Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@03:06:55 GMT

افزایش آمار تلفات تصادفات در سال جاری

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۸۶۹۴

بر اساس آمار‌های موجود در سال جاری، ماه آذر در مقایسه با دیگر ماه‌های سال کمترین آمار تلفات حوادث رانندگی را داشته است.

اخبار اجتماعی - همچنین از کل تلفات حوادث رانندگی در آذرماه امسال ۹۳۴ نفر مرد و ۲۴۶ نفر زن بودند.

در این ماه استان‌های تهران با ۱۲۰، فارس با ۸۲ و خوزستان با ۷۹ فوتی بیشترین و استان‌های خراسان شمالی با ۹ و چهارمحال و بختیاری، ایلام و اردبیل هر کدام با ۱۱ و کهگیلویه و بویراحمد و خراسان جنوبی با ۱۳ فوتی کمترین آمار تلفات را داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آذر ماه امسال آمار مصدومین حوادث رانندگی که به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند ۲۵ هزار و ۷۸۱ نفر بوده که از این تعداد ۱۸ هزار و ۳۷۰ نفر مرد و هفت هزار و ۴۱۱ نفر زن بودند.

آمار مصدومان این ماه در مقایسه با آذر سال قبل ۹.۱ درصد کمتر شده است.

رشد ۱.۴ درصدی تلفات تصادفات در 9 ماهه امسال.

اما در نه ماهه سال جاری آمار تلفات حوادث رانندگی با رشد ۱.۴ درصدی مواجه بود. در این مدت ۱۳ هزار و ۷۰۳ نفر (شامل ۱۰ هزار و ۶۵۰ مرد و سه هزار و ۵۳ زن) در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند در حالی که این آمار در مدت مشابه سال قبل ۱۳ هزار و ۵۱۳ نفر بوده است.

در این مدت ۲۸۲ هزار و ۷۸۰ مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱.۵ درصد افزایش یافته است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: پزشکی قانونی پزشک چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان شمالی کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۸۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری بیش از ۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ / نجات ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان از برقراری بیش از ۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ و نجات ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده طی فروردین سال جاری خبر داد.

محمد شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طی فروردین سال جاری، ۴۷ هزار و ۵۹۷ مورد تماس با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی برقرار و ۳۲۱ مورد گشت ایمنی انجام و ۳۴۸ دستگاه اطفائیه در مناطق مختلف مستقر شده است.

وی افزود: در این بازه زمانی، شاهد به وقوع پیوستن ۴۰۹ مورد حادثه بوده‌ایم و ۹۷۲ مورد عملیات شامل امدادرسانی به آتش‌سوزی‌ها و عملیات‌های امداد و نجات توسط مأموران این سازمان پوشش داده شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به رخداد ۳۶۸ مورد حریق در فروردین سال جاری تصریح کرد: در مدت زمان مذکور، ۱۹۵ خدمت ایمنی ارائه شده و با تلاش مأموران آتش‌نشانی، ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده نجات یافته‌اند.

کد خبر 750824

دیگر خبرها

  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • وقوع ۵ حادثه رانندگی در استان سمنان/ یک نفر جان باخت
  • برقراری بیش از ۴۷ هزار تماس با سامانه ۱۲۵ / نجات ۴۸۳ نفر از حوادث رخ داده
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • یک کشته و ۹ مصدوم در حوادث رانندگی سمنان
  • ۸۱ دستگاه خودرو متخلف در مشهد توقیف شدند
  • تصادف ۱۷۱ خودرو طی ۷۲ ساعت گذشته در آذربایجان شرقی
  • تصادف ۱۷۱ خودرو در سه روز گذشته در آذربایجان شرقی
  • کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری/ فوت ۱۰۹ نفر 
  • ۶۵ درصد تلفات جاده ای گیلان راکب موتورسیکلت و عابران پیاده هستند