Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، هدایت حاتمی امروز یکشنبه در شورای اداری استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد ارائه گزارشی از اقدامات حوزه اقتصادی استان پرداخت و گفت: از سال گذشته و اوایل امسال پنج موضوع محوری و اساسی از جمله کنترل تورم، کاهش نرخ بیکاری، بهبود فضای کسب و کار، توجه به بخش‌های آسیب پذیر و همچنین توجه به محیط زیست را در اولویت کار‌های جهت توسعه اقتصادی قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه افزود: به ازای ایجاد هر شغل خالص، ۲ شغل ناخالص از بین می‌رود و به این ترتیب باید ۳ برابر هدف گذاری شغل ایجاد کنیم.

این مسئول بیان کرد: برای کاهش هر درصد نرخ بیکاری باید حداقل ۷ هزار شغل پایدار و ثابت شکل بگیرد و این کار تلاش مضاعفی را می‌طلبد.

او گفت: هدف‌گذاری امسال کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری استان بود و برای سال ۹۹ حدود ۲.۵ درصد و سال ۱۴۰۰ نیز ۲.۵ درصد کاهش را در نظر گرفتیم.

حاتمی با اشاره به اینکه در بهبود فضای کسب و کار سعی می‌کنیم که فضای استان را به سمت و سوی جذابیت برای سرمایه گذاری پیش ببریم، گفت: مقوله سرمایه گذاری را تحت کنترل داریم و در هفته دولت سامانه سرمایه گذاری را کلید زدیم و از هفته دولت تا اول بهمن ماه امسال ۸۲۱ درخواست سرمایه گذاری داشتیم.

او حمایت از سرمایه گذار را یکی دیگر از بحث‌های مهم عنوان کرد و گفت: تقریباً در بین استان‌های کشور در حوزه پرداخت تسهیلات روستایی و زلزله بیشترین حمایت و تأمین مالی را در وام‌های ارزان قیمت داشتیم و از سال گذشته تا کنون ۱،۳۰۰ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف سرمایه گذاری تسهیلات پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه بیان کرد: در راستای بهبود بحث کسب و کار در حال حاضر صدور مجوز‌های کسب و کار به ۲ هفته رسیده است و طی این مدت برگه مجوز صادر می‌شود که گام مؤثری در استان است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش از افتتاح ۱۲۰ پروژه اقتصادی در ایام دهه فجر امسال خبر داد و گفت: همچنین ۲۷ پروژه بزرگ با محوریت بخش خصوصی کلنگ‌زنی خواهد شد.

انتهای  پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشتغال جوانان نرخ بیکاری تسهیلات بانکی استانداری کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۷۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل

رئیس کمیته امداد شهرستان بابل گفت: با اجرای سیاست توانمندسازی مددجویان در سال ۱۴۰۲ به ۱۳۷۰ نفر از مددجویان، تسهیلات کاریابی و اشتغالزایی پرداخت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، احمد نیک پور با اشاره به اجرای طرح اشتغالزا در بابل گفت: برای اجرای طرح های اشتغال در سال گذشته با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده مرکز با بانک‌های عامل از محل تبصره 16 و 18  و منابع صندوق امداد ولایت، مبلغ 140 میلیارد و 803 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.

وی افزود: این تسهیلات در زمینه کشاورزی، صنعتی، دامپروری، صنایع دستی و خدمات پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد بابل تصریح کرد: در این فرصت‌ها 812 نفر از مددجویان و مجریان طرح های اشتغال با مهارت مختلف و پایدارسازی مشاغل آشنا شدند.

وی افزود: آشنایی با بازار کسب و کار و  اصول بازاریابی در کنار فروش محصولات با ورود اساتید دانشگاه، جهاد سازندگی و اداره دامپزشکی از خدمات ارائه شده در  آموزش کسب و کار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزییات مطالبه‌گری سرمایه‌گذاران مال باختگان شرکت طراوت نوین
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید