Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@06:58:22 GMT

مجازات متخلفان انتخابات بازدارنده نیست

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۶۵۱۰

مجازات متخلفان انتخابات بازدارنده نیست

حجت الاسلام حمیدی گفت: مجازات‌های پیش‌بینی شده برای داوطلبان متخلف انتخابات به هیچ وجه بازدارنده نیست و تاثیری در کاهش تخلف ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم حمیدی» امروز (6 بهمن) در پنجمین جلسه رسیدگی به تخلفات انتخابات استان اظهار کرد: یکی از رسالت‌های این ستاد مقابله با تهدیدات احتمالی است و نارضایتی‌های مردمی که اصل مشارکت در انتخابات را تهدید می‌کند را شناسایی و با آن مقابله می کنیم تا انتخابات تحت تأثیر قرار نگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به ایجاد ناامیدی و یأس در جامعه توسط عناصر داخلی و خارجی برای کاهش سطح مشارکت مردم در انتخابات، گفت: گاهس دشمنان از مسائل درون کشور سوء استفاده می کند تا بذر ناامیدی را در بین مردم بپاشد و این تهدیدی بزرگ برای انتخابات است که باید هوشیار باشیم.

 

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه باید مسئولان با اطلاع رسانی و  شفاف سازی نقشه های دشمن برای ایجاد نارضایتی در مردم را خنثی کنند، ادامه داد: مردم بین مشکلات داخلی جامعه و اصل انقلاب تفکیک قائل هستند و در این 40 ساله انقلاب مردم نشان دادند پای نظام اسلامی ایستاده اند.

 

وی با تاکید بر اینکه اینکه اصل انتخابات برای اتحاد و انسجام ملی است تا همه مشارکت داشته باشند، افزود: خروجی صندوق‌های رأی نشان دهنده انسجام ملی ملت ایران اسلامی است اما دشمن می خواهد این فرصت ارزشمند را تبدیل به تهدید کند و از اختلافات حزبی و نارضایتی ها برای کاهش مشارکت مردم سوءاستفاده کند.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بر هوشیاری بیشتر برای جلوگیری از موج سواری دشمنان از فضای انتخابات تاکید کرد و گفت: هرچه به روز انتخابات نزدیک می‌شویم باید نظارت‌ها و رصد فضای حقیقی و مجازی تشدید شود.

 

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه اوج تخلفات در زمان تبلیغات کاندیداها صورت می گیرد، ادامه داد: بنابراین باید با هماهنگی و همراهی اقدامات نظارتی تشدید شود تا کنترل فضای انتخابات استان در دست ما باشد.

 

وی فضای انتخاباتی خراسان جنوبی را خوب ارزیابی کرد و افزود: در حوزه انتخابات جرم و تخلف سازمان یافته در کشور رخ نمی دهد اما شاید برخی تخلفات موردی وجود داشته باشند که باید مراقبت کنیم.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی بر توجیه کاندیداهای انتخاباتی استان تاکید کرد و گفت:  پیگیری رد صلاحیت ها حق داوطلبان انتخابات است اما باید در چارچوب قانون حرکت کنند.

 

حجت الاسلام حمیدی با بیان اینکه مجازات‌های جرایم انتخاباتی بازدارنده نیست، تاکید کرد: یکی از گلایه‌های جدی شورای نگهبان نیز همین است که قانون انتخابات باید اصلاح شود اما متأسفانه هر دوره انتخابات این مسائل مطرح و به محض اینکه پرونده انتخابات بسته شود این ها نیز بسته می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه باید از تبلیغات زودهنگام کاندیداهای انتخابات جلوگیری شود، ادامه داد: برخی اقدامات مصادیق تبلیغ نیست اما اگر جلساتی در شهر و روستا تشکیل می‌دهند و شام و نهار تدارک دیده اند باید برخورد شود.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی  تاکید کرد: در دهه فجر و ایام عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) باید کنترل و رصد شود تا از این محافل بهره برداری انتخاباتی نشود.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما فهما نماز جمعه مسجد فهما مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد جرائم انتخاباتی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی مجازات تبلیغات دشمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۶۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند

رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم و با هم هماهنگ باشند و انتخابات طبق برنامه و جدول زمان بندی پیش برود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، اسماعیل قزل‌سفلی با حضور در فرمانداری شهرستان زرقان و ضمن بازدید از ستاد انتخابات شهرستان در جلسه مشترک هیات اجرایی و نظارت انتخابات شرکت کرد.

در این جلسه قزل سفلی ضمن تقدیر و تشکر از همه عوامل برگزاری انتخابات در شهرستان زرقان در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: نهایت ظرفیت‌های شهرستان را برای برگزاری دور دوم انتخابات به کار بگیرید تا میزبان خوبی برای حضور باشکوه مردم فهیم زرقان در انتخابات باشیم.

وی با اشاره به اینکه در دور اول انتخابات کار بزرگی انجام شد گفت: به حمدالله در دور اول، انتخابات با کمترین تخلف و در امنیت کامل برگزار شد و مردم نیز با مشارکتی بالاتر از متوسط کشور افتخاری دیگر برای استان رقم زدند و در این دور نیز با مشارکت گسترده بهترین و اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس دوازدهم کنند یعنی کسانی که به دنبال رفع مشکلات مردم بوده و بتوانند در حوزه قانون‌گذاری و نظارت اقدامات موثری انجام دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس افزود: انتخابات جلوه روشن مردم‌سالاری دینی است که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت کرده و معتمدین خود را برای قانونگذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

وی با توجه به اینکه انتخابات دور دوم در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان تمام الکترونیکی است، افزود: ما باید با اجرای دقیق و صحیح الکترونیکی انتخابات زمینه را برای برگزاری انتخابات آتی ریاست جمهوری به صورت تمام الکترونیکی در کل کشور فراهم کنیم که این امر مستلزم آموزش‌های لازم به تمام عوامل اجرایی و همچنین چگونگی رای دادن با استفاده از صندوق‌های الکترونیک در روز انتخابات به مردم است و این مهم باید تا روز انتخابات ادامه داشته باشد.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم و با هم هماهنگ باشند و انتخابات طبق برنامه و جدول زمان بندی پیش برود و برگزار شود؛ همچنین لازم است عوامل اجرایی انتخابات در شهرستان زرقان تمام شعب اخذ رای را در این حوزه رصد و مشکلات احتمالی فنی و کمبود تجهیزات را رفع کنند.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • برای حل مشکلات باید در انتخابات شرکت کرد
  • عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند
  • مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • ببینید | فراخوان جدید رئیسی از مردم برای تکرار انتخابات باشکوه در میان‌دوره‌ای
  • تکلیف مردم لرستان در دور انتخابات چیست؟
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • دستگیری متخلفان چرای غیرمجاز دام در منطقه شیدا
  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند/ جریمه ها بازدارنده است
  • نماد‌های عجیب در انتخابات هند
  • دعوت علما و روحانیون اهل سنت از مردم گنبدکاووس برای حضور پر شور در مرحله دوم انتخابات