Web Analytics Made Easy - Statcounter

انتشار ویدئویی از آتش زدن کتاب طب هاریسون، کتاب پزشکی داخلی توسط فردی به نام تبریزیان که به عنوان استاد طب اسلامی مشهور است، واکنش‌های متفاوتی را در پی داشته است.

 مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه هم امروز با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام انزجاز در آتش زدن کتاب علمی به نام طب هاریسون، آن را محکوم کرده و بیان داشته اینگونه تفکرات و اقدامات در حوزه علمیه جایگاهی نداشته و انتسابی به حوزه و روحانیت ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام معین شرافتی کارشناس علم حدیث، درباره بیان دروغین عباس تبریزیان درباره طب اسلامی، اظهار کرد: متاسفانه دیده و شنیده ایم که به انگیزه پایان دادن به طب شیمیایی که در کل جهان خوانده شده، عباس تبریزیان قصد سوزاندن مرجع طب نوین و از بین بردن آن را دارد. کاری که برخلاف سیره عقلای اسلامی است.


وی در ادامه با اشاره به آیه ۴۶ سوره عنکبوت درباره مجادله با روشی نیکو گفت: خداوند به پیامبر خاتم (ص) می‌فرماید «وَ لا تُجادِلُوا أَهْلَ الْکِتابِ إِلاَّ بِالَّتی هِیَ أَحْسَنُ». یعنی با اهل کتاب (یهود و نصاری) مجادله و محاجّه مکنید مگر با شیوه‌ای نیکوتر (بدون غلظت و اهانت و تهدید). در کجای دستورات الهی سوزاندن کتاب جدال احسن آمده است؟ آیا این کار‌ها جزو سیره انبیاست؟ نوع برخورد پیامبران و اطرافیانشان با خرافات رایج زمانه خود، دلالت بر نوع عمل آن‌ها دارد.

این کارشناس امور دینی با بیان اینکه طب نوین و مدرن حاصل سال‌ها تحقیق و تجربه است و از جایگاه رفیعی برخوردار است، ادامه داد: جریان دروغین عباس تبریزیان از نگاه علمای مهم حدیث و دین شناسان راستین، این است که طبی به عنوان طب اسلامی وجود ندارد؛ آنچه به عنوان احادیث طبی مطرح شده احادیث جعلی و ساختگی است که قرن‌ها پس از عصر ائمه اطهار (ع) در کتاب‌هایی که منبع علمی درستی ندارند، جمع آوری شده و به امامان معصوم (ع) نسبت دادند.

حجت الاسلام و المسلمین شرافتی بیان کرد:‌ای کاش زمانی این طب تخصصی و دقیق نگاه عوامانه کنونی خود را از دست بدهد و کار چنین کارشناسان دروغینی در مناظرات و مباحث علمی سنجیده شود تا در مقابل آن اقدامی هیجان‌زده و تند صورت نگیرد.

وی با اشاره به بخش‌هایی از صحبت‌های آیت الله مکارم شیرازی، افزود: مرجع عالیقدر آیت الله مکارم شیرازی که دروس علم حدیث را گذرانده‌اند، با تمامی استدلال و منطقی که دارند طب اسلامی را رد شده دانسته و مردم را به استفاده توأمان طب مدرن و سنتی که میراثی از ابوعلی سینا‌ها و دیلمی‌هاست، دعوت کرده‌اند. حتی در جایی آیت الله شبیری زنجانی که یکی از علمای برجسته علم رجال است، بیان کردند که خیلی از روایات بیان شده درباره طب اسلامی و انتساب آن به ائمه اطهار (ع) صحت ندارد. در جایی آیت الله شبیری زنجانی احادیثی که در کتاب الرضا آمده را به دلیل تحریکات و ضعف‌های تاریخی که در آن نقل شده رد کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین شرافتی یادآور شد: خوشبختانه از چندی پیش، مقابله با عباس تبریزیان توسط نهاد‌های حوزه علمیه آغاز شده و در دستور کار قرار گرفته است. بار علمی این فرد از نظر حوزه علمیه رد شده است و آیت الله اعرافی ریاست حوزه علمیه در مقابله با این جریان دروغین با صدور بیانیه‌ای آن را به شدت محکوم کردند.       منبع:افکارنیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: طب اسلامی مراجع تقلید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۴۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است


رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار  خبرگزاری صدا و سیما افزود: بررسی بیانات رهبر انقلاب نشان می‌دهد که ایشان همه جوانب مهم نشر را از جمله طراحی جلد تا آثار فاخر، ترجمه معکوس به زبان‌های دیگر و تولید و توزیع کتاب همواره مورد توجه شان بوده است.
وی گفت: ایشان در حوزه کتاب‌های دفاع مقدس بر موضوع ثبت و ضبط خاطرات تاکید کرده اند وگرچه انتشار ۳۰ هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس نشان از تمرکز نویسندگان بر این مباحث است، اما کافی نیست و کار‌های به زمین مانده زیادی وجود دارد.
آقای مختارپور افزود: علاوه بر بیانات، تقریظ‌هایی که ایشان بر کتاب‌ها نوشته اند همیشه جریان ساز بوده و به دنبال هر تقریظ یک جریان ادبی حاصل شده است.
به گفته آقای مختارپور رشد ادبیات داستانی بعد از پیروزی انقلاب رقم خورد و با انتشار تقریظ‌های رهبر انقلاب بر کتاب‌ها که از دهه هشتاد کلید خورد کتاب‌های دفاع مقدس به موضوع‌های مختلف و بر زمین مانده جنگ تحمیلی پرداختند.

دیگر خبرها

  • به همت پژوهش سرای برهان کتاب «عشق برتر» منتشر شد
  • کمرنگ‌شدن نشریات تخصصی نوجوانان از عوامل افت شعر نوجوانان است
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • آیا جنگ سرد بعدی یک مسابقه ازدحام پهپادی خواهد بود؟
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان
  • زندگی سخت است آیا فلسفه می‌تواند کمک کند؟
  • نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود
  • مرکز آثار مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی، دیگر دانشگاه‌ها را به تقلید از ما واداشته است