حجاب به سر دارد و شوهرش چیزی را در ساعتش مخفی کرده است.

مهماندار هواپیما نیز گفته بود که دیده است این مرد با تلفن همراهش پیام‌هایی که کلمه «الله» در آنها دیده می‌شود فرستاده است.

در این ماجرا خلبان هواپیما با نیروهای امنیتی شرکت دلتا مشاجره می‌کند و علی رغم اینکه بخش امنیتی تاکید می‌کند که این زوج شهروند آمریکا هستند و به خانه‌شان باز می‌گردند و هیچ هشدار ویژه‌ای درباره‌شان دریافت نشده است، اما خلبان اجازه بازگشت این زوج به داخل هواپیما را نمی‌دهد.

حادثه دوم به شکایت مسافران و مهمانداران از یک مسلمان در پرواز آمستردام به نیویورک در تاریخ ۳۱ ژ‌وئیه سال ۲۰۱۶ (نهم مرداد سال ۱۳۹۵) مربوط می شود. هر چند در نهایت هیچ مورد مشکوکی در ارتباط با این فرد وجود نداشت و سرویس امنیتی دلتا نیز هیچ هشدار ویژه‌ای در مورد وی دریافت نکرده بود اما خلبان به دنبال شکایت مسافران و مهمانداران، هواپیما را به فرودگاه بازگرداند و با اخراج مسافر از هواپیما به بررسی صندلی او و اطراف آن پرداخت.

وزارت حمل و نقل آمریکا اعلام کرده است در این مورد نیز خلبان از رویه امنیتی پیروی نکرده و اخراج مسافر از هواپیما اقدامی «تبعیض‌آمیز» بوده است.

با وجود محکومیت هواپیمایی دلتا به پرداخت جریمه، این شرکت به انجام عمل تبعیض آمیز اعتراف نکرده اما اعلام کرده است که منکر آن نیست که این دو حادثه می توانست به شکل دیگری مدیریت شود!

 

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 مسلمانان مسلمانان آمریکا شرکت هواپیمایی دلتا قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۴۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش

ایسنا/هرمزگان محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش در سالن پایانه جدید مسافربری فرودگاه کیش به بهره برداری رسید.

 ابوالفضل اسناوندی مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش با قدردانی از آماده شدن و تجهیز سریع و به موقع محل جدید اعزام و آماده سازی پروازها (دیسپچ) در کیش، گفت: امیدواریم با جابجایی انجام شده، تاخیر پروازها کاهش پیدا کند و تشریفات پیش از پرواز و بررسی پروازها افزایش یابد.

در این مراسم مدیرکل فرودگاه بین المللی کیش و جمعی از معاونین و مدیران شرکت هواپیمایی کیش حضور داشتند.

دیسپچ به مراحل اعزام و آماده سازی یک پرواز گفته می‌شود و دقیقا همراه با رعایت دقیق مقررات و قوانین فنی و ایمنی به همراه رعایت نکات سازمان‌های بین المللی برای پرواز است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • ویدیو/ جریمه ۲۰۰ میلیون دلاری اپراتورهای تلفن همراه متخلف در آمریکا
  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • هواپیمایی لوفت‌ هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد
  • هواپیمایی لوفت‌هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی
  • حضور ۲۵۰ جت نیمه سبک آموزشی در ایران/ هیچ جت شخصی مالکیت فردی ندارد