Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از «پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت» وزارت راه و شهرسازی به استناد تصویب‌نامه مورخ ۲ مرداد ۱۳۷۵ هیئت وزیران، مجوز انعقاد قرارداد با شرکت احداث و نگهداری آزادراه تهران - شمال (وابسته به بنیاد مستضعفان) جهت احداث و بهره‌برداری آزادراه تهران - چالوس را اخذ نمود و مقرر شد ۵ /۶۲ میلیون مترمربع از اراضی ملی به مجری این طرح واگذار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس مجوز انعقاد متمم قرارداد مشارکت، تغییراتی در ساختار مشارکت و میزان اراضی واگذاری حاصل شد که به موجب آن اراضی موردنظر به ۲ /۳۵ میلیون متر مربع کاهش یافت.

در ادامه و با نظر دولت ۵۱۱ هکتار از اراضی چیتگر نیز به منظور واگذاری به طرف مشارکت در نظر گرفته شد که ۷۰ درصد سهم شهرداری و ۳۰ درصد به صورت مشترک سهم ارتش و شرکت آزادراه است.

هم‌اینک وزارت راه و شهرسازی درخواست نموده تا با توجه به توافقات صورت گرفته با شرکت فوق و با هدف تسریع در اجرای این طرح، زمینی به مساحت تقریبی چهار هکتار در مجاورت اراضی ۵۱۱ هکتاری به این شرکت تخصیص داده شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آزادراه تهران شمال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۹۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن

تقی رضایی مدیرکل دفتر حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بیش از ۴۱ هزار هکتار زمین در محدوده شهری و شهر‌های جدید اضافه و الحاق شده است گفت:   این آمار نشان‌دهنده کار جهادی و بزرگی است که در دولت سیزدهم در راستای تأمین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است.

وی با بیان اینکه مسئله تامین زمین و الحاق اراضی در شهرهای مختلف همواره مورد توجه سازمان ملی زمین و مسکن بوده است گفت:  در نشست‌های امسال که به صورت فصلی برگزار می‌شود، استان‌های کشور به ۵ منطقه تقسیم شده‌اند که در مرحله اول از مدیران ۷ استان منطقه یک کشور دعوت شده که برای هم‌فکری و هم‌افزایی در خصوص تأمین زمین و سایر موضوعات مربوط به حوزه املاک و حقوقی در سازمان ملی زمین و مسکن حضور یابند.

رضایی اظهار کرد: اصلاح بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها در این حوزه خود می تواند زمنیه را برای بهبود افزایش عرضه زمین و الحاق اراضی در شهرهای مختلف فراهم کند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • دستورات لازم برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان صادر شده است
  • ترافیک سنگین در محور‌های شمال شرق پایتخت
  • ممنوعیت تردد از آزادراه تهران _ شمال به سمت چالوس
  • ◄ تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه های آذربایجان شرقی
  • تخصیص اعتبار فوری برای آزادراه‌های آذربایجان شرقی
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • ۱۱۱ هکتار به اراضی صنعتی در دشتستان تخصیص یافت