Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@11:09:56 GMT

اقدام مقتدرانه ایران هیمنه آمریکا را در هم شکست

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۶۸۸۹۸

اقدام مقتدرانه ایران هیمنه آمریکا را در هم شکست

محمد هادی مرعشی روز یکشنبه در پنجمین نشست شورای اطلاع‌رسانی و هماهنگی روابط‌ عمومی‌های سیستان و بلوچستان که با حضور مدیران رسانه‌ها و روابط عمومی ادارات این استان برگزار شد، اظهار داشت: آمریکا به عنوان یک ابرقدرت جهان در عراق و سوریه جولان داده اما تمام کننده موضوع داعش جمهوری اسلامی ایران بود.

وی گفت: موضوعات مربوط به امنیت ملی بسیار مهم است به حدی که آمریکا تعداد رسمی کشته‌شدگان و مجروحانش را اعلام نکرد و قصد دارد حجم قدرت ایران را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: آنچه در داخل کشور اتفاق می‌افتد مانند همدلی در سیل جنوب استان حرکت زیبایی بود که توسط رسانه‌ها منتقل شد.

وی بیان کرد: باید منصفانه مدافع بسیاری از اقدامات داخل کشور باشیم و مسائل مربوط به امنیت ملی با دقت بیشتری صورت گیرد.

۱۴ شهرستان در سیستان و بلوچستان درگیر سیلاب بود

مدیرکل دفتر مدیریت ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: هشدارهای اولیه قبل از ۲۰ دی در ارتباط با سیل اخیر جنوب استان به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ و از ظرفیت مردم در این حادثه استفاده شد که خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم.

عباسعلی ارجمندی گفت: حجم آب بسیار بالا بود به طوریکه بیش از ۲۰۰ میلی‌متر باران در فنوج بارید و ۱۹۹ درصد آب سدها افزایش یافت و چهار سد در حوزه جنوب که برخی برای اولین بار و برخی سدها بعد از چهار سال آبگیری کامل شدند.

وی افزود: عرض سیلاب در برخی مناطق به ۸۰۰ متر رسید و سرعت بارش‌ها بحرانی ایجاد کرد که به بهترین شکل مدیریت شد.

مدیرکل دفتر مدیریت ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: در لحظات اولیه اگرچه پرواز امکانپذیر نبود اما از طریق قایق‌های ارتش و سپاه و مردم امدادرسانی به سیلزدگان انجام شد و در همان ابتدای سیلاب سه هزار نفر نجات یافتند.

وی ادامه داد: ۱۴ شهرستان و هزارو ۵۴۲ روستا گرفتار سیلاب شدند و در بعضی شهرها بالای ۲۰۰ میلی‌متر باران بارید.

ارجمندی گفت: ۶۷۸ تیم علاوه بر خود تیم‌های داخل شهرها درگیر امدادرسانی به سیل‌زدگان شدند و توزیع بسته‌های ۷۲ ساعته از همان لحظات ابتدایی سیلاب آغاز شد.

وی افزود: هلال احمر با ۱۶ میلیارد تومان، سپاه چهار بیمارستان صحرایی، ارتش ۶ بالگرد، ۶۶ تن موادغذایی و دارویی توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و حوزه شرکت‌های دولتی (شستا) کمک‌های زیادی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان کردند.

مدیرکل دفتر مدیریت ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در بخش خودرویی نیز هزار دستگاه خودروی تاکتیکی سنگین و نیمه سنگین به مردم خدمت رسانی کردند.

وی ادامه داد: از طریق مواکب اربعین تا امروز ۹۰۰ هزار بسته غذای گرم توزیع شده و آستان قدس نیز اقدامات بسیاری در منطقه انجام داده است.

ارجمندی گفت: کل اقلام توزیع شده بین سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان چهار هزار تن بوده و ۱۰ هزار و ۲۳۳ دقیقه برنامه نیز از تمامی شبکه‌های صدا و سیما پخش شده است.

وی افزود: جمع خسارت‌های برآورد شده اولیه سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان است که بخش اعظم آن در حوزه کشاورزی و راه است.

مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: هم‌اینک در ۲۴ روستا تردد با ماشین‌های سنگین انجام می‌شود و اقلام نیز از همین طریق به دست مردم می‌رسد.

وی بیان کرد: در حوزه شبکه آب آشامیدنی ۴۲ روستا باقی مانده اما به دلیل مسائل بهداشتی فعلا نمی‌توانند از شبکه آب آشامیدنی استفاده کنند و آبرسانی از طریق تانکرهای سیار و ارسال آب معدنی انجام می‌شود.

ارجمندی اظهار داشت: ۱۶ خانوار نیز از روز گذشته به دلیل طغیان رودخانه‌ها و احساس خطر اسکان اضطراری داده شدند.

وی گفت: کمیته‌هایی نیز در مناطق سیلزده راه‌اندازی شده و نگاه از لحظه اول علمی بوده و در مصوبه روز گذشته هیات دولت احداث ۲ هزارو ۱۵۰ واحد شهری، تعدادی واحد روستایی، کمک بلاعوض و کمک هزینه اسکان شهری و روستایی به تصویب رسید.

مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان نیز در این نشست بیان کرد: همه مردم در کنار هم یک جشن دیدنی و سیل همدلی راه انداختند و اصل کار از اصحاب رسانه، روابط عمومی‌ها، روزنامه‌ها و سایت‌ها نشات گرفته است.

محمود دولت کردستانی گفت: اصل روابط عمومی، ارتباط بین مجموعه و رسانه است و فضای مجازی یک موهبت و برکتی است که باید به طور صحیح از آن استفاده کرد.

وی افزود: باید دوره آموزشی برگزار شود تا روابط عمومی‌ها بهتر بتوانند در حوزه اطلاع رسانی عمل کنند.

مدیرکل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: قطعا دشمن برنامه‌ریزی کرده تا دهه فجر کمرنگ نشان داده شود اما به لطف خدا،قلم و اندیشه خبرنگاران و مسوولان روابط عمومی‌ها این امر اتفاق نخواهد افتاد.

وی ادامه داد: تمامی مجموعه‌های درگیر سیل می‌توانند یک مستند ۳۰ تا ۵۰ دقیقه‌ای یا موشن گرافی بسازند که از طریق صدا و سیمای استان پخش شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 ایران حضرت امام دستگاه های اجرایی سوریه آمریکا قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۸۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟

 استان سیستان وبلوچستان با اختلاف بسیار بالایی، محروم‌ترین استان ایران شناخته شده است.   به گزارش روزنامه اعتماد، مرکز پژوهش‌های مجلس تصویری از محرومیت در استان‌های کشور را ترسیم کرده است.     در بخشی از این گزارش می‌خوانید؛  مرکز پژوهش‌های مجلس با استفاده از شاخص فقر چندبعدی جهانی و با استفاده از داده‌های پرسشنامه درآمد و هزینه خانوار در سال 1401 تصویری از وضعیت موجود محرومیت در کشور ارایه کرده که بر مبنای آن، استان سیستان وبلوچستان با اختلاف بسیار بالایی، محروم‌ترین استان ایران شناخته شده است.   پس از سیستان و بلوچستان، استان‌های کرمان و خراسان جنوبی بیشترین درصد محرومیت را داشته‌اند و سمنان، اصفهان و قزوین کمترین درصد محرومیت در بین خانوارها را دارا هستند.   مطابق این رتبه‌بندی از وضعیت محرومیت در کشور نزدیک به 30 درصد از خانوارهای سیستان و بلوچستان در محرومیت به سر می‌برند که در مقایسه با سایر استان‌ها، عدد بسیار بالایی است. چرا که مثلا اختلاف سطح محرومیت سیستان و بلوچستان با استانی مانند تهران 28 درصد است!  کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نبوع نظامی جمهوری اسلامی ایران، هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست
  • محروم‌ ترین و برخوردارترین استان‌ های کشور کدامند؟
  • اشتغال بیش از ۶۴ هزار نفر در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان
  • صعود مقتدرانه تیم ملی فوتسال ایران به نیمه نهایی با شکست قرقیزها
  • : تعرض به امنیت سیستان و بلوچستان را بی پاسخ نمی‌گذاریم
  • تشریح برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل‌ونقل در سیستان و بلوچستان
  • رئیس‌کل جدید دادگستری سیستان و بلوچستان معرفی شد
  • نشست هم‌اندیشی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با معتمدین معین ایثارگر
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • همچنان ۱۰۱ راه روستایی جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است