Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@21:19:00 GMT

با جامعه قرآنی فاصله داریم

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۵۵۵۱

با جامعه قرآنی فاصله داریم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی مشهد گفت: ما با یک جامعه قرآنی فاصله داریم، باید فضای معنوی و قرآنی را با زندگی خود مانوس کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اصغر خاک‌زادان، رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی نیروی انتظامی مشهد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی در خصوص آزمون جامع حفظ قرآن کریم فرماندهی نیروی انتظامی مشهد، با اشاره به اینکه این دبیرستان به ستاد فرماندهی انتظامی خراسان رضوی نزدیک بود، اظهار کرد: بیش‌ترین شرکت‌کنندگان در این مسابقات خانم‌ها بودند، چرا که خانواده‌های پرسنل فرماندهی نیروی انتظامی استقبال بیش‌تری از پرسنل آقایان ما دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر حدود 100 نفر در این آزمون انتخاب شوند، حدود 60 نفر آنان خانم خواهد بود، همکاران ما به دلیل مشغله کاری شاید فرصتی برای حفظ نداشته باشند اما خانواده‌های آن‌ها این فرصت را پیدا می‌کنند تا در این آزمون شرکت کنند.

وی با بیان اینکه حفظ قرآن تاثیر فروانی بر خانواده، پرسنل و نیروی انتظامی دارد، عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های پرسنل نیروی انتظامی خانواده آن‌هاست. وقتی خانواده‌ای مانوس با قرآن باشد، مجبور است که به صورت مداوم انس با قرآن و تلاوت را داشته باشد. انس با قرآن سبب معنویت خانواده و پشتیبانی نیروی انتظامی خواهد بود، این پشتیبانی سبب می‌شود که نیروها با قوت ایمان در میدان حضور پیدا کنند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی مشهد با اشاره به اینکه تاثیر خانواده‌ها بر روی پرسنل بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: انس با قرآن بر روی همکاران و خاصه سربازان ما تاثیر به‌سزایی دارد. در دوره قبلی این آزمون، 20 نفر قبولی در یگان امداد داشته‌ایم. یگان امداد از مهم‌ترین و خشن‌ترین بخش‌های نیروی انتظامی است اما این آمار قبولی نشان می‌دهد که این افراد با وجود کار سختی که دارند، اما در حفظ قرآن شرکت می‌کنند.

خاک‌زادان با اشاره به اینکه این آزمون حدود 6 سالی است که برگزار می‌شود، اظهار کرد: سال گذشته فرمانده نیروی انتظامی مشهد، مبلغ 25 میلیون تومان هدیه برای خانوادها و پرسنل که در این آزمون قبول شده بودند، در نظر گرفت. از طرف سازمان نیز مبلغی برای افرادی که قبول شده‌اند، درنظر گرفته شده است که به هر سربازی از نیروی انتظامی که در این آزمون جامع شرکت کند، به صرف شرکت او در این آزمون پنج روز تشویقی داده می‌شود. به پرسنلی که در این آزمون شرکت کرده و قبول شوند، علاوه بر هدیه فرمانده نیروی انتظامی و سازمان، 15 روز مرخصی تشویقی داده می‌شود.

وی با بیان اینکه حفظ قرآن شرایطی دارد، عنوان کرد: لحن، تلاوت، صوت و... هرکدام در حفظ قرآن به صورت جداگانه تاثیرگذار است. حفظ با غلط خواندن مدنظر ما نیست. این غلط خواندن سبب کم‌شدن امتیاز او خواهد بود. کسی که انس با قرآن پیدا کند به دنبال تفسیر نیز خواهد رفت. صرفا رفتن به سمت حفظ قرآن کریم دغدغه ما نیست. ما در دارالقران نیروی انتظامی مراسم‌های تفسیر برای پرسنل خود داریم.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی مشهد با بیان اینکه جامعه ما آن‌طور که انتظار داریم قرآنی باشد، نیست، گفت: ما با یک جامعه قرآنی فاصله داریم. ما باید فضای معنویت، روحانی و قرآنی را با زندگی خود مانوس کنیم. اگر ما با قرآن مانوس باشیم حتی در فضای اتومبیل خود نیز قرآن خواهیم گذاشت. باید زندگی ما فضای قرآنی داشته باشد، زندگی امروزی ما با فضای قرآنی بسیار فاصله دارد. باید به سمتی برویم که خانه، محل کار، محیط جامعه، سبک زندگی‌مان و... قرآنی و روحانی باشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فعالیت های قرآنی سیاسی عقیدتی نیروی انتظامی جامعه قرآنی مسابقات قرآن قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۵۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم قدردان فراجا و «طرح نور»/ سهل انگاری‌ها جبران شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب الزمان (عج) ضمن اشاره به ضرورت حجاب و عفاف بیان کرد: طرح نور پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی و نایب امام زمان (عج) توسط فراجا آغاز شده و لذا لازم است از نیروی انتظامی از بابت این طرح تشکر کنیم.

وی با بیان اینکه روز گذشته سردار رادان در جمع مردم قم حاضر و درباره طرح نور توضیح دادند و جمعیت باشکوهی از همه اقشار قم در این مراسم حضور داشته و فریاد نیروی انتظامی تشکر را سر دادند، افزود: مردم ما قدردان نیروی انتظامی هستند.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه اکثریت بانوان جامعه ما حجاب را رعایت می‌کنند، تاکید کرد: دشمن حساب شده وارد مقوله حجاب شده و با برنامه‌ریزی عمل می‌کند وقتی شاهد هستیم که برخی زنان با بدنی نیمه عریان در جامعه حاضر می‌شوند مشخص است که این امر باید حساب شده و برنامه‌ریزی شده قلمداد شود.

شریفی نیا با بیان اینکه اگر چه افراد بی توجه اندک هستند اما بازهم ما از نیروی انتظامی می‌خواهیم که حتی یک مورد هم از برخورد دریغ نکنند و بدون مماشات وارد عمل شوند، ابراز کرد: نیروی انتظامی ابتدا با رأفت اسلامی و محبت و تذکر و یاد آوری وارد شود اما اگر کسی بخواهد مقاومت و ایستادگی کند و جامعه را به لجن بکشد باید طبق قانون مورد برخورد قرار گیرد و به دادگاه معرفی شود.

وی خواستار برخورد با خودروهایی شد که سرنشینان آن کشف حجاب می‌کنند و افزود: متأسفانه بعضاً در این زمینه سهل انگاری شده و باید جبران شود.

امام جمعه آرادان ادامه داد: امروز حتی در دانشگاه‌های بزرگ آمریکا جنبش‌های اعتراضی و تظاهرات گسترده برای حمایت از فلسطین انجام می‌شود اما همان کسانی که در زن زندگی آزادی به ما می‌گفتند که چرا آزادی نیست باید امروز ببینند که با چه گرگ منشی به دانشجویان آمریکایی با غیرت که علیه ظلم اسرائیل فریاد می‌زنند حمله مسلحانه می‌شود.

شریفی نیا با بیان اینکه آزادی بیان غربی این روزها به تمام دنیا مشخص شده است، گفت: از همه زمان‌ها امروز بیشتر چهره مزورانه آمریکا و غرب را در زمینه حقوق بشر شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند که اگر چه باید امروز همه چیز از موشک و زیردریایی و پهپاد و … داشته باشیم اما قدرت، قدرت رسانه است، افزود: این قدرت امروز در جهان اسلام و مقاومت بر قدرت رسانه‌های غربی و صهیونیستی نیز غالب می‌شود و امروز شاهد این موضوع هستیم که دانشجویان آمریکایی در راهپیمایی هایشان در حمایت از فلسطین پرچم ایران را در دست دارند.

کد خبر 6089089

دیگر خبرها

  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • مردم قدردان فراجا و «طرح نور»/ سهل انگاری‌ها جبران شود
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • عملیات وعده صادق مایه عزت جهان اسلام است
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • ضرورت حفظ روابط دوستانه در بین فرهیختگان و دانشگاهیان
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن