Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۰ فقره پرونده تخلف و جرائم انتخاباتی در استان تشکیل شده که بیشترین در حوزه انتخابیه گچساران و باشت بوده است. ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید علی ملک حسینی پیش اط ظهر امروز در نشست هم اندیشی با خبرنگاران از فعال کردن کارگروه رصد فضای مجازی متشکل از نهادهای امنیتی و انتظامی و معاون دادستانی خبر داد و اظهار داشت: تاکنون 40 فقره پرونده تخلف و جرائم انتخاباتی در استان تشکیل شده که بیشترین این تعداد در حوزه انتخابیه گچساران و باشت بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه سیاست دستگاه قضایی حضور حداکثری، شاداب و فعالانه مردم در عرصه است، عنوان کرد: به برخی کاندیداها به دلیل برخی تخلفات انتخاباتی به صورت حضوری و پیامکی تذکر لازم داده شده و در واقع به رعایت قانون دعوت شدند.

ملک‌حسینی انجام برخی نظرسنجی‌ها در فضای رسانه‌ای و مجازی را تخلف دانست و ادامه داد: هیچ فردی در هر جایگاه حقیقی و حقوقی حق استفاده ریالی در انتخابات از بیت المال را ندارد و البته در این زمینه دو مورد گزارش که رسیدگی و پرونده تشکیل شد و تفهیم اتهام شدند.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای رسیدگی به جرائم و تخلف‌های انتخاباتی شعبه ویژه تعیین شده و به صورت شبانه روزی فعالیت دارد، افزود: خود را ملزم به اصل سرعت و قاطعیت در رسیدگی به جرائم انتخاباتی می‌دانیم و اولویت اصلی ما در حوزه پیشگیری است.

ملک حسینی بیان کرد:کسانی که در برخی حوزه‌های انتخابیه در برنامه‌های کاندیداها اقدام به تیراندازی می‌کردند توسط پلیس اطلاعات شناسایی که برخی برای تا پایان انتخابات بازداشت شده‌اند و فردی بوده که با اسلحه در استقبال از کاندیدایی حضور داشته ولی هیچ گونه تیر اندازی نداشته و به دلیل حضور نیز احضار و تشکیل پرونده شده است.

چارچوب هزینه‌های انتخاباتی کاندیداهای انتخابات مجلس تعیین شدسقف هزینه تبلیغاتی کاندیداهای انتخابات مجلس مشخص شدداوطلبان انتخابات مجلس موظف به اعلام حساب بانکی شدند

وی با اشاره به کنترل تبلیغات زودهنگام در برخی حوزه‌های انتخابیه استان بیان کرد: هرگونه تجمع تبلیغاتی در تالارها و مکان‌های عمومی ممنوع است و در این زمینه برخی اظهار و تفهیم اتهام شدند.

ملک حسینی با تاکید بر اینکه قاطعانه با فرد یا افرادی که بخواهند به وحدت جامعه آسیب بزنند، برخورد می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در نشست‌های متعدد از مسئولان اجرایی درخواست پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات انتخاباتی را داشته‌ایم و البته توصیه استاندار در نشست شورای اداری به مدیران دستگاه‌های اجرایی دلسوزانه بود.

وی یادآور شد: یکی از مهمترین رسالت‌های رسانه افزایش آگاهی مردم با انجام فعالیت حرفه‌ای و صادقانه بوده و رمز پیروزی وحدت ملت زیر سایه ولایت است و رسانه طراز انقلاب باید فعالیت با بصیرت و آگاهانه به مسائل روز داشته باشد و نقشه دشمن را درک و تحلیل کند و نباید گامی برداریم که در راستای اهداف دشمن باشد و البته برخی خواسته دشمن را بیان می‌کنند.

ملک‌حسینی خواستار تبیین و تشریح شاخص‌های نماینده طراز انقلاب توسط رسانه‌ها شد و افزود: ویژگی‌های نماینده طراز انقلاب را اطلاع رسانی و مردم را برای انتخاب فردی با داشتن این ویژگی‌ها یاری کنند

وی عنوان کرد: فضای مجازی به فضای واقعی رسیده و در واقع مردم به این فضا کوچ کرده‌اند تا جایی که در این فضا شاهد تبلیغات، اطلاع رسانی و حتی کسب و کار هستیم.

انتهای پیام/541/ ت

R41452/P1336/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۷۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات انتخاباتی از فردا در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، دبیر ستاد انتخابات استان با اشاره به دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: انتخابات دور دوم  در ۲۱ اردیبهشت برگزار و از فردا ، ۱۳ اردیبهشت تبلیغات انتخاباتی نامزدها آغاز می‌شود.

سلیمی با بیان اینکه تبلیغات تا ۲۴ ساعت قبل از شروع انتخابات ادامه دارد افزود: در این مدت نامرد‌ها می‌توانند ستاد‌های انتخاباتی خود را فعال و از امکاناتی که شهرداری‌ها برای تبلیغات نامزد‌ها درنظر گرفته ،  استفاده کنند.

وی افزود: مستند‌ها و مناظرات انتخاباتی که توسط صداوسیما هم ضبط شده است، از طریق شبکه استانی خاوران پخش می‌شود تا مردم بتواند با رصد و پیگیری برنامه ها، شناخت کافی از نامزد‌ها پیدا کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان با بیان اینکه شعب اخذ رأی آمادگی لازم برای برگزاری این دور از انتخابات را دارند، گفت: ۲۷۸ شعب در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف فعال خواهند بود.

سلیمی با بیان اینکه رأی گیری از ساعت ۸ صبح آغاز و تا زمانی که تمدید رأی گیری تمام شود ادامه دارد افزود: درخواست ما از مردم شرکت و حضور پرشور است که یک نماینده با پشتوانه مردمی به مجلس راه یابد.

گفتنی است بر اساس اعلام فرمانداری شهرستان بیرجند،  اسامی نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه ی بیرجند، درمیان و خوسف در دور دوم انتخابات، به شرح ذیل است:

1- آقای علی مولوی حقیقی فرزند محمدعلی مشهور به سردار ، کد نامزد 11

2- آقای سید حسن هاشمی فرزند سید عبدالجواد مشهور به دکتر هاشمی، کد نامزد 22


دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات انتخاباتی دور دوم در آبادان
  • تمام رفتارهای تبلیغاتی کاندیداها در فضای حقیقی و مجازی رصد می‌شود
  • آماده سازی ۴۰۰ نقطه در کرمانشاه برای تبلیغات کاندیداهای مجلس
  • اخبار انتخاباتی در هفته‌ای که گذشت چه بود؟
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز شد
  • تبلیغات نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود
  • آغاز تبلیغات انتخاباتی از فردا در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد