Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت استان اصفهان از سیر کاهنده اپیدمی آنفلوآنزا در اصفهان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا اوایل اسفند این بیماری با شدت کمتری نسبت به ماه‌های گذشته وجود داشته باشد. ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

رضا فدایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به وضعیت آنفلوآنزا در اصفهان، اظهار داشت: جریان اپیدمی آنفلوآنزا که در آذر ماه به حداکثر خود رسیده بود با شدت کمتری ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شدت آنفلوآنزا در اصفهان با یک چهارم وضعیتی که در آذر ماه وجود داشت، افراد را درگیر خود کرده است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه از نظر ظاهر بیماران، تفکیکی بین انواع A,B و موارد دیگر وجود ندارد، گفت: علائم آنفلوآنزا در همه انواع مانند یکدیگر است و برای بیمار فرقی نمی‌کند به کدام نوع مبتلاست و همچنین تاثیری در اقدامات درمانی پزشک هم ندارد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم روال اپیدمی تا اوایل اسفند سال جاری با سیر کاهنده ادامه دارد و ممکن است افراد به هر کدام یک از انواع آنفلوآنزا مبتلا شوند.

با موج دوم آنفولانزا چه کنیم؟رکورد غیبت در مدارس اردبیل؛ آنفولانزا بدون تلفات مهار شدنکاتی برای مصونیت عمومی مردم کیش از اپیدمی‌ آنفولانزا

فدایی تصریح کرد: علائم آنفلوآنزا با تب ناگهانی و بدن درد شروع می‌شود و تب تا چند روز ادامه پیدا می‌کند و معمولا بر خلاف سرما خوردگی عطسه و آبریزش آنچنان بارزی ندارد و در افرادی که بیماری قبلی ندارند معمولا بدون بر جای گذاشتن عوارض جدی بعد از چند روز به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به توجه والدین به بیماری فرزندانشان، اظهار داشت: دانش‌آموزانی که به آنفلوآنزا مبتلا می‌شوند باید تا 24 ساعت بعد از قطع تب در منزل بمانند و به مدرسه نروند تا محیط مدرسه مکانی برای انتشار بیماری نشود.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت استان اصفهان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد حدود 5 درصد جمعیت استان اصفهان تا انتهای فصل آنفلوآنزا به این بیماری مبتلا شوند و این روالی است که به صورت طبیعی در اپیدمی‌ها پیش می‌آید.

وی افزود: معاونت دارو و غذا در هر شهرستانی 2 داروخانه را معین کرده و در شهر اصفهان هم 4 داروخانه برای تحویل داروی آنفلوآنزا با نسخه پزشک به کسانی که نیاز به دارو دارند، خدمت‌رسانی می‌کنند.

فدایی با بیان اینکه همه مبتلایان به آنفلوآنزا نیاز به دارو ندارند، تصریح کرد: تعدادی از بیماران براساس ضوابط پزشکی باید دارو مصرف کنند که برای آنها  دارو به اندازه کافی وجود دارد.

انتهای پیام /166/ ت

R41346/P/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۵۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟

ایتنا - اولین دارویی که روند آلزایمر را کند می‌کند، بیش از یک سال است که در ایالات متحده به بازار آمده، اما فروش آن کم بوده است. همچنین ماه‌ها طول کشید تا سیستم‌‌های بیمارستانی بزرگ استفاده از این دارو را آغاز کنند و برخی شرکت‌های بیمه هم آن را تحت پوشش قرار ندادند.
پزشکان می‌گویند برخی بیماران احتمالا به دلیل تاثیر محدود و عوارض جانبی احتمالی داروی لکمبی (Leqembi) در مصرف این دارو تردید دارند زیرا سال‌ها طول می‌کشد تا بهترین شکل مصرف این دارو و عوارض آن مشخص شود و برای بهبود روش‌های تشخیص آلزایمر نیز باید پیشرفت‌هایی صورت بگیرد و نیازمند تحقیقات بیشتر است.

بیش از شش میلیون نفر در آمریکا و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به بیماری آلزایمر مبتلا هستند که شایع‌ترین نوع زوال عقل است. برای این بیماری هیچ درمانی وجود ندارد اما لکمبی می‌تواند پروتئین چسبنده مغز به نام آمیلوئید را که عامل اصلی بیماری آلزایمر است، از بین می‌برد.

تحقیقات نشان می‌دهد افراد دارای علائم خفیف این بیماری با مصرف این دارو می‌توانند پیشرفت بیماری‌ را تا چند ماه به تاخیر بیندازند. هرچند برخی کارشناسان می‌گویند این تاخیر ممکن است آنقدر نامحسوس باشد که بیماران متوجه نشوند.

 
سازمان غذا و داروی ایالات متحده تابستان ۲۰۲۳ مصرف داروی لکمبی را برای بیماران در مراحل اولیه به طور کامل تایید کرد. شرکت ژاپنی ایزای (Eisai)، سازنده این دارو، هم ابتدا انتظار داشت که تا پایان ماه مارس، ۱۰ هزار بیمار از این دارو به شکل تزریق با سرم استفاده کنند اما مدیران این شرکت کمی بعد این پیش‌بینی را کاهش دادند؛ البته می‌گویند فروش رو به رشد است.

دکتر علی‌رضا عطری، متخصص مغز و اعصاب که مشاور حقوقی شرکت ایزای است، می‌گوید: «این رویکرد بسیار مرحله‌ای و گام به گام است. هرچه بیشتر درباره آن یاد بگیریم‌، آن را بیشتر گسترش و بسط خواهیم داد.»

به گفته پزشکان، برای شناسایی سریع بیماران و شروع درمان قبل از پیشرفت بیماری، باید اقدام‌های بیشتری انجام شود که روندی مبهم است. از طرفی ممکن است برخی بیماران واجد شرایط استفاده از داروی لکمبی نباشند، زیرا با داروهایی که برای جلوگیری از سکته مصرف می‌شود، تداخل دارویی دارد. وقت گرفتن از متخصص مغز و اعصابی هم که این دارو را تجویز می‌کند، احتمال دارد چند ماه‌ طول بکشد.

دیگر خبرها

  • بیماری‌های خودایمنی که باعث ریزش مو می‌شوند
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه
  • این دارو‌ها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • هپاتیت و مننژیت در حال شیوع در میان فلسطینیان است
  • روند کاهشی نرخ بیکاری خراسان شمالی در دولت سیزدهم
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار؛ نیم سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • نرخ بیکاری خراسان شمالی روند کاهشی دارد
  • روند کاهشی نرخ تورم ماهانه در استان یزد
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟
  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست