Web Analytics Made Easy - Statcounter

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از بنی گانتس رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و رئیس حزب موسوم به کاحول لاوان(آبی سفید) برای سفر به واشنگتن و حضور در کاخ سفید در ارتباط با طرح معامله قرن خود دعوت کرده است.

اخبار بین الملل - بنی گانتس شامگاه شنبه گفت که دعوت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای دیدار با وی در واشنگتن در روز دوشنبه را پاسخ مثبت داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گانتس اظهار داشت ایالات متحده آمریکا همپیمان قدرتمندی برای اسرائیل است و رئیس جمهور ترامپ دوست صمیمی اسرائیل است و طرح معامله قرن ممکن است اساسی برای مذاکره با فلسطینیان(تشکیلات خودگردان) و کشورهای عربی دیگر تشکیل دهد.

قرار است بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس و بنی گانتس رئیس حزب معارض کاحول لاوان برای دیدار با ترامپ به دعوت رسمی وی به آمریکا سفر کنند .

منابع خبری هدف ترامپ از دعوت دو رقیب برای کسب نخست وزیری رژیم صهیونیستی به آمریکا را ارائه جزئیات طرح معامله قرن اعلام کرده اند، طرحی که فلسطینیان هدف از آن را حذف کامل مسئله فلسطین می دانند.

وحشت ارتش رژیم صهیونیستی از پیامدهای اعلام «معامله قرن»

یک رسانه رژیم صهیونیستی از نگرانی سران این رژیم از پیامدهای اعلام طرح آمریکایی موسوم به معامله قرن خبر داده است.

شبکه عبری کان امروز یکشنبه گزارش داد ارتش اسرائیل تصمیم گرفته است رایزنی ها و بررسی های امنیتی فرماندهان ارتش را به سبب ترس از بروز تنش لغو کند.

این رسانه افزود نشست رایزنی های امنیتی که قرار بود فردا دوشنبه با حضور آوی کوخاوی رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل برگزار شود به سبب نگرانی از بروز تنش امنیتی به سبب انتشار طرح معامله قرن به تعویق افتاده است.

شبکه کان ادامه داد رایزنی ها و بحث و بررسی های امنیتی اختصاص به بررسی طرح موسوم به «تنوفا» انجام می شود که هدف از آن توسعه توانمندی های عملیاتی ارتش اسرائیل برای چندین سال است.

این شبکه به نقل از یک افسر صهیونیست اعلام کرد نشست رایزنی های امنیتی لغو شد تا به افسران اجازه پرداختن به مسائل مهم را به ویژه در سایه نگرانی ها از بروز تنش(اقدامات ضد صهیونیستی) در مناطق فلسطینی داده شود.

شبکه کان اعلام کرد منابع رسمی در تشکیلات خودگردان بر مخالفت با طرح معامله قرن آمریکا تاکید کرده و تهدید به توقف هماهنگی امنیتی با اسرائیل کرده اند. تشکیلات خودگردان همچنین از کشورهای عربی خواسته است با این طرح مخالفت کنند.

اعتراف تحلیلگر صهیونیست: طرح معامله قرن هرگز صلح را برای ما به همراه نخواهد آورد

یک تحلیلگر صهیونیست اذعان کرد که طرح آمریکایی موسوم به معامله قرن، هرگز امنیت و صلح را برای رژیم اسرائیل به دنبال نخواهد داشت.

رون بن یشای در تحلیلی در روزنامه یدیعوت آحرونوت با ابراز تردید درباره اینکه طرح آمریکایی معروف به معامله قرن بتواند صلح را برای اسرائیل به دنبال داشته باشد، نوشت این طرح که انتظار می رود دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا جزئیاتش را طی روزهای آینده اعلام کند، هر چند از نگاه اسرائیل یک تحول مثبت است، ولی نباید درباره اهمیت آن مبالغه صورت گیرد.

این در حالی است که خالد البطش عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین بر ضرورت پایان شکاف و دودستگی میان فلسطینیان و اتحاد همه جانبه آنها برای مقابله با توطئه جدید آمریکا علیه ملت فلسطین تاکید کرده است.

البطش از ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان خاسته است به نوار غزه سفر کرهد و اقدامات برای پایان شکاف و دودستگی با هدف مقابله با توطئه معامله قرن را آغاز کند.

البطش تصریح کرده است ضرورت دارد تا کرانه باختری، نوار غزه و قدس به میادین و صحنه های انتفاضه برای رویارویی با اشغالگران تبدیل شود.

البطش با اشاره به اینکه شاهد نفاق ودورویی آشکار بین المللی به نفع اشغالگران قدس هستیم، افزود تاسف بار است که اعراب به عنوان واسطه میان فلسطین و اشغالگران عمل می کنند به جایی اینکه طرفی در این نزاع(و در کنار ملت فلسطین) باشند.

وی خاطر نشان کرد ملت فلسطین پیام خود را مبنی بر مخالفت با تصمیمات آمریکا خواهد رساند و هرگز اجازه اجرای آن را نخواهد داد.

وی با درخواست از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی برای متوقف کردن هماهنگی امنیتی با دشمن آمریکایی و صهیونیستی بر ضرورت یکپارچه کردن تمام تلاشها برای مقابله با پروژه صهیونیستی که هدف از آن غصب کامل قدس و اراضی کرانه باختری اشغالی است، تاکید کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بنی گانتس فلسطینیان افسر صهیونیست فلسطین اتحادیه عرب بنیامین نتانیاهو رژیم صهیونیستی واشنگتن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۸۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دادگاه لاهه و پیامدهای جهانی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه القدس العربی، بعد از افزایش زمزمه‌ها درباره احتمال صدور حکم بازداشت شماری از سران سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی توسط دیوان بین‌المللی دادگستری به خاطر جنایت‌های آنها علیه مردم فلسطین، رسانه‌های عبری از ترس و وحشت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر خبر دادند؛ چرا که نام او هم کنار دیگر سرکردگان اسراییلی همچون «یوآف گالانت» وزیر جنگ و «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد ارتش اسراییل در لیست افرادی که ممکن است حکم بازداشت آنها صادر شود، دیده می‌شود.

بر همین اساس بنیامین نتانیاهو روز جمعه گذشته در واکنش به این تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری که بسیاری از سازمان‌های حقوق بشری هم از آن حمایت و بر لزوم اقدام به اجرای آن تاکید کرده‌اند، در اظهاراتی وقیحانه گفت که «اسراییل هیچ تلاشی از سوی دادگاه لاهه را برای تضعیف حق اساسی در دفاع از خود نخواهد پذیرفت».

در صورتی که این حکم علیه سران رژیم صهیونیستی صادر شود، ۱۲۰ کشور عضو دادگاه لاهه ملزم هستند که افراد مذکور را در صورت ورود به خاک خود دستگیر کرده و آنها را به دادگاه لاهه تحویل دهند. در حال حاضر رژیم صهیونیستی در تلاش برای فرار از صدور این حکم بوده و متحدان آمریکایی و اروپایی خود را برای جلوگیری از صدور چنین حکمی تحت فشار قرار داده است.

در همین راستا نتانیاهو تماس‌های گسترده‌ای با شرکای غربی و آمریکایی خود برقرار کرده و از آنها می‌خواهد که جلوی صدور این حکم در دیوان بین المللی دادگستری را بگیرند. نکته قابل توجهی که در تصمیم دیوان بین المللی دادگستری برای صدور حکم بازداشت مقامات اسراییلی وجود دارد، این است که فارغ از صدور یا عدم صدور این حکم، صرف اتخاذ همین تصمیم در کنار سایر تحولات جهان و واکنش افکار عمومی به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه بیانگر یک بیداری بی‌سابقه در سطح جهانی است.

در سطح داخلی اسراییل نیز تنش‌ها و درگیری‌های زیادی میان سران سیاسی و نظامی این رژیم به ویژه در کابینه راست افراطی نتانیاهو وجود دارد و آنها نمی‌توانند تصمیم واحدی درباره پاسخ به پیشنهاد اخیر مصر در مذاکرات آتش‌بس غزه اتخاذ کنند و وزرای فاشیست کابینه اسراییل همچون بتسلئیل اسموتریچ، نتانیاهو را تهدید و اعلام کرده‌اند که پذیرش آتش بس به معنای شکست اسراییل و تسلیم شدن در برابر حماس است.

همچنین نتانیاهو برای فرار از عواقب شکست در عملیات طوفان الاقصی همچنان اصرار به ادامه جنگ فرسایشی غزه دارد و این در حالی است که ماندن اسرای اسراییلی در غزه فشار زیادی از جانب صهیونیست‌ها و به ویژه خانواده‌های این اسرا به نتانیاهو و کابینه او وارد می‌کند.

در سطح عربی هم شاهد تحرکاتی برای برقراری آتش بس در نوار غزه هستیم؛ جایی که عربستان سعودی روز گذشته میزبان نشست‌هایی با حضور شخصیت‌ها و مقامات کشورهای عربی با هدف تقویت تلاش‌ها و فشارها جهت پایان جنگ در غزه بوده است.

اما مهم‌ترین تحولی که این روزها در سایه ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در سطح جهان مشاهده می‌شود، خیزش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکاست. این جنبش دانشجویی علیه جنایت‌های رژیم صهیونیستی ضد مردم فلسطین که از دانشگاه‌های آمریکا آغاز شد، به مرور به دانشگاه‌های سراسر جهان کشیده شده و همه این حقایق نشان می‌دهد که جهان بعد از جنگ غزه دیگر مانند قبل از آن نیست و اسراییل دیگر آن «بت مقدس» نیست که هیچکس نتواند به آن آسیب برساند.

کد خبر 6092116

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی خط قرمز امنیتی آمریکا است
  • رژیم صهیونیستی جزیی از «خطوط قرمز امنیتی در آمریکا» است
  • بعید است دفاعیات نتانیاهو به جلوگیری از حکم دیوان لاهه کمک کند | پیامدهای حکم لاهه برای نتانیاهو
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • وحشت در محافل صهیونیستی بعد از تصمیم ضد اسرائیلی دادگاه لاهه
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دادگاه لاهه و پیامدهای جهانی
  • تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سازمان‌های صهیونیستی در جهان
  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد
  • تردید مقامات امنیتی صهیونیست در اثربخشی حمله به رفح