Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:48:31 GMT

امام جمعه جهرم کتاب سوزی اخیر را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۸۵۴۲

امام جمعه جهرم کتاب سوزی اخیر را محکوم کرد

ایسنا/فارس امام جمعه جهرم، سوزاندن کتاب تخصصی طب هاریسون و انتشار ویدئو از آن را اقدامی سخیف تلقی و آن را محکوم کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مدبر یکشنبه ۶بهمن ماه در جلسه هیئت رئیسه امروز دانشگاه علوم پزشکی جهرم، با اشاره به اعلام محکومیت این اقدام  توسط دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، کتاب سوزی اخیر را عملی زشت و سخیف برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه جهرم، در ادامه افزود: زشتی سوزاندن یک کتاب معتبر  علمی توسط شخصی که ملبس به لباس روحانیت است آنجا بیشتر نمایان می شود که همواره رویکرد  اسلام و آموزه‌های اصیل آن توصیه به  کسب علم و دانش  در هر  مکان بوده است.

مدبر، با نقل حدیثی از امام علی(ع) که می فرمایند "داناترین مردمان کسانی هستند که قدر علوم خود را می دانند و از علوم سایر مردمان استفاده می کنند." خاطر نشان کرد: آتش زدن کتب و مراجع علمی یادآور کتاب سوزی های بزرگ تاریخ  است.

وی با استناد به تحقیقات  انجام شده در دانشگاه علوم حدیث قم گفت: شش هزار روایت در خصوص طب وجود دارد که 80 درصد آن بدون سند است. از این میان دو سوم  این سندها نیز  با بررسی های انجام شده، مخدوش است.

مدبر  در ادامه با بیان اینکه مفهومی به عنوان "طب اسلامی " وجود ندارد، گفت: از میان سیصد روایت باقی مانده، فقط 60 روایت حاوی توصیه های درمانی است و بقیه شامل توصیه های بهداشتی است؛ که حقیقی(برای یک مورد خاص) و خارجی(کلی)  بودن آن  هم هنوز درحال بررسی است. 

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که در آن، فردی با کسوت و لباس روحانیت کتاب طب هاریسون، یکی از کتب مرجع پزشکی، را به آتش می کشد. این اتفاق واکنش‌های فراوانی به دنبال داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کتاب طب هاریسون حجت الاسلام طب اسلامی جهرم ايسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۸۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از کارگران یک مجموعه تولیدی در خوشاب توسط امام جمعه شهرستان

دریافت 18 MB

تصویربردار: علی اکبر ملکی

کد خبر 6094745

دیگر خبرها

  • تقدیر از کارگران یک مجموعه تولیدی در خوشاب توسط امام جمعه شهرستان
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • شناخت گام‌به‌گام و تدریجی جریان اسرائیل
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد