Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@07:09:53 GMT

کیفرخواست پرونده جعل مدارک تحصیلی صادر شد

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۸۰۵۲

کیفرخواست پرونده جعل مدارک تحصیلی صادر شد

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اتهامهای مطرح در کیفرخواست این پرونده را "اخلال در نظام اقتصادی، کلاهبرداری شبکه‌ای به میزان ۱۰ میلیارد ریال، جعل مدارک تحصیلی، جعل رایانه‌ای ۱۰۰ سایت اینترنتی، افزون بر ۹۰ میلیارد ریال پولشویی و ۸۵۰ میلیارد ریال فرار مالیاتی" اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی به همدستان متهم اصلی این پرونده نیز اشاره و بیان کرد: پرونده جعل مدارک تحصیلی ۲۲ متهم دارد. متهم اصلی این پرونده هم‌اینک زندان است اما دیگر متهمان به قید وثیقه آزاد هستند. 

معاون دادستان مشهد بدون توضیح بیشتر، گفت: اتهام این افراد از سوی شعبه‌ای ویژه‌ در دادگستری مرکز خراسان رضوی مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

"هیات نظارت و ارزیابی آموزش عالی خراسان رضوی" مهر ماه گذشته شکایتی مبنی بر جعل مدارک دانشگاهی را در مشهد تسلیم دادگستری‌کل این استان کرد. 

ورود دادسرای ویژه جرایم رایانه‌ای مشهد به این پروند و بررسی موضوع، پرده از تخلفات گسترده در جعل، صدور و فروش انواع مدارک تقلبی دانشگاهی داخلی و خارجی برداشت. 

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 آموزش عالی جرایم رایانه ای خراسان رضوی رایانه زندان قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۸۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاعلان مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حمیدرضا میر حبیبی، ظهر سه شنبه به خبرنگاران گفت: در پی گزارش یک نهاد دولتی مبنی بر صدور مدارک تحصیلی به افراد فاقد شرایط و احتمال جعلی بودن مدارک صادره و سوءاستفاده از موقعیت‌های شغلی، مأموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقاتی متوجه شدند برخی افراد متقاضی استخدام در شرکت‌های خصوصی با مراجعه به جاعلین نسبت به تهیه مدارک جعلی دیپلم و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای اقدام کرده اند.

وی افزود: در این رابطه مأموران پلیس در راستای جلوگیری از تضییع حق عموم شهروندان با جدیت وارد عمل و با تحقیقات تخصصی موفق شدند اعضای اصلی باند جعل مدارک و رابطین آنها را شناسایی و در این زمینه ۱۷ نفر را در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان و رودبار دستگیر و از مخفیگاه آنان ۱۲۰۰ مدرک جعلی دیپلم، ۲۱۰ گواهینامه جعلی مهارت‌های فنی و برخی تجهیزات رایانه‌ای را کشف کنند.

وی افزود: متهمان پس از رو به رو شدن با ادله موجود به جرم خود اعتراف و بیان داشتند با اخذ مبالغی سنگین از افراد بابت مدرک جعلی تاکنون بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال دریافت کرده اند که پس از تکمیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 6086738

دیگر خبرها

  • محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی
  • کشف ۲۴ فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از ۲۰ میلیارد در یزد
  • شناسایی و دستگیری سارق کامپیوتر خودرو‌ها در مشهد
  • اعضای باند جعل مدارک تحصیلی دستگیر شدند
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • جاعلان مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • قاچاقچی دستمال جادویی در دام پلیس همدان