Web Analytics Made Easy - Statcounter

پژوهشگران "دانشگاه توهوکو "(Tohoku University) ژاپن در مطالعه اخیرشان موفق به توسعه لنزهای تماسی شده اند که قابلیت خود مرطوب کنندگی دارند.

به گزارش ایسنا و به نقل از مدگجت، دانشمندان دانشگاه توهوکو ژاپن در مطالعه اخیرشان که در مجله "Advanced Material Technologies" منتشر شد خبر از توسعه لنز تماسی که با استفاده از اشک پشت پلک را مرطوب می‌کند، داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنگامی که افراد از لنز تماسی استفاه می‌کنند، چشم آنها خشک می‌شود و اغلب منجر به موارد جدی مانند سندرم خشکی چشم می‌شود که این موضوع نیز می‌تواند منجر به زخم‌های قرنیه و التهاب چشم شود.

برای غلبه بر این مشکل، پژوهشگران ژاپنی با استفاده از یک هیدروژل موفق به توسعه یک لنز تماسی شده‌اند که می‌تواند بار الکتریکی را در سراسر سطح آن حمل کند. جریان الکتریکی با تکیه بر فرآیندی به نام "جریان الکترواوسموتیک"(electroosmotic flow) اشک بر روی بر لنزهای تماسی قرار می‌دهد.

این فرآیند مرطوب کنندگی اتوماتیک که در صورت تمایل، چشمک زدن را کمی سخت می‌سازد، می‌تواند تا زمانی که جریان در لنز وجود داشته باشد ادامه یابد. قدرت این لنزها توسط باتری‌های زیست سازگار ریز (باتری Mg / O۲ و باتری آنزیمی فروکتوز / O۲) تامین می‌شود.

پژوهشگران اظهار کرده‌اند که می‌توانند ترکیبات لنزهای مختلفی را ایجاد کنند که دارای تراکم شارژ متفاوتی هستند و به همین دلیل سرعت جریان اشک متفاوتی دارند.

در حال حاضر این پروژه در مرحله آزمایشگاهی است، اما محققان بر این باورند که به زودی ممکن است شاهد لنزهای تماسی باشیم که حتی با وجود مدت طولانی بر روی چشم باعث خشکی چشم نمی‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لنز تماسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۷۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت خراب داروین نونیز و نیکولاس جکسون در گلزنی و تمام کنندگی به روایت انیمیشن بلیچر ریپورت / فیلم

بلیچر ریپورت با انتشار انیمیشنی به وضعیت خراب داروین نونیز و نیکولاس جکسون در امر گلزنی پرداخته است.

دانلود (3.4MB)

دیگر خبرها

  • زنان سرما را بیش‌تر از مردان تحمل می‌کنند
  • وضعیت خراب داروین نونیز و نیکولاس جکسون در گلزنی و تمام کنندگی به روایت انیمیشن بلیچر ریپورت / فیلم
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • ستاره‌شناسان قوی‌ترین شواهد برای سیاره نهم را کشف کردند
  • باتری‌دزد ارومیه به آخر خط رسید
  • دریچه تنظیم هوا در ساختمان
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • ۳ فیلم در راه اکران
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی