Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوروس ربیعی رئیس اداره نظارت بر حیات وحش مازندران در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت: بر اساس آخرین سرشماری تعداد پرندگان تلف شده در خلیج و تالاب میانکاله به بیش از چهار هزار قطعه رسیده است.
او با غیرعادی و ناگهانی خواندن این تلفات گفت: پرندگان تلف شده از ۱۰ گونه مختلف شامل انواع چنگرمرغابی کشیم و کاکایی باکلان و فلامینگو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ربیعی افزود: بیش از ۹۰ درصد پرندگان تلف شده از انواع چنگر و اردک هستند.
رئیس اداره نظارت بر حیات وحش مازندران ادامه داد: بیشترین لاشه پرندگان تلف شده در محدوده ۵ کیلومتری از قلعه پایان تا اسکله گلوگاه کشف شده است.
او با بیان اینکه نمونه گیری از پرندگان تلف شده همچنان ادامه دارد گفت: برخی گونه‌ها از جمله کاکایی‌ها که از لاشه پرندگان تغذیه می‌کنند احتمالا از طریق تغذیه از لاشه پرندگان تلف شده باشند.
ربیعی گفت: برخی گونه‌ها نیز پلانگتون خوار هستند به همین دلیل احتمال مسمومیت این گونه‌ها وجود دارد.  
رضوانی مدیر کل دامپزشکی مازندران نیز در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، با رد احتمال ابتلای این پرندگان به بیماری آنفولانزا و نیوکاسل گفت: با توجه به وسعت منطقه درگیر شده و تعداد تلفات از ابتدا بحث بیماری از دید ما منتفی بود.
او با بیان اینکه احتمال مسمومیت این پرندگان وجود دارد‌افزود: نمونه‌های زنده وبیمار به سازمان دامپزشکی ارسال شد و منتظر اعلام نظر کارشناسان در تهران هستیم.  
مسلم آهنگری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران نیز در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، با بیان اینکه ۳۰ محیط بان با همکاری کارشناسان اداره دامپزشکی اعضای سازمان‌های مردم نهاد و همیاران محیط زیست در حال جمع آوری لاشه‌ها هستند گفت: این جمع آوری در روز‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت.  
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حیات وحش مازندران تالاب میانکاله پرندگان تلف شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۹۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، معاون ارزیابی و انطباق اداره کل با اعلان خبر توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی به دلیل عدم رعایت الزامات استاندارد، ضمن تاکید بر نظارت جدی و بازرسی‌های مداوم کارشناسان استاندارد کرمانشاه از کلیه مراکز تولید، عرضه و فروش کالا بیان نمود در راستای اهداف سازمانی خویش کارشناسان این اداره کل تمام سعی و تلاش خود را برای انجام بهینه مسئولیت‌های محوله به کار بسته و همواره نظارت دقیق خود را بر تولید و عرضه کالا‌های مشمول مقررات استاندارد اجباری انجام می‌دهد.
محمد نژاد ادامه داد: دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد و درج کد ده رقمی در زیر نشان ملی استاندارد، برای تولید فرآورده‌های مشمول مقررات استاندارد، اجباری است.
وی اظهار کرد: چنانچه واحد‌های تولیدی محصولات بدون کیفیت و فاقد استاندارد‌های لازم تولید کنند بنابر مقررات مصرحه در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، با برخورد قضایی اعم از جریمه نقدی و حبس مواجه می‌شوند.
محمد نژاد ضمن تاکید برلزوم استانداردسازی واحد‌های تولیدی مشمول مقررات استاندارد گفت: شهروندان برای آگاهی از اصالت و اعتبار پروانه کاربرد نشان استاندارد، کد ده رقمی درج شده زیر نشان استاندارد را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال نمایند و در صورت مشاهده محصولات فاقد نشان استاندارد یا فاقد کد ده رقمی درج شده زیر نشان استاندارد، موضوع را به اداره کل استاندارد اعلام نمایند.

دیگر خبرها

  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض/ عکس
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض است | گزارش همشهری از وضعیت عقاب طلایی ایران
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • نرخ‌ بیکاری اصفهان تک رقمی شد
  • مخالفت هواداران با رالف رانگنیک هیچ اهمیتی برای مدیران بایرن مونیخ ندارد
  • توقیف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته بندی غیر استاندارد در استان کرمانشاه
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله