Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان مردم نهاد کدپینک: زنان برای صلح، با نگارش نامه‌ای سرگشاده، عذرخواهی مردم آمریکا از ایران برای ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران را اعلام کرد و از هواداران خود در سراسر آمریکا خواست تا آن را امضا کنند.

در نامه گروه کدپینک آمده است:

مردم عزیز ایران
اقدامات دولت ما که محرک جنگ و تنش با شما است، موجب هراس ما، مردم آمریکا، شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصمیم خطرناک رئیس جمهور ترامپ از خروج از توافق هسته‌ای ایران و تحریم‌های فلج کننده‌ای که دولت او اعمال کرده تا ترور ژنرال قاسم سلیمانی، دو کشور را به سمت جنگ سوق داده اند.

همانگونه که آمریکایی‌ها متعهد به صلح و امنیت همگان هستند، ما امضاء کنندگان این نامه به علت اقدامات بی پروا و سرشار از نفرت رئیس جمهور خود عذرخواهی می‌کنیم و متعهد می‌شویم که هر آنچه در توان داریم را برای توقف (اقدامات) خصمانه و تحریم‌های فلج کننده که به شما تحمیل شده، به کار گیریم و روند دیپلماسی با کشور شما را از سر بگیریم.

در بخشی دیگری از این نامه با تاکید بر تاریخچه مداخله گری آمریکا آمده است: آمریکا سابقه وحشتناکی در مداخله در امور داخلی کشور شما دارد. کودتای سال ۱۹۵۳، که به منظور جلوگیری از ملی شدن منابع کشورتان، به برکناری دولت منتخب دموکراتیک شما انجامید، فاقد مسئولیت اخلاقی بود.

فعالان ضد جنگ کدپینک در ادامه این نامه یادآور شدند: اقدامات اخیر آمریکا علیه ایران از خطرناک‌ترین و تحریک آمیزترین تصمیمات سیاست خارجی دونالد ترامپ است. ترور (سردار) سلیمانی به دستور ترامپ و در خاک کشور عراق، امنیت جهانی را به مخاطره انداخت و یک پیشینه خطرناک را رقم زد و احتمالا بر اساس قوانین بین المللی غیرقانونی بوده است. ترامپ پیش از (تصمیم به) ترور، همانطور که در قانون اساسی آمریکا تبیین شده، با کنگره مشورت نکرد.

نظرسنجی‌ها یکی پس از دیگری نشان می‌دهد مردم آمریکا خواهان جنگ و تنش با ایران نیستند. ما خواستار پایان جنگ‌ها در خاورمیانه، که آمریکا مدت‌های طولانی درگیر آنهاست، هستیم. ما می‌خواهیم منابع کشورمان به غنا بخشیدن به زندگی مردم، نه توانمند کردن سازندگان سلاح تخصیص یابد. ما خواهان زندگی با مردم ایران در صلح و هماهنگی هستیم.

در پایان این نامه آمده است: لطفا دست ما را در دوستی پذیرا باشید. باشد که صلح‌خواهان بر کسانی که نفرت و اختلاف را ترویج می‌کنند، غلبه یابند.

مادیا بنیامین، از بنیانگذاران نهاد کدپینک نیز با انتشار پیامی توئیتری از مردم آمریکا برای شرکت در تجمع محکومیت اقدامات جنگ افروزانه ترامپ و نیز امضای نامه عذرخواهی از ایران برای ترور سردار سلیمانی دعوت به عمل آورد.

آمریکا بامداد روز جمعه ۱۳ دی ماه با حمله هوایی به فرودگاه بغداد سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ۱۰ تن دیگر از جمله فرمانده نیرو‌های بسیج مردمی عراق را به شهادت رساند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سردار سلیمانی شهادت سردار سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۷۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه سازمان خصوصی سازی به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس

طرفداری| سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با ارسال نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال از فروش رسمی سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس خبر داد.

به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، ابراهیم بازیان سرپرست سازمان خصوصی‌سازی در نامه‌ای به مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، اعلام فروش سهام کنترلی متعلق به دولت در شرکت‌های فرهنگی - ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس را اعلام کرد.

در نامه بازیان آمده است:

به استحضار می‌رساند در اجرای مصوبه هیئت محترم واگذاری بلوک سهام کنترلی شرکت‌های فرهنگی - ورزشی استقلال ایران و پرسپولیس متعلق به دولت (وزارت ورزش و جوانان) در تاریخ 1403/2/3 توسط این سازمان به فروش رسید.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان/واکنش حماس و جهاد اسلامی
  • نامه رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی (ره) به دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • بیانیه ۵ زبانه تشکل‌های اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان پیرامون حوادث دانشگاه‌های آمریکا
  • نامه سازمان خصوصی سازی به فدراسیون فوتبال درباره مالکیت استقلال و پرسپولیس
  • بیانیه نمایندگان مجلس در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا
  • نامه رهبر انقلاب به دانشجویان منشا تحولات عظیم اروپا و آمریکا شد
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟