Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-30@16:13:53 GMT

ورود تعزیرات به بازرسی از شیرهای فله‌ای

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۶۸۱۸

صراط:

چند روزی است که انتشار اخباری در رابطه با آلودگی شیر به سم آفلاتوکسین باعث نگرانی‌هایی میان مردم شده که در پی آن از سوی سازمان‌هایی که به نوعی با این مسئله درگیر بودند، از وزارت بهداشت گرفته تا سازمان دامپزشکی تا سازمان ملی استاندارد واکنش‌های زیادی شد.

آفلاتوکسین‌ (Aflatoxin) قارچی است که اگر میزان زیاد آن از طریق مواد غذایی وارد بدن انسان شود می‌تواند سرطان زا باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤولان وزارت بهداشت اما با کذب خواندن ادعای وجود سم (بیش از حد مجاز) در لبنیات، نسبت به پیامدهای انتشار این ادعا و دامن زدن به حواشی بی‌اساس به ترس مردم و در پی آن کاهش مصرف لبنیات و عوارض آن برای سلامتی شهروندان هشدار دادند.

در گزارش‌های وزارت بهداشت نیز آمده که هیچکس مدعی حذف آفلاتوکسین نیست؛ لیکن طرح موضوع به صورت یک جانبه آن هم به گونه‌ای که این معضل خاص محصولات غذایی داخلی است و گویی بلایی یک شبه نازل شده بدون اشاره به سوابق و وضعیت سایر کشورها قطعا رفتار اطلاع رسانی درستی نیست.

همچنین در مطالعات کشورهای مختلف ۷ تا ۸۴ درصد آلودگی محصولات لبنی و فرآورده‌های گیاهی بسته به زمان و فصل نمونه گیری به آفلاتوکسین گزارش شده است، در ژاپن تا ۱۴ درصد، در ترکیه بیش از 12.4  درصد گزارش شده است ؛ ضمن اینکه استاندارد حد مجاز آفلاتوکسین در کشورهای مختلف در محصولات مختلف متفاوت است.

سعید نمکی، وزیر بهداشت نیز گفته بود شیر و لبنیات تولید شده در کشور هیچ‌گونه مشکلی ندارد و  میزان آفلاتوکسین موجود در شیرهای تولیدی کارخانه‌های ما بسیار کمتر از حد مجاز تعیین شده برای آن است و به هیچ عنوان مشکلی برای مصرف کنندگانش ایجاد نخواهد کرد.

در این میان، اما بسیاری از شهروندان از دستگاه قضا خواسته‌اند تا به موضوع شیرهای آلوده ورود کند.

از همین رو یاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در مورد وجود سم آفلاتوکسین در لبنیات گفت: بالاترین مرجع کشور، وزیر بهداشت است که اعلام کرده سطح سم موجود پایین تر از استاندارد جهانی است و مردم با خیال راحت لبنیات را مصرف کنند.

رایگانی گفت: اما دغدغه سازمان، بحث لبنیات سنتی است، نحوه نگهداری، تأمین و توزیع آن باید مدیریت شود.

وی گفت: البته لبنیات کارخانه‌ای با پاستوریزه و هموژنیزه کردن سالم بوده و جای نگرانی نیست و آنچه باعث نگرانی می‌شود در مورد لبنیات سنتی است.

وی افزود: ما آماده همکاری هستیم این در حالی است که باید مبدأ شیر و فاصله تا مصرف‌کننده، نحوه حمل از مبدأ تا بازار شفاف شود چرا که این گونه لبنیاتی هو روز بروز در حال افزایش هستند و اتحادیه باید داشته باشند و چنانچه ندارند اتحادیه اصناف باید به ان ورود کند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: لبنیات سنتی یکی از دغدغه های این سازمان است و مبدا شیرهای سنتی، فاصله آنها تا بازار مصرف، نحوه نگهداری باید مدیریت شود و سازمان تعزیرات در این خصوص با نهادهای متولی همراهی می کند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: شیر های آلوده شیر فله ای آفلاتوکسین صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۶۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند!

 در عصری زندگی می‌کنیم که همگان به دنبال راه‌حل‌های فوری و ساده برای دستیابی به اهداف خود هستند، و این نگرش در زمینه‌های پخت‌وپز، درمان و بهداشت نیز قابل مشاهده است. به ادعای برخی، استفاده از چربی‌سوز‌ها می‌تواند ظرف مدت یک هفته به آب کردن چربی‌های شکمی و بهبود تناسب اندام کمک کند.

به گزارش ایسکانیوز، بسیاری از افراد چاق، به ویژه زنان، از نگاه دیگران به خود به عنوان فردی چاق دچار ناراحتی و نگرانی می‌شوند. این چربی‌سوز‌ها به عنوان یک راه حل مؤثر و طبیعی برای کاهش وزن تبلیغ می‌شوند و علاوه بر این، برخی از خواص استثنایی دیگر این محصولات شامل بهبود عملکرد مغز و حافظه، بینایی و شنوایی نیز است.

بر اساس نتایج بسیاری از مطالعات، رابطه مستقیمی میان مصرف بالای کلسیم و بهبود ترکیب بدن وجود دارد. وقتی میزان کلسیم در بدن شما پایین باشد، بدن هورمون‌هایی ترشح می‌کند که به شما امکان استفاده‌ی بهتر از کلسیم موجود را می‌دهد، اما مشکل اینجاست که بدن به سلول‌های چربی نیز علامت می‌دهد به حالت چربی باقی بمانند.

لبنیات از قبیل شیر، پنیر و ماست منبع مناسب کلسیم هستند. کلسیم موجود در لبنیات به شکستن چربی در بدن و حتی جلوگیری از تشکیل آن کمک می‌کند. همیشه به جای لبنیات پرچرب، لبنیات بدون چربی یا کم‌چرب تهیه کنید. اگر روزانه سه وعده لبنیات بخورید و به رژیم غذایی خود پایبند باشید، حتما به راحتی به هدف چربی سوزی سریع شکم و پهلو و کل بدن تان می‌رسید.

خواص چربی سوزی پنیر پارمیزان

کم‌کالری و پرکلسیم بودن این پنیر هورمون‌های چربی‌سوز بدن را فعال می‌کند. از آنجا که این پنیر بیش از هر ماده‌ی لبنی دیگری پروتئین دارد، با مصرف آن برای مدت بیشتری احساس سیری خواهید کرد. هر روز ۳۰ میلی‌گرم از این پنیر را به سوپ یا سالاد خود اضافه کنید.

tags # رژیم لاغری سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • فرار بوفالو عظیم الجثه از چنگال شیرهای گرسنه | ویدئو
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار وام ازدواج هستند
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار تسهیلات ازدواج هستند
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • جزییات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • فرار یک بوفالو از چنگ شیرهای گرسنه + فیلم
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • این پنیر چربی‌های شکم را آب می‌کند!