Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، مدیرعامل این سازمان در این نشست اظهارداشت: طبق توافقات صورت گرفته مقرر شد تا معاونت پژوهش و فناوری وزارت صمت، همکاری لازم با سازمان پسماند برای استفاده از تسهیلات و امکانات «یونیدو» و کشورهای عضو آن را داشته باشد.

صدرالدین علیپور گفت: این امر در راستای پیشبرد اهداف سازمان مدیریت پسماند صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران یکی از مشکلات بزرگ مدیریتی در کشور را عدم کار گروهی دانست و افزود: هر چند که بسیاری از مدیران فعالیت‌های بسیاری در دست اجرا دارند اما به دنبال گذر از کارهای انجام شده در گذشته هستند و می‌خواهند اقدامات خود را از ابتدا شروع کنند در حالی که برخی از این اقدامات در مسیر درستی پیش رفته است و باید آن را ادامه داد و پیگیری کرد.

وی خواستار همکاری و همراهی معاون پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره کاهش پسماند و تفکیک زباله در صنایع، کارخانجات، کارگاه‌ها و اصناف مستقر در سطح شهر تهران شد.

در ادامه این نشست، معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت با تاکید بر ضرورت به روزرسانی برنامه‌های شهری تهران گفت: هم‌افزایی با بخش‌های مختلف دولت در راستای توسعه جامعه شهری و تبدیل تهران به شهری پایدار و پاک، لازم و ضروری است زیرا امروز نمی‌توان بدون برنامه‌ریزی کارها را اجرایی کرد و پیش برد.

برات قبادیان با بیان اینکه در حال حاضر باید برای خروج از وضع فعلی و تبدیل به وضعیت پایدار تلاش کنیم، افزود: برای خروج از این مرحله و رسیدن به نقطه مطلوب، بیش از هر چیز به تغییر پارادیوم احتیاج داریم.

وی تاکید کرد: نباید از تکنولوژی در دنیا عقب بمانیم چرا که تا سال ۲۰۳۰ تمامی کشورها به بالاترین تکنولوژی‌ها دست پیدا خواهند کرد.

قبادیان گفت: بسیاری از پیشرفت‌های اخیر در نتیجه سال‌ها تحقیق و هزینه به دست آمده است، در این راستا باید با تلاش بسیار، رویه های غلط را اصلاح کنیم.

به گفته معاون وزیر صمت، اقتصاد چرخشی یکی از مباحث بسیار مهم توسعه صنعتی در دنیای امروز محسوب می شود. در این مدل از اقتصاد، بحث «زیروویست» یا «پسماند صفر» مطرح است، هر چند که نمی‌توانیم به صفرکردن زباله در کوتاه مدت دست پیدا کنیم اما باید به سمت راه اندازی هدفمند ایستگاه‌های MRF حرکت کنیم چرا که برای رسیدن به این هدف کمک شایانی می‌کند.

قبادیان با تاکید بر اینکه ایجاد جوامع و شهرهای پایدار یکی از اهداف اصلی و ۱۷ گانه یونیدو است که در مباحث توسعه صنعتی دنیا مطرح می‌شود، تصریح کرد: باید بتوانیم شهر پایدار را تعریف کرده و برای حرکت به سمت آن، برنامه‌ریزی کنیم و در راه درست گام برداریم.

برچسب‌ها شهرداری تهران تهران مدیریت پسماند سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران تهران مدیریت پسماند سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران شهرداری تهران تهران مدیریت پسماند سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۹۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم ۱۲ درصدی نایلون‌ها در پسماندهای شهر قم

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قم پیشگیری از دفن مستقیم پسماند را اولویت سازمان دانست و گفت: ۱۲ درصد از پسماندهای شهر قم که در خطوط پردازش تفکیک می‌شوند، نایلون‌ها و کیسه‌های خرید است.

سید عبدالله میر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با بیان اینکه تمامی نظریات استفاده در حوزه مدیریت پسماند علمی است، اظهار کرد: مدیریت سو در حوزه مدیریت پسماند، پیامدهای زیست محیطی به‌دنبال داشته و تهدید جدی برای جامعه است.

وی آلودگی زمین، آب، خاک و هوا را از پیامدهای زیست محیطی دانست و افزود: در سال‌های اخیر با مشارکت شهروندان و حمایت مدیران استان، ادارات، مدیران شهر و شورای اسلامی شهر شاهد اتفاقات خوبی در حوزه مدیریت پسماند هستیم.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قم با تاکید بر اینکه پیشگیری از دفن مستقیم پسماند اولویت اول سازمان است، تصریح کرد: دفن مستقیم پسماند باعث ایجاد شیرابه، آلودگی آب و خاک و تولید گاز متان می‌شود و پیشگیری از این اقدام اولویت اول سازمان پسماند است.

میر ابراهیمی با اشاره به اینکه هیچ پسماندی به‌صورت مستقیم دفن نمی‌شود، عنوان کرد: در سال‌های اخیر توانستیم تمام پسماندها را در خطوط پردازش فرآوری کرده و مراحل تولید کمپوست را کامل کنیم و با این اقدام درصدی از تولید گاز متان کاهش پیدا کرده و آلودگی آب و خاک در حوزه پسماند نداریم.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قم در خصوص کیسه‌ها نایلون‌های خرید عنوان کرد: ۱۲ درصد از پسماندهای شهر قم که در خطوط پردازش تفکیک می‌شوند، نایلون‌ها است.

میر ابراهیمی ادامه داد: در شهرقم باید فرهنگ‌سازی شود تا یک مدیریت فروشگاه از باب احترام تعداد کیسه بیشتری را در میان مشتریان و مصرف کنندگان قرار ندهد.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: با توجه به ابلاغ قوانین و در راستای پایدار شدن قوانین در شهرها و کشورمان باید کیسه‌های خرید را حذف کنیم.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قم با اشاره به اقدام مثبت سازمان پسماند شهرداری قم گفت: توزیع کیسه‌های پارچه‌ای در میان شهروندانی که در امر تفکیک از مبدا مشارکت فعالی دارند، یکی از اقدام‌های مثبت سازمان پسماند شهرداری قم است.

کد خبر 748049

دیگر خبرها

  • سهم ۱۲ درصدی نایلون‌ها در پسماندهای شهر قم
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • ابلاغ یک مصوبه مهم در حوزه ایمنی پایتخت | تهران امن‌تر می‌شود؟
  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی
  • پلیس؛ پیشگام بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانون‌مداری
  • پلیس پیشگام در بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانونمندی
  • بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • تهران بزرگ‌تر شد