Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، مدیرعامل این سازمان در این نشست اظهارداشت: طبق توافقات صورت گرفته مقرر شد تا معاونت پژوهش و فناوری وزارت صمت، همکاری لازم با سازمان پسماند برای استفاده از تسهیلات و امکانات «یونیدو» و کشورهای عضو آن را داشته باشد.

صدرالدین علیپور گفت: این امر در راستای پیشبرد اهداف سازمان مدیریت پسماند صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران یکی از مشکلات بزرگ مدیریتی در کشور را عدم کار گروهی دانست و افزود: هر چند که بسیاری از مدیران فعالیت‌های بسیاری در دست اجرا دارند اما به دنبال گذر از کارهای انجام شده در گذشته هستند و می‌خواهند اقدامات خود را از ابتدا شروع کنند در حالی که برخی از این اقدامات در مسیر درستی پیش رفته است و باید آن را ادامه داد و پیگیری کرد.

وی خواستار همکاری و همراهی معاون پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره کاهش پسماند و تفکیک زباله در صنایع، کارخانجات، کارگاه‌ها و اصناف مستقر در سطح شهر تهران شد.

در ادامه این نشست، معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت با تاکید بر ضرورت به روزرسانی برنامه‌های شهری تهران گفت: هم‌افزایی با بخش‌های مختلف دولت در راستای توسعه جامعه شهری و تبدیل تهران به شهری پایدار و پاک، لازم و ضروری است زیرا امروز نمی‌توان بدون برنامه‌ریزی کارها را اجرایی کرد و پیش برد.

برات قبادیان با بیان اینکه در حال حاضر باید برای خروج از وضع فعلی و تبدیل به وضعیت پایدار تلاش کنیم، افزود: برای خروج از این مرحله و رسیدن به نقطه مطلوب، بیش از هر چیز به تغییر پارادیوم احتیاج داریم.

وی تاکید کرد: نباید از تکنولوژی در دنیا عقب بمانیم چرا که تا سال ۲۰۳۰ تمامی کشورها به بالاترین تکنولوژی‌ها دست پیدا خواهند کرد.

قبادیان گفت: بسیاری از پیشرفت‌های اخیر در نتیجه سال‌ها تحقیق و هزینه به دست آمده است، در این راستا باید با تلاش بسیار، رویه های غلط را اصلاح کنیم.

به گفته معاون وزیر صمت، اقتصاد چرخشی یکی از مباحث بسیار مهم توسعه صنعتی در دنیای امروز محسوب می شود. در این مدل از اقتصاد، بحث «زیروویست» یا «پسماند صفر» مطرح است، هر چند که نمی‌توانیم به صفرکردن زباله در کوتاه مدت دست پیدا کنیم اما باید به سمت راه اندازی هدفمند ایستگاه‌های MRF حرکت کنیم چرا که برای رسیدن به این هدف کمک شایانی می‌کند.

قبادیان با تاکید بر اینکه ایجاد جوامع و شهرهای پایدار یکی از اهداف اصلی و ۱۷ گانه یونیدو است که در مباحث توسعه صنعتی دنیا مطرح می‌شود، تصریح کرد: باید بتوانیم شهر پایدار را تعریف کرده و برای حرکت به سمت آن، برنامه‌ریزی کنیم و در راه درست گام برداریم.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 پایتخت روابط عمومی و امور بین الملل زباله معاون وزیر وزیر صنعت معدن و تجارت قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۶۹۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت/ کاهش بالغ بر ۵۰ درصدی تخلفات حریم

مدیرکل حریم شهر تهران از هوشمندسازی پایش حریم پایتخت با استفاده از سامانه «سپاس» خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری شهر،  علی اکبر فسایی، مدیرکل حریم شهر تهران در این باره اظهار کرد: قراردادی را با سازمان جغرافیایی کشور برای استفاده از سامانه «سپاس» منعقد کرده‌ایم. به طوری که این سامانه با کمک یک اپلیکیشن تصاویر ماهواره ای تغییرات حریم را هشدار می دهد و بر اساس آن هشدار، نظارت های ما هدفمند می شود. طبق این قرارداد این سامانه هر ۱۰ الی ۱۴ روز بروزرسانی دارد.

وی با اعلام اینکه تخلفات حریم از ۸۰۰۰ مورد تخلف در سال ۱۴۰۱ به ۳۴۴۴ مورد در سال ۱۴۰۲ کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: این تخلفات شامل دیوارکشی، فنس کشی و حتی ویلاسازی و لاکچری سازی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پلیس؛ پیشگام بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانون‌مداری
  • کدام مناطق پایتخت در جدول تصادفات صدرنشین هستند؟
  • هوشمندسازی و پایش تصویری حریم پایتخت/ کاهش بالغ بر ۵۰ درصدی تخلفات حریم
  • پلیس پیشگام در بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان در گسترش قانونمندی
  • دولتمردان باید میزان تصدی‌گری خود در عرصه اقتصاد را کاهش دهند
  • بهره مندی ۲۰ هزار مشترک از فیبر نوری البرز
  • بهره مندی ۱۰ هزار و ۵۰۰ سخت درمان از خدمات بیمه سلامت
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت
  • کاهش چشم گیر حضور زباله گردها در تهران | مدیرعامل پسماند: ۸۰ درصد فعالیت زباله گردها کم شده است