Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@07:08:05 GMT

حاتمیان:شهیدسلیمانی راطعمه نکنید

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۷۹۹۲

یک عضو فراکسیون امید مجلس شهادت حاج قاسم سلیمانی را وحدت بخش عنوان کرد و گفت: سرمایه‌ای که به برکت خون سردار سلیمانی به دست آمده است باید به هر قیمتی حفظ شود. شهید سلیمانی را نباید طعمه مطامع سیاسی کنیم. ناطقان: عبدالله حاتمیان در مورد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و تشیع پرشور پیکر این شهید گفت: خون سردار شهید قاسم سلیمانی باعث وحدت مردم ما شده است و شکی در این موضوع نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما و مردم قدردان زحمات شهدا هستیم و خواهیم بود. کسی که از خانواده، فرزندان و داشتن جایگاه سیاسی برای امنیت ملی کشورش خرج می‌کند، جزء مقدسات یک کشور است. مقدسات، همیشه باعث وحدت در ایران شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که پیام حضور گسترده میلیونی مردم برای مسوولان و جناح‌های سیاسی چیست؟ اظهار کرد: احساس می‌کنم بعضی افراد در بعضی جناح‌ها از ماجرای شهادت حاج قاسم سلیمانی سوء استفاده کردند و با گروکشی سیاسی ماجرای شهادت سردار قاسم سلیمانی را به ابتذال کشیدند. این چند روز عده‌ای جملات تنش‌زایی برای بنده ارسال کردند.

نماینده مردم درگز در مجلس به پرهیز از تنش سیاسی و حفظ وحدت در شرایط فعلی تأکید کرد و گفت: بعضی از سخنرانان جریان‌های تندرو، این روزها نطق‌هایی به شدت تفرقه‌افکنانه داشتند. به نظرم، سرمایه‌ای که به برکت خون سردار سلیمانی به دست آمده است باید به هر قیمتی حفظ شود. آنچیزی که برای ما ارزشمند است، وحدت ملی نام دارد. همین وحدت ملی، تنها چیزی است که دشمن را می‌ترساند. سردار سلیمانی متعلق به جهان اسلام و حتی متعلق به نوع بشر است. ما نباید شهادت حاج قاسم را به طعمه‌ای برای مطامع سیاسی تبدیل کنیم.

این عضو فراکسیون امید مجلس در پاسخ به این پرسش که ضرورت تغییر گام بعدی ایران در کاهش تعهدات برجامی چقدر دیده می‌شود؟ اظهار کرد: اکنون وحدت مردم ایران از همه چیز برای ما مهم‌تر است. مردم ایران در مواضع آمریکاستیزانه با هم متحد شده‌اند. پس پشتوانه وحدت ملی راهبرد سیاست خارجی ما را تأمین می‌کند. ما می توانیم به تعهداتی که عزت ما را زیر سؤال برده و منافع ما را تأمین نکند، پایبند نمانیم. از طرف دیگر دلیلی وجود ندارد که به تعهداتی که عزت ملی را زیر سوال نمی‌برد، پشت کنیم.
منبع: ایسنا برچسب ها: سردارشهیدسلیمانی ، ناطقان ، طعمه ، سیاسی ، مجلس

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ناطقان طعمه سیاسی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۷۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم فلسطین، نیازمند دوراندیشی دولتهای مسلمان

نشیب نامین، رییس اجرایی مرکز مسلمانان رواندا در گفتگو با خبرگزاری تقریب با تاکید بر اینکه اسرائیل در ماههای اخیر مهم ترین بازیگر بحران ساز منطقه خاورمیانه بوده است، اظهار داشت: در طول تاریخ چندین دهه ای مناقشه میان اسرائیل و مردم فلسطین هیچ گاه شرایط مانند وضعیت کنونی، خطیر و هزینه ساز نبوده است. مردم مسلمان فلسطین بیش از هر وقت دیگری نیازمند سیاست و دوراندیشی کشورهای مسلمان هستند. کشورهایی که برای تحقق اهداف همگرایانه خود سازمان ها و نهادهای منطقه ای میان خود به وجود آورده اند.
نشیب نامین ادامه داد: اما سازوکارهایی که دولتهای اسلامی از طریق نهادهای همکاری ایجاد کرده اند، تاکنون اقدام عاجلی برای جلوگیری از اقدامات نظامی اسرائیل به عمل نیاورده است. این در حالی است که در سیاست خارجی کشورهای اسلامی باید ارزشهای دین اسلام معیار باشد نه گرایش ها. امروزه با توجه به توانمندی امت اسلامی و فقدان وحدت در جهت گیری سیاسی دولت های اسلامی، امت اسلامی بر سر دوراهی قرار گرفته است، به طوری که یا وحدت و همبستگی اسلامی را ایجاد و بر استمرار و عملیاتی شدن آن متمرکز شوند یا منافع ملی و سرزمینی خود را ترجیح دهند.
او با بیان اینکه ترجیح منافع سیاسی نتیجه ای جز شکست در پی نخواهد داشت، افزود: برای عملیاتی شدن وحدت امت اسلامی و وحدت در سیاستگذاری دولت های اسلامی می توان انگیزه ها وزمینه های متعددی را مطرح کرد. اما در حال حاضر هیچ انگیزه ای بالاتر از موضوع فلسطین مطرح نیست. زیرا شکست مردم فلسطین و پیروزی اسرائیل در بیرون راندن مردم مسلمان از سرزمین شان معنایی جز شکست همه کشورهای جهان اسلام ندارد.
نشیب نامین ادامه داد: هر یک از کشورهای مسلمان منافع خود را در افزایش توان سیاسی و اقتصادی و در نتیجه نفوذ و دامنه قدرت خود می بینند اما این امر چگونه می تواند اتفاق بیفتد در حالی که در منطقه و جغرافیای منحصر به خودشان، اسرائیل می تواند تا این اندازه نفوذ کند و به اهداف اشغالگرانه اش بپردازد. بنابراین کشورهای مسلمان راهی ندارند جز اینکه زیر پرچم توحید اسلامی جمع شوند و از قرآن و عترت تاسی کنند. این وجهی از وجوه اندیشه اسلامی است؛ که نه به دلیل فشارهای پیرامونی همچون منافع سرزمینی و اقتصادی بلکه به دلیل پایه های ایدئولوژیکی آن تحقق پذیر است.
 

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم دسته روی شهادت امام جعفر صادق(ع) در گلستان
  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه
  • مردم فلسطین، نیازمند دوراندیشی دولتهای مسلمان
  • از ظرفیت شوراها برای پیشرفت چهارمحال و بختیاری استفاده شود
  • ایران؛ کثرت فرهنگی و وحدت سیاسی
  • روز خلیج فارس با شهنواز
  • کلنگ‌زنی ۶۰واحد مسکن مددجویی در چهارمحال و بختیاری توسط سپاه
  • اهدای پیراهن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • «بر بلندای حضور» برگزیدگان خود را شناخت
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها