Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@09:38:19 GMT

بالاخره قطار سریع السیر در دلیجان توقف می کند؟

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۵۷۳۳

بالاخره قطار سریع السیر در دلیجان توقف می کند؟

ایسنا/مرکزی ایجاد ایستگاه راه آهن جهت استفاده از قطار سریع السیر تهران اصفهان در دلیجان از مطالباتی است که چندی است مطرح است و رییس شورای شهر دلیجان معتقد است که بهره مندی از این پروژه ملی، می تواند مزیت هایی برای این شهرستان و البته استان مرکزی داشته باشد، مطالبه ای که همچنان بی پاسخ مانده است.

سیدرضا جلالی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حدود 12 سال پیش پروژه قطار سریع السیر تهران اصفهان استارت خورده که از همان زمان پیگیری های زیادی از طرف نمایندگان استان مرکزی برای عبور این قطار از دلیجان صورت گرفت، البته در ابتدا قرار بر عبور این قطار از شهر کاشان بود که بعد مسیر آن به دلیجان تغییر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از گذشت چند سال و بدنبال پیگیری‌های انجام شده، عنوان شد که بنا به گفته وزیر راه و شهرسازی به سبب سریع‌السیر بودن قطار، توجیه ایجاد ایستگاه در دلیجان برای این قطار وجود ندارد، که بر این اساس، پس ایجاد دو ایستگاه در تهران و یک ایستگاه در قم هم توجیه نخواهد داشت، اما به نظر می‌رسد این گونه عملکرد به نوعی سلیقه‌ای است.

رئیس شورای شهر دلیجان تصریح کرد: در این پروژه ملی، سه استان تهران، قم و اصفهان منتفع می‌شوند پس انتظار می‌رود استان مرکزی نیز با هاب جمعیتی موجود بتواند از این امتیاز و پروژه ملی بهره ببرد.

جلالی بیان کرد: برخی مسائل از جمله عبور مسیر خطوط لوله سراسری از نزدیکی حاشیه شهر دلیجان سبب ایجاد محدودیت‌هایی برای این شهر شده و وجود چنین محدودیت‌هایی در آینده دلیجان را از رشد و توسعه دور می‌کند، اما  بهره‌مندی از این ایستگاه قطار می‌تواند مزیت‌ها و امتیازاتی برای دلیجان به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: روسای شورا و اعضای شورای شهرهای استان مرکزی چندین درخواست با امضای مشترک برای مطالبه این ایستگاه امضا کرده اند. از استاندار و مجمع نمایندگان هم پیگیر مطالبه خود شده اند، اما متاسفانه در آخرین جلسه ای که با حضور استاندار برگزار شد، وی عنوان کرد همچنان وزیر راه  وشهرسازی مصرانه با به این موضوع مخالفت می‌کنند.

رئیس شورای شهر دلیجان اضافه کرد: این موضوع یک مطالبه استانی و مردمی است و نباید استان مرکزی از منافع ملی این طرح بی نصیب باشد و باید حداقل ها را داشته باشد، برخی شهرهای استان مرکزی چند وقتی یکبار تقاضای جدا شدن از استان را دارند و یکی از دلایل این امر کم توجهی هایی است که نسبت به استان می شود.

جلالی خاطرنشان کرد: مسیر ریل راه‌آهن در دلیجان طراحی و ایجاد شده اما از ایجاد ایستگاه ممانعت می شود، البته این ایستگاه تنها برای این قطار سریع السیر طراحی شده و امکان استفاده دیگر برای سایر قطارها وجود ندارد.

وی در نهایت خواستار پیگیری این مهم به عنوان یک مطالبه جدی مردمی توسط مسئولان استانی و نمایندگان استان شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایستگاه راه آهن دليجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۵۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان سفر پرماجرای مسافران قطار تهران - گرگان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز گلستان، مدیر کل مدیریت بحران گلستان گفت: ۳۰۰ مسافر قطار تهران به گرگان که به سبب آبگرفتگی خطوط ریلی در ایستگاه بندرگز متوقف شده بود به گرگان منتقل شدند.

نعمت الله حاجی زاده گفت: مسافران با مینی بوس و اتوبوس رهسپار گرگان شدند.

او افزود: بارش شدید باران صبح امروز سبب آبگرفتگی مسیر ریلی در شهرستان ترکمن شده بود و قطار پیش از رسیدن به این شهرستان، در ایستگاه بندرگز متوقف شد.

حاجی زاده گفت: قطار شب گذشته از تهران به مقصد گرگان حرکت کرده بود پس از توقف در ایستگاه بندرگز، تمام مسافران با کمک ناوگان راهداری و حمل و نقل جاده ایی استان به مقصد نهایی رسیدند.

او گفت: با فروکش کردن آب، حرکت قطار تهران - گرگان دوباره برقرار می‌شود.

سامانه بارشی که از دیروز فعالیت خود را در گلستان آغاز کرده است سبب آبگرفتگی خیابان‌ها، سیلاب، بارش برف در قلل مرتفع استان شد.
براساس اعلام هواشناسی گلستان، این سامانه ناپایدار عصر امروز از استان خارج می‌شود.

دیگر خبرها

  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • دلیل توقف قطار افغانستان _ترکیه / تکذیبیه مسئولین راه آهن از سر بی اطلاعی بود+فیلم
  • توقف قطار تا تخریب پل ثمره بارش‌های بهاری در گلستان
  • توقف قطار تهران گرگان بر اثر سیلاب
  • پایان سفر پرماجرای مسافران قطار تهران - گرگان
  • سیلاب؛ قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد
  • توقف قطار تهران - گرگان براثر سیلاب
  • سیلاب قطار تهران- گرگان را مجبور به توقف کرد
  • راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد
  • کمربندی دلیجان به طول ۶ کیلومتر آسفالت می‌شود