Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@15:58:33 GMT

سوءاستفاده از ۶۰۰ میلیون کاربر برنامه‌های اندرویدی

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۵۳۹۷

به گزارش ایسنا، محققان امنیتی، مجموعه‌ای از برنامه‌های Fleeceware را در فروشگاه گوگل‌پلی کشف کردند که توسط بیش از ۶۰۰ میلیون کاربر اندرویدی نصب شده‌اند. اصطلاح Fleeceware برای اولین بار در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۹ توسط شرکت امنیت سایبری «سوفوس»، در پی تحقیقاتی که منجر به نوعی کلاه‌برداری مالی در فروشگاه معتبر گوگل‌پلی شده بود، ارایه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اصطلاح به برنامه‌هایی اطلاق می‌شود که از توانایی برنامه‌های اندروید برای اجرای دوره‌های آزمایشی قبل از پرداخت هزینه از حساب کاربر، سوءاستفاده می‌کنند.

به‌طور معمول، کاربرانی که برای دوره‌ آزمایشی یک برنامه اندرویدی ثبت‌نام می‌کنند، برای جلوگیری از شارژ مجدد، لازم است آن‌ را به صورت دستی لغو کنند، اما اکثر کاربران علاقه‌ای به حذف برنامه‌های خود ندارند. بسیاری از توسعه‌دهندگان برنامه‌ها، دوره‌ آزمایشی را لغو می‌کنند، اما برخی دیگر، پس از حذف برنامه، دوره آزمایشی برنامه را لغو نکرده و درخواست خاصی از کاربر دریافت نمی‌کنند و به این ترتیب می‌توانند مبالغ زیادی را برای کاربران اندرویدی شارژ ‌کنند.

طبق گزارش منتشرشده توسط صفحه‌ رسمی گوگل، تعداد کاربران کل این برنامه‌ها زیاد است. (نزدیک به ۶۰۰ میلیون کاربر در کمتر از ۲۵ برنامه) محققان بیش از ۲۰۰۰ برنامه‌ی اندرویدی حاوی Fleeceware را شناسایی کردند. این برنامه‌ها بین ۱۰۰ تا ۲۴۰ دلار در سال توسط برنامه‌هایی مانند بارکدخوان‌ها، ماشین‌حساب‌ها و اسکنرهای QR شارژ می‌شوند.

برنامه‌های Feeceware تعداد نصب بالایی دارند؛ برخی از آن‌ها دارای ده‌ها میلیون نصب هستند که نشان می‌دهد بازیگران تهدید در پشت این برنامه‌ها ممکن است از خدمات پرداخت شخص ثالث برای افزایش تعداد برنامه‌های نصب‌شده استفاده کنند و نظرات پنج ستاره را برای تقویت رده‌بندی خود در فروشگاه گوگل‌پلی جعل کرده و تعداد زیادی کاربر جذب کنند.

مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگ رخدادهای رایانه‌ای) به کاربران دستگاه‌های اندرویدی که از فروشگاه گوگل‌پلی برای نصب برنامه‌ها استفاده می‌کنند، توصیه می‌کند از نصب برنامه‌های «آزمایشی رایگان» که هزینه‌های مبتنی بر اشتراک را بعد از یک آزمایش کوتاه ارایه می‌دهند، خودداری کنند و یا درصورت داشتن برنامه‌ای با دوره‌ آزمایشی، مطمئن شوند که حذف برنامه، نه‌تنها موجب حذف دوره‌ی آزمایشی، بلکه کل برنامه خواهد شد. همچنین بهتر است درصورت مشکوک بودن به برنامه‌ای و دریافت مکاتبات توسط توسعه‌دهنگان آن، کپی مکاتبات را حفظ کرده و آن‌را با گوگل به اشتراک بگذارند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۵۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) صحبت‌های خسرو حیدری، سوژه هواداران پرسپولیس شد!

گفته‌های مدافع سابق استقلال با واکنش طنز هواداران پرسپولیس روبرو شد. البته خسرو حیدری چندی پیش با تغییر رنگ لوگوی باشگاه خوشه طلایی سوژه شده بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

کاربر سجاد در توئیتی نوشت: تو این هیری ویری خسرو حیدری گفته من از سیتی پیشنهاد داشتم:))) این که چیزی نیست داداش پرز منو برای جانشینی رونالدو در نظر گرفته بود، اما لیاقت نداشتن رفتن دنبال هازارد.

کاربر علیرضا هم اینگونه واکنش نشان داد: خسرو حیدری داره درست میگه و میدونم، چون پیراهن منچسترسیتی آبی کمرنگ بود پیشنهادشونو قبول نکرد.

منبع: برترین‌ها

tags # استقلال سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست
  • پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت
  • پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • تردز حالا ۱۵۰ میلیون کاربر ماهانه دارد
  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی
  • هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند
  • (ویدئو) صحبت‌های خسرو حیدری، سوژه هواداران پرسپولیس شد!