Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@15:24:12 GMT

ساختمان‌های آتش نشانی یزد مجددا جانمایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۷۹۱۲

ساختمان‌های آتش نشانی یزد مجددا جانمایی می‌شود

سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری یزد با بیان اینکه در برنامه میان مدت برای جانمایی برخی ایستگاه‌های آتش نشانی سطح شهر اقدام می شود، گفت: باتوجه به اینکه تعدادی از ساختمان های آتش نشانی قدیمی بوده نیاز است برای برخی پایگاه‌ها جانمایی‌های جدید انجام شود.

سید محمد میرجلیلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا  اظهار کرد: ساختمان های فعلی آتش نشانی هم می‌توانند با تغییر اندک به ساختمان اداری مورد نیاز شهر تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه نگهداری تجهیزات فعلی هزینه سنگینی دارد، افزود: از سوی شهرداری اعتبار خوبی دریافت کردیم و این موضوع به تصویب شورای شهر خواهد رسید بنابراین سال آینده از نظر تجهیزات و به لحاظ خودرویی اقداماتی انجام خواهد شد.

سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری یزد تاکید کرد: جهت تقویت تجهیزات هیدرولیک، تجهیزات امداد و نجات چاه ها و خرید خودروهای سنگین اطفای حریق سال آینده تجهیزات مورد نیاز خریداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایمن سازی بوستان های شهری در اولویت قرار دارد، گفت: به دلیل اینکه چندین مورد آتش سوزی در پارک کوهستان حادث شد و به علت نامناسب بودن مسیر دسترسی خودروهای آتش نشانی به آن محل امکانپذیر نبود، اقدامات ایمن سازی در این راستا انجام می‌شود.

میرجلیلی افزود: ایمن سازی پارک‌های بزرگ به تایید کمیته‌های شهرداری رسیده است و بر این اساس تجهیزات اطفای حریق در پارک‌ها نصب می‌شود تا مردم هم بتوانند قبل از رسیدن ماموران آتش نشانی برای کاهش خسارت‌ها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری‌های مناطق با همراهی ستاد مدیریت بحران استان به رفع آبگرفتگی‌های معابر اقدام کردند و بسیاری از موارد رفع شده است، افزود: امسال به علت افزایش بارندگی‌ها تعداد اعزام آتش نشانی برای رفع آبگرفتگی‌ها بیشتر بود البته هنوز برای رفع این معضل شهری تلاش بیشتری نیاز است.

سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری یزد با بیان اینکه امسال120 مورد چاه جذبی حفر شده است، تاکید کرد: رشد هفت برابری حفر چاه جذبی در سال جاری نسبت به سال های گذشته حجم آبگرفتگی معابر را بسیارکم کرده است.

وی گفت: در طرح جامع دفع آب های سطحی مبنای کار هدایت آب به سمت رودخانه های مرکز شهر است و بودجه خوبی با کمک شهرداری برای این موارد دریافت شده است.

میرجلیلی با بیان اینکه برای حفر چاه جذبی باید کار کارشناسی و جانمایی درست انجام شود تا موثر باشد، گفت: برای معابری که حجم آب زیادی در آنها جمع می شود چاه جذبی توصیه نمی شود و با کانال کشی یا هدایت آب به باغات و خارج از شهر مشکل را رفع می کنیم.

کد خبر 407597

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کلانشهر یزد شهر آتش نشاني شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۷۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از ماکت عمارت تاریخی پست گیلان در شهرداری رشت

همچنین درحاشیه افتتاح نمایشگاه فعالیت رادیو در گیلان و پاسداشت هفته معلم  از ماکت عمارت تاریخی پست گیلان در شهرداری رشت نیز رونمایی شد.

مدیر کل پست گیلان گفت: در این نمایشگاه تمبر‌های قدیمی، اسناد، ده‌ها کتاب درسی مقطع ابتدایی تا دبیرستان سال‌های ۱۳۱۸ تا ۱۳۵۷ هجری شمسی، کتابی با قدمت دویست ساله چاپ اروپا حاوی نقشه قدیمی ایران با درج نام خلیج فارس، رادیو‌های قدیمی از سال ۱۹۸۰ مبلادی به بعد، رایانه‌ها از زمان ورود به ایران تا کنون و بیش از ده رادیوی قدیمی در معرض دید عموم گذاشته شده است.

محمد حسین هوشنگی در باره ماکت ساختمان قدیمی اداره کل پست گیلان هم افزود: نخستین مکان فعالیت رادیو گیلان طبقه چهارم ساختمان اداره کل پست در شهرداری رشت بود که آرم (نشان) آن هنوز هم در بالای ساختمان وجود دارد. 

مدیر کل صداوسیمای مرکز گیلان هم در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با بیان اینکه رادیو گیلان امروز ۶۹ ساله شد، گفت: در تقسیم بندی علوم ارتباطات، رادیو یک رسانه گرم محسوب می‌شود و دارای ویژگی‌های ارتباطی، چون سرعت، دو سویه و تعاملی بودن و استفاده از ظرفیت مخاطب است. 

تفی ربانی افزود: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای آشنایی مردم با این رسانه ارتباطی از زمان ظهور تا کنون است. 

علاقه مندان می‌توانند از یکشنبه ۱۶ اردیبهشت تا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت از ساعت تا ۱۶ از این نمایشگاه واقع در ساختمان اداره کل پست گیلان در میدان شهدای ذهاب یا شهرداری رشت دیدن کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۳۵ خودروی گرفتار در آب طی ۲۴ ساعت گذشته/ سقوط ۲ خودرو در کانال‌های آب و فوت یک نفر
  • برای رفع اشکال کارت منزلت شهروندی چه کار کنیم؟+ نشانی مراکز
  • رونمایی از ماکت عمارت تاریخی پست گیلان در شهرداری رشت
  • ماجرای تلخ حبس طاقت‌فرسا زن زباله‌گـرد در میان دیوارهای ساختمان متروک | تصاویر
  • آمادگی آتش‌نشانی اهواز برای بارندگی پیش‌رو
  • مهار آتش در آپارتمان چهار طبقه در زاهدان
  • دو مصدوم در انفجار گاز در اهواز
  • آتش سوزی آپارتمان ۳ طبقه در خیابان گلزاری قم
  • واژگونی پراید در آزادراه قزوین- تهران ۳ فوتی برجای گذاشت
  • ریزش آوار ساختمان قدیمی ۳ طبقه روی ۲ کارگر + عکس