Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@22:43:14 GMT

آیت الله سبحانی: مهریه عندالمطالبه خلاف شرع است

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۰۰۵۲

آیت الله سبحانی: مهریه عندالمطالبه خلاف شرع است

خبرگزاری مهر: به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن درویشیان در جریان سفر به استان قم با حضرت آیت‌الله‌العظمی سبحانی مرجع عالیقدر شیعیان دیدار و گفتگو کرد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان رویکرد متفاوت قوه قضاییه نسبت به گذشته در مبارزه با فساد، اظهار داشت: آیت‌الله رئیسی، پرچم مبارزه با فساد را برافراشته و این مسئله در سراسر کشور آثار و برکات زیادی داشته و باعث ایجاد اعتماد عمومی نسبت به قوه قضاییه و نظام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همان‌طور که استحضار دارید سازمان بازرسی کل کشور، نقش بی‌بدیلی در مبارزه با فساد و اصلاح دستگاه‌های اداری و اجرایی کشور دارد و به واسطه شناخت آیت‌الله رئیسی از این سازمان، در دوره جدید مأموریت‌های جدیدی به آن محول می‌شود.

درویشیان با اشاره به اقدامات سازمان و با تأکید بر اهمیت پیشگیری از تخلف و فساد تصریح کرد: همکاران بنده در سراسر کشور در زمینه پیشگیری از وقوع تخلف و فساد، اقداماتی انجام می‌دهند تا انحرافی از قوانین رخ ندهد، اما اگر فردی به هشدارها و تذکرات توجه نکرد و به بیت‌المال دست درازی کرد حتماً با وی برخورد قاطع و جدی خواهد شد؛ بنابراین در وهله اول پیشگیری و در وهله بعدی مبارزه با فساد در دستور کار ماست.

وی با تأکید بر پیگیری ویژه مشکلات استان قم توسط سازمان بازرسی، خاطرنشان کرد: شرایط قم نسبت به باقی استان‌ها با توجه به اینکه مرکز انقلاب و پایگاه تشیع است، متفاوت است و حساسیت ویژه‌ای دارد و به همین تناسب مسائل و مشکلات قم را به صورت ویژه دنبال می‌کنیم.

درویشیان خطاب به آیت‌الله العظمی سبحانی اظهار داشت: رهنمودها و فرمایشات حضرتعالی راهگشای ماست و امیدواریم با دعای خیر شما از عهده این مسئولیت سنگینی که در این شرایط حساس بر عهده گرفتیم به خوبی بربیاییم.

آیت‌الله العظمی سبحانی نیز ضمن خیرمقدم و خوش‌آمدگویی به رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: بسیاری از مشکلات کشور ناشی از فساد موجود در ادارات است؛ گروهی هستند که نه تنها به وظایف خود عمل نکردند، بلکه حتی برخلاف مسیر تعیین شده قدم برداشتند.

آیت‌الله العظمی سبحانی با اشاره به اقدامات ده ماهه آیت‌الله رئیسی در دوران تصدی دستگاه قضایی خاطرنشان کرد: الحمدلله آقای رئیسی به صورت بنیادی عمل می‌کند و دگرگونی در سیستم قضایی و اداری کشور را دنبال کرده است و ان‌شاءالله موفق شوند و به حداکثر صلاح برسند.

وی با بیان اینکه غالب استفتائات از بنده مرتبط با مهریه است، گفت الحمدلله آقای رئیسی این مشکل را حل کرد. بنده کراراً گفته‌ام مهریه عندالمطالبه خلاف شرع است و قرار شد با پیگیری ایشان، لایحه‌ای به مجلس ارائه شود تا عندالاستطاعه شود.

آیت‌الله العظمی سبحانی خطاب به رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: مسئولیت بزرگی بر عهده گرفته‌اید از خداوند استمداد بخواهید که برای انجام این مسئولیت، به شما قوت بدهد و توصیه می‌کنم از افراد زیرک و باهوش استفاده کنید تا فساد در کشور قلع و قمع شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: آیت الله سبحانی رئیسی مهریه عندالمطالبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۰۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل را اثبات کرد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،آیت الله محمدباقر لائینی در خطبه‌های نماز جمعه ساری با تاکید بر رعایت تقوای الهی اظهار کرد: حکومت حضرت منجی عالم بشریت بر اساس تقوا خواهد بود و همه را بر اساس و محور تقوا متحد خواهد کرد.

وی به عنوان اینکه عصر حضرت منجی عالم بشریت عصر تقوا خواهد بود، گفت: پایه‌های حکومت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف بر اساس ایمان عدالت و تقوا خواهد بود.

وی با اظهار اینکه ۴۸ هزار شهید از نیروهای ارتشی در دوران دفاع مقدس تقدیم شده است، گفت: همچنین ۱۱۲ هزار جانباز و آزاده از نیروهای ارتشی در دوران دفاع مقدس تقدیم شده است.

آیت الله لائینی به عنوان اینکه ارتش ایثارگری‌ها و فداکاری‌های زیادی را به خرج داده است، گفت: بسیار از مشکلات کشور زیر سر شبکه‌های فساد بوده و باید بساط آن را در جامعه برهم چید و مدیران مسئولان باید مواظب باشند که آلوده فساد نشوند تا بتوانند با فساد مبارزه کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران به شعار جهش تولید با مشارکت مردم اشاره و اضافه کرد: برای تحقق این شعار باید کارگران بیشتر دیده شوند و مورد توجه قرار گیرند.

وی بر لزوم تقویت تعاونی‌ها برای تحقق شعار سال تاکید کرد و افزود: تقویت بنگاه‌های کوچک اقتصادی صنایع دستی و خانگی و صنایع کشاورزی نیز باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین با گرامی داشت روز و هفته معلم بر لزوم توجه به این قشر تاکید کرد و گفت: آینده سازان کشور توسط این قشر تربیت می‌شوند.

امام جمعه ساری در بخشی از سخنانش به فتح آندلس اشاره و اضافه کرد: آندلس واسطه ایمان فتح شد اما بی بند باری آندلس و اسپانیا را از سرزمین‌های اسلامی گرفت.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تقدیر از تلاش‌های  استاندار سابق مازندران و تبریک به استاندار جدید گفت امیدواریم در دوران فعالیت استاندار جدید مازندران به پیشرفت بیشتری دست یابد.

آیت الله لائینی به مناسبت روز ورزش ملی و باستانی اشاره کرد و گفت: باید برای توسعه این ورزش در جامعه برنامه ریزی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیست و کودک کش اسرائیل گفت: تا زمانی که ظالم به ظلمش ادامه می‌دهد باید از مظلومان حمایت کنیم و در همین راستا عملیات وعده صادق با افتخار انجام شد و دنیا را از نظر بعد علمی و فناوری مات و مبهوت کرده است.

امام جمعه ساری از اسرائیل به عنوان غده سرطانی و لانه فساد و توطئه علیه امت اسلام یاد کرد و گفت: هیچکس جرأت نگاه چپ به اسرائیل نداشت اما ایران اسلامی با عملیات وعده صادق جرأت و اراده خود را به نمایش گذاشت و این اراده و عزم برای اسرائیل شکننده و ناگوار بوده است.

امام جمعه ساری گفت عملیات وعده صادق نشان داد که ابهت رژیم صهیونیستی و کودک کش پوشالی و شکستنی است و و می‌توان با اسرائیل و اربابانش مقابله کرد.

دیگر خبرها

  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار وام ازدواج هستند
  • ۱۴۹۱۵۱ نفر در صف انتظار تسهیلات ازدواج هستند
  • رئیس سازمان ملی استاندارد: امضای ایرانی جهانی شد
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی خطاب به سردار رادان: «طرح نور» را با قدرت ادامه دهید
  • پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور» | سست نشوید و...
  • تصاویری از نشست خبری همایش بین المللی اندیشه های قرآنی آیت الله العظمی خامنه ای
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل را اثبات کرد