Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی خبرداد: شرایط پذیرش اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1398 بدون رسیدگی معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، شرایط پذیرش اظهارنامه مالیاتی بابت عملکرد سال 1398 را اعلام کرد.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از رسانه مالیاتی ایران، محمد مسیحی با اشاره به حذف شیوه تشخیص علی الراس از سال آینده، تاکید کرد: مبنای تشخیص مالیات برای عملکرد سال 1398 مودیان مالیاتی، اظهارنامه ارایه شده با رعایت مقررات از سوی مودی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: از عملکرد سال 1398 به بعد، در صورتی که مودیان اظهارنامه مالیاتی خود را با رعایت قوانین و مقررات تنظیم و در مهلت قانونی ارائه کنند، اظهارنامه آنان بدون رسیدگی مورد پذیرش قرار می گیرد.
مسیحی با تاکید بر اجرای مفاد ماده 97 قانون مالیات های مستقیم اصلاحی 31 تیرماه 1394، اضافه کرد: البته پذیرش اظهارنامه مودیان مشروط بر تنظیم اظهارنامه های مالیاتی بوده و اظهارنامه ارایه شده توسط مودیان با بانک های اطلاعاتی مالیاتی که در اجرای مقررات مواد 169 و 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم ایجاد شده، مطابقت داده خواهد شد.
معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور همچنین خاطرنشان کرد: سازمان امور مالیاتی کشور صرفا تعدادی از اظهارنامه های مالیاتی مودیان را بر مبنای شاخص ها و معیارهای ریسک مورد رسیدگی قرار می دهد.
معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: در صورتی که اشخاص یاد شده در مهلت قانونی و مطابق مقررات از ارائه اظهارنامه مالیاتی خودداری کنند، این سازمان نسبت به تهیه اظهارنامه برآوردی براساس میزان فعالیت و اطلاعات اقتصادی به دست آمده از بانک های اطلاعاتی اقدام می نماید.
وی در ادامه از مودیان مالیاتی خواست تا اظهارنامه مالیاتی خود بابت عملکرد سال 1398 را براساس رویکرد جدید و مبتنی بر واقعیت های مترتب بر فعالیت اقتصادی متکی بر اسناد و مدارک مثبته و با رعایت مقررات قانونی تنظیم نمایند.
مسیحی با بیان اینکه اجرای دقیق ماده 97 قانون مالیات های مستقیم موجب افزایش کیفیت حسابرسی مالیاتی و همچنین کاهش فرایند زمان قطعیت پرونده های مالیاتی می شود، گفت: مالیات ستانی بر مبنای اطلاعات واقعی به دست آمده از بانک های اطلاعاتی، عملا نظام مالیاتی را به سمت شفافیت هر چه تمامتر، کاهش فرارهای مالیاتی و تحقق عدالت مالیاتی سوق می دهد.
مسیحی در رابطه با جرایم عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی نیز عنوان داشت: اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل که در مهلت مقرر قانونی اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم ننمایند، علاوه بر محرومیت از کلیه معافیت های قانونی، مشمول پرداخت جرایم غیر قابل بخشش مربوط به عدم تسلیم اظهارنامه خواهند شد.
گفتنی است، مودیان محترم می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به اطلاعیه مندرج در سامانه اطلاع رسانی سازمان امور مالیاتی کشور به آدرس www.intamedia.ir مراجعه نمایند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۷۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه برتر فرمانداری درمیان بر اساس ارزیابی وزارت کشور

ایسنا/خراسان جنوبی فرماندار درمیان از کسب رتبه برتر فرمانداری درمیان در بین ۱۱ فرمانداری استان در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۱ خبر داد.

فرجامی فرد، با بیان اینکه این ارزیابی بر اساس ۸ شاخص و ۵١ محور صورت گرفته است، افزود: این شاخص‌های عملکردی توسط وزارت کشور به کلیه فرمانداری های کشور ابلاغ شده و در چند مرحله در سطح استان مورد ارزیابی قرار گرفته و مرحله نهایی آن توسط مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و ارتباطات مردمی وزارت کشور ارزیابی و اعلام شده است. 

 به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی‌ فرمانداری فرجامی فرد گفت: «محور امنیتی انتظامی»،«توسعه و مشارکت سیاسی»،«هماهنگی امور اجتماعی و فرهنگی»، «عمران توسعه امورشهری و روستایی»، «مدیریت بحران»، «هماهنگی امور اقتصادی»، «زنان و خانواد»،«ارزیابی وسلامت اداری و پاسخگویی و صیانت از حقوق شهروندان» محورهای هشت گانه ارزیابی عملکرد ۱۴۰۱ است که توسط وزارت کشور ابلاغ و انجام شده است. 
 
وی ادامه داد: ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی طبق مواد قانون ۸۱ و ۸۲ قانون مدیریت خدمات کشوری یک اصل مهم در راستای سنجش میزان کیفیت‌ بخشی رسالت‌ها و تحقق اهداف سازمانی است، و ارزیابی مستمر فرایندها موجب خواهد شد تا ضمن شناسایی نقاط قوت و تکمیل و تقویت آنها، نقاط ضعف نیز شناسایی و تدابیر لازم برای جبران آنها اتخاذ شود لذا در این راستا این فرمانداری بطور مستمر بهبود و ارتقای عملکردها و تقویت نقاط قوت و کاهش نقاط ضعف را در دستور کار خود قرار داده است. 

فرماندار درمیان تصریح کرد: فرمانداری درمیان در محورهای متعدد موفق به بهبود و ارتقا شاخص‌های عملکردی نسبت به سال های گذشته شده که جا دارد از پشتیبانی های استاندار محترم، معاونین و مدیران کل استانداری و دستگاه های اجرایی قدردانی نمایم.

فرجامی فرد افزود: بی‌شک تحقق این موفقیت مهم بدون همراهی مردم شریف شهرستان دارالتقریب درمیان و اهتمام و تلاش مجدانه همه کارکنان فرمانداری و بخشداری‌ های تابعه در انجام امور محوله و همکاری همه جانبه مجموعه مدیران و کارکنان ادارات شهرستان میسر نمی‌شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس اتحادیه طلای تهران: اعتصاب طلافروش ها در واکنش به مقررات مالیاتی دولت/ بازار طلا در تهران نیمه تعطیل است
  • وضع مقررات برای استفاده تسلیحاتی از هوش مصنوعی
  • مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده در لرستان تمدید شد
  • سپهرزاد: کنار گذاشتن من بدون اطلاع قبلی زیبنده دوومیدانی نیست/ حسین رسولی از بی توجهی‌ها دلخور است
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • تمدید ارائه اظهار نامه مالیاتی در لرستان
  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران
  • ۱۰ هزار خانه خالی در پرند به سازمان امور مالیاتی معرفی شد
  • کسب رتبه برتر فرمانداری درمیان بر اساس ارزیابی وزارت کشور
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد