Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی از امضای ۱۲۸ میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در این استان خبر داد. ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، علی رسولیان صبح امروز در همایش دستاوردهای مثلث توسعه اقتصادی در هتل تخت جمشید شاندیز اظهار داشت: جلسه امروز با محوریت اقتصاد مقاومتی برگزار شده و از اهداف آن می‌توان به بررسی آخرین وضعیت عملکرد مثلث اقتصادی فرهنگی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مجموعه اقدامات بخش خصوصی، هم‌اندیشی و هم‌افزایی برای عملکرد بهتر مثلث توسعه اقتصادی، استفاده از تجربیات افراد، ارائه الگوهای موفق فرهنگی و برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های اقتصاد مقاومتی از دیگر اهداف ما در این برنامه است.

معاون اقتصادی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تا امسال 163 معین اقتصاد مقاومتی برای خراسان رضوی تعیین شده و بخش‌های عمومی و خصوصی وظایف مختلفی را بر عهده گرفته‌اند، 200 معین اقتصاد مقاومتی برای خراسان رضوی تا پایان امسال به وجود می‌آید.

وی خاطرنشان کرد: بخش معین‌های اقتصاد مقاومتی در روستاها اقداماتی انجام دادند و تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری منعقد شده است، نمایندگان مجلس، فرماندهان و بخش خصوصی و سایر ارگان‌ها تفاهم‌نامه‌های متعددی را امضا کرده‌اند، 128 میلیارد تومان تفاهم نامه امضا شده است، این اطلاعات در سامانه vpns درج می‌شود.

رسولیان تصریح کرد: تاکنون هزار و 38 تفاهم‌نامه ثبت شده که به صورت مجموع 108 میلیارد تومان هزینه در برداشته است، 30 هزار میلیارد از این آمار آورده افراد بوده، مجموع پیشرفت فیزیکی در این زمینه از ابتدای سال تا 5 بهمن‌ماه، 38 درصد بوده است.

وی بیان کرد: در زمینه مذکور دارای رشد 10 درصدی از نظر عملکرد بوده‌ایم، 27 درصد طرح‌ها نیمه‌تمام، 47 درصد ایجادی و 25 درصد توسعه بوده، 200 طرح به عنوان طرح‌های ویژه در نظر گرفته شده، بسیاری از این طرح‌ها با حضور استاندار صورت پذیرفته‌اند، همچنین برای برخی از امور که نیاز به تأمین مالی داشته مکاتباتی داشته‌ایم.

رسولیان عنوان کرد: طرح‌های سرمایه گذاری با مشارکت‌ ارگان‌های سیاسی و اقتصادی و معین‌های اقتصادی انجام می‌شوند، نرخ بیکاری خراسان رضوی در پاییز امسال به 6.3 درصد کاهش یافته که این نرخ جدید حدود 4.3 دهم از کشور کمتر است، نرخ مشارکت در خراسان رضوی 52.4 درصد بوده که این آمار نیز 8.9 درصد از نرخ مشارکت در کشور بیشتر بوده است.

استاندار خراسان رضوی: نباید به پالس‌های منفی اقتصادی اهمیت دادقوه قضائیه موانع سرمایه‌گذاری را پیگیری می‌کند /‌ فعالات اقتصادی به دنبال رشوه نیستند‌وزیر اسبق اقتصاد ایران خواستار اقدام FATF درباره ریسک تعاملات مالی با آمریکا شد

وی خاطرنشان کرد: در خراسان رضوی امید به کار و اشتغال بیشتر از سایر استان‌ها وجود دارد، ما جزو دو استان دارای کمترین درصد نرخ بیکاری هستیم، همچنین متوسط قیمت کالا و خدمات در خراسان رضوی بسیار کمتر از سایر استان‌ها است، در طول 9 ماه گذشته بانک‌های خراسان رضوی 26 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌اند.

رسولیان تصریح کرد: 47 درصد تسهیلات تاکنون پرداخت شده است، 57 هزار و 57 فقره تسهیلات ازدواج به ارزش 90 میلیارد تومان پرداخته شده و 173 میلیارد تسهیلات برای طرح های کوچک و بزرگ در نظر گرفته شد، در بخش بهزیستی و مشاغل خانگی نیز 470 هزار میلیارد تسهیلات ارائه شد.

وی ادامه داد: صادرات در خراسان رضوی بیشتر از واردات بوده، در حال حاضر قرار بر افزایش صادرات به 95 کشور شده است، برای نظارت و کنترل بازار از ابتدای سال، 368 مورد نظارت انجام شده و این مورد نیز به تازگی به 730 مورد بازرسی افزایش پیدا کرده است.

رسولیان بیان کرد: امسال برق صنعتی استان 11 درصد و گاز صنعتی 10 درصد افزایش داشته است، این اتفاق رشد صنعت و تولید را نمایان می‌کند، برای کنترل واحدهای کوچک 50 مشاور صنعتی انتخاب شده است، این افراد با شرکت در واحدهای صنعتی امرو مربوطه را کنترل می‌کنند.

انتهای پیام/ش

R41347/P/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۴۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند

به گزارش قدس خراسان، مصطفی مهدوی ارفع اظهار کرد: میزان اهدای خون این استان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود هفت درصد افزایش داشته است.

مسوول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی افزود: ۲۱۱ هزار و ۱۸۴ داوطلب پارسال به مراکز اهدای خون خراسان رضوی مراجعه کردند که از این تعداد ۱۶۰ هزار و ۹۴۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند، ادامه داد: اهدا کننده مستمر خون به کسی گفته می‌شود که حداقل ۲ بار در سال خون اهدا کند و این تعداد در سال گذشته بیش از ۸۵ هزار و ۸۱۸ نفر در استان گزارش شده است.

مهدوی ارفع بیان کرد: بیش از ۲۹ درصد اهدا کنندگان خون استان در این بازه زمانی «با سابقه» و حدود ۱۸ درصد اهدا کننده «بار اولی» هستند.

مسوول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته زنان نیمی از اهداکنندگان خون را شامل می‌شوند، افزود: بانوان سال گذشته ۵.۳۵ درصد معادل هشت هزار و ۶۱۵ نفر از اهداکنندگان خون استان را تشکیل می داده اند.

وی افزود: شاخص اهدای خون ۲۷.۲۸ نفر به ازای هر هزار نفر جمعیت کشور است.

دیگر خبرها

  • انعقاد ۳۱ تفاهم‌نامه داخلی و خارجی بر مبنای توانمندی‌های فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد
  • ظرفیت های فارس، چشم ۳۲ هیات تجاری خارجی را گرفت
  • حضور سرمایه‌گذاران در غرفه استان فارس قابل توجه بود
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد