Web Analytics Made Easy - Statcounter

فصل زمستان، بارش برف و یخبندان علاوه بر بسته شدن جاده ها حواشی دیگری مانند نزدیک شدن گرگ ها و شغال ها به حاشیه شهرها و روستاها را دارد که به کمک فضای مجازی فیلم و عکس‌های آن بین مردم دست به دست می شود و با توجه به اینکه در شهرستان‌های اطراف ابهر سال‌های گذشته خبرهایی از حمله گرگ به افراد وجود داشت این امر موجب ترس و دلهره مردم به ویژه ساکنین شهرک های اطراف و حاشیه شهرها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

   
در این میان بسیاری از مردم نیز از وجود سگ های ولگرد به ویژه در شب ها و اوایل صبح شکایت دارند.

رییس اداره محیط زیست شهرستان ابهر در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امسال موردی از حمله گرگ به انسان ها در این شهرستان گزارش نشده است، گفت: نزدیک شدن حیات وحش به مناطق مسکونی نتیجه نامهربانی انسانها با طبیعت است.
محمدهادی کاظمی تصریح کرد: دلیل اصلی نزدیک شدن حیوانات وحشی به جوامع انسانی تغییر اکوسیستم جانوری و در نتیجه کمبود منابع تغذیه ای این حیوانات بر اثر تخریب محیط زیست و انقراض گونه‌های حیوانات است. 

دفع غیر اصولی پسماندها از مهمترین دلایل نزدیک شدن حیوانات وحشی به مناطق مسکونی است
رییس اداره محیط زیست شهرستان ابهر با اشاره به نزدیک شدن حیوانات وحشی به جوامع انسانی در روزهای برفی و سرد سال اظهار داشت: مواردی از وجود گرگ ها در مناطق مسکونی حاشیه شهر به محیط‌زیست شهرستان گزارش شده که با بررسی تصاویر مشخص شد که این حیوان، شغال بوده است اما نزدیک شدن گرگ به حاشیه شهر و روستاها دور از تصور نیست.
کاظمی بیان کرد: دفع غیر اصولی پسماند در روستاها که در داخل آن منابع غذایی برای حیواناتی مانند سگ، شغال و گرگ وجود دارد موجب نزدیکی حیوانات به آنها برای تغذیه می شود.
وی ادامه داد: در داخل شهر نیز شهروندان متاسفانه زباله های خود را به صورت صحیح دفع نمی کنند و جلوی درب منزل و یا در کوچه آن رها می کنند که اگر داخل سطل های زباله شهرداری که در نزدیکی محل های مسکونی وجود دارد دفع کنند بسیاری از مشکلات حل می شود.
رییس اداره محیط زیست ابهر با اشاره به صدور هشدارهای محیط زیست در زمینه حمله حیوانات وحشی بیان کرد: ساکنان روستاها با محصور کردن محل زندگی خود و محل های نگهداری احشام و دهیاران با دفع پسماندها در جایگاه های تعیین شده و دفع آن از خطرات احتمالی جلوگیری کنند.
وی تاکید کرد: در شب ها و زمان طلوع آفتاب افراد کم توان، سالمندان و کودکان از تردد در حاشیه شهر و به ویژه شهرک های اطراف که در مجاورت دشت و کوه ها هستند خودداری کنند.
کاظمی با اشاره به اینکه زنجیره غذایی طبیعت کامل است، خاطرنشان کرد: از بین بردن حیوانات وحشی موجب تخریب اکوسیستم جانوری می شود، بنابراین نمی‌توانیم گرگ ها که در طبیعت زندگی می کنند را از بین ببریم چون این کار موجب افزایش شغال می شود و از بین بردن گرازها نیز ذخیره غذایی گرگ ها را به خطر می اندازد.
وقتی مشکلاتی که از سوی طبیعت بر انسان تحمیل می شود را بررسی می‌کنیم در نهایت مقصر اصلی را خود انسان ها می بینیم و ریشه آن نامهربانی با طبیعت است از سیل، آتش سوزی و خشکسالی گرفته تا حمله حیوانات وحشی؛ به بیان دیگر" از ماست که بر ماست" بیایم در این روزهای سرد زمستان حیوانات را از یاد نبریم مثل آن مغازه دار که گندم برای گنجشک ها در پای درخت کنار پیاده رو می ریزد یا آن یکی که با یک جعبه کارتنی آشیانه ای برای پرنده زیر سقف بالکن فراهم کرده است، با حیوانات مهربان باشیم.

برچسب‌ها ابهر حقوق حیوانات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ابهر حقوق حیوانات ابهر حقوق حیوانات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۴۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکان اضطراری در پی بارندگی های شدید در سنندج

منصور مولانایی اظهار کرد: در پی بارش شدید باران در روز‌های گذشته، در مناطق مسکونی خیابان طالقانی سنندج تعدادی از منازل دچار آب گرفتگی شد که دستگاه‌های خدمات‌رسان با اعزام تیم‌های عملیاتی به این شهروندان امدادرسانی کردند.

وی افزود: پس از تخلیه تعدادی از منازل مسکونی، ساکنین این منازل اسکان داده شدند و تیم‌های عملیاتی آتش‌نشانی و شرکت آب و فاضلاب اقدامات لازم را برای رفع مشکل و هدایت آب‌های سطحی انجام داده و اکیپ اتفاقات شرکت گاز نیز گاز این مناطق را موقتا قطع نموده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • طبیعت یک گام دیگر به فینال نزدیک شد
  • طبیعت یک گام به فینال نزدیک تر شد
  • حرکت جالب گاو‌ها هنگام بارش باران در روستای توآباد + فیلم
  • مصرف این نوع قارچ‌ها باعث از کار افتادن کبد می شود
  • تصاویر | طبیعت زیبا و بهاری هورامان
  • انواع قارچ‌های خطرناک را بشناسید
  • هشدار اورژانس ؛ این قارچ‌های خطرناک را مصرف نکنید
  • اسکان اضطراری در پی بارندگی های شدید در سنندج
  • خودداری از مصرف خودسرانه هرگونه قارچ خود رو در طبیعت
  • تصاویر دوست‌داشتنی از بچه‌های حیوانات که دلتان را می‌برد