Web Analytics Made Easy - Statcounter

سایت سراسری استان‌های ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود:

ابهام در علت تلفات پرندگان مهاجر تالاب میانکاله

تلفات مشکوک صدها قطعه پرنده مهاجر زمستان گذران در تالاب بین‌المللی میانکاله ، با رد شدن احتمال ابتلاء به آنفلوانزا ، نیوکاسل یا دیگر بیماری‌های فصلی از سوی دامپزشکی مازندران ، علت مرگ این پرندگان را در ابهام و گمانه‌زنی‌های متناقض قرار داده است

اگر چه محیط زیست به همراه دامپزشکی مازندران مسمومیت ناشی از جلبک و پلانگتون ها را به عنوان یکی دیگر از سناریوهای احتمالی دخیل در مرگ پرندگان وحشی تالاب میانکاله دنبال می کنند ، ولی با توجه تجربه تلخ آتش زدن بیش از ۳۰۰ هکتار از اراضی جنگلی پناهگاه حیات وحش میانکاله توسط تالاب خواران و زمین خواران منطقه ، این بار نیز برخی نگاهها در این به سمت صیادان و شکارچیان غیرمجاز به عنوان همدستان زمین خواران نشانه رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اعلام دامپزشکی مازندران از اواخر روز چهارشنبه هفته گذشته لاشه تعداد زیادی پرندگان مهاجر در میانکاله توسط مردم محلی و گارد حفاظت این منطقه مشاهده و طی روزهای پنجشنبه و جمعه در مجموع یکهزار و ۳۰۰ قطعه لاشه جمع آوری و امحاء شد و صدها قطعه لاشه هم دیروز شنبه جمع آوری شد و در مجموع تاکنون تلفات از مرز ۲ هزار قطعه گذشته است.

شناسایی عاملان تیراندازی به اتوبوس حامل کارکنان پتروشیمی ماهشهر

فرمانده انتظامی بندرماهشهر گفت: عاملان تیراندازی به اتوبوس حامل کارکنان پتروشیمی ماهشهر شناسایی شدند.

سرهنگ رضا اظهار داشت: شامگاه شنبه اتوبوس حامل کارکنان پتروشیمی ماهشهر در مسیر اهواز - ماهشهر هدف تیراندازی قرار گرفت که شناسایی عاملان آن در دستور نیروی انتظامی ماهشهر قرار گرفت.

وی افزود: عاملان این تیراندازی از سوی نیروی انتظامی در بندر ماهشهر شناسایی و تلاش برای دستگیری آنها آغاز شده است.

فرمانده انتظامی بندر ماهشهر گفت: عاملان این تیراندازی همان رانندگان اتوبوس‌هایی هستند که خواستار افزایش کرایه بودند.

جمع آوری ۱۰ باره  برخی معتادان از سطح شهر

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۰ هزار معتاد متجاهر جمع‌آوری و دستگیر شدند افزود: برخی از معتادان متجاهر بین ۲ تا ۱۰ بار جمع‌آوری شدند.

سردار حسین در حاشیه سومین طرح ظفر ۳ گفت: طبق قانون مدت نگهداری معتادین متجاهر در مراکز ترک اعتیاد بین سه تا ۶ ماه است که این زمان بسیار کم است و باید این زمان بیشتر شود.
وی با بیان اینکه در طرح ظفر ۷ باند مواد مخدر متلاشی، ۲۵ قاچاقچی دستگیر و یک تن مواد مخدر کشف شد افزود: این طرح با تلاش‌های پلیس‌های پیشگیری، مواد مخدر و کلانتری‌ها در مناطق اتابک، دروازه غاز، دره فرحزاد، شوش، مولوی و هرندی شهر تهران اجرا شد.

وی گفت: در این طرح ۲هزار و ۳۴۰ معتاد متجاهر و خرده فروش دستگیر شدند.

صادرات ۹۳.۸ میلیون یورویی واحدهای صنعتی آذربایجان‌شرقی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۱۰ ماه سال جاری واحدهای صنعتی کوچک، متوسط و تشکل‌های صادراتی استان به ارزش ۹۳.۸ میلیون یورو کالا به خارج صادر کردند.

مرتضی نیرومند افزود: از این میزان ۸۶ میلیون یورو توسط واحدهای صنعتی کوچک و متوسط شناسایی شده استان صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش نشان می دهد.

وی اظهار داشت: ۷.۸ میلیون یورو نیز توسط تشکل های صادراتی استان در این مدت صادر شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

ترکیه و هند به بازارهای هدف صادراتی استان سمنان افزوده شد

مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: ترکیه و هند، در کنار کشورهای عراق و افغانستان، به بازارهای مهم هدف صادرات کالاهای این استان اضافه شد.

علی سعدالدین در نشست خبری به مناسبت روز گمرک در سمنان افزود: کشور عراق و افغانستان مقصد بیش از ۵۰ درصد از کالاهای صادراتی استان سمنان در سال گذشته بود، امسال ۱۷ درصد صادرات محصولات این استان به کشور ترکیه، هفت درصد به هند و ۳۷ درصد نیز به عراق و افغانستان انجام شد.

وی بیان کرد: از ابتدای فروردین تا پایان دی امسال، در بخش صادرات ۲۲۰ هزار تن شامل ۱۲۱ قلم کالا همچون شمش سرب، سود سوزآور، هیدروکربن سبک، کابل زمینی و فروسیلسیوم به ارزش ۱۹۶ میلیون دلار از ۱۰۹ شرکت حقیقی و حقوقی صادر شد.

وی با اشاره به صادرات محصولات سمنان به ۴۷ کشور، تصریح کرد: متوسط ارزش  دلاری هر تن کالای صادراتی این استان به ۸۸۲ دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۸ درصد افزایش داشت.

ادعای زندگی آیت‌الله هاشمی در کاخ مرمر تبلیغاتی و انتخاباتی است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در رشته توئیتی به ادعای زندگی مرحوم آیت الله هاشمی در کاخ مرمر واکنش نشان داد و آن را کذب و برای تبلیغات و انتخابات خواند.

محسن هاشمی در رشته توئیتی نوشت: در مورد اظهارات آقای ‌فتاح مبنی بر استقرار ‌آیت الله هاشمی در ‌کاخ مرمر، معتقدم این حرکت کاملا انحرافی و تخریبی و تنها برای تبلیغات و انتخابات بود؛ البته فکر نمی‌کنم منظور آقای فتاح تخریب بوده بلکه از صحبت ایشان سوءاستفاده شده است.

‌وی ادامه داد: بعید می‌دانم آقای فتاح قصد تخریب آیت‌الله هاشمی را داشتند یا اینکه ایشان نمی‌دانسته در طول ۴۰ سال بیست‌ و خرده‌ای سال ‌قوه قضائیه در ‌کاخ مرمر بوده است.  

وجود ۵۶۰ هزار میلیارد تومان طرح نیمه تمام در کشور

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت که اکنون ۵۶۰ هزار میلیارد تومان طرح نیمه تمام در کشور وجود دارد که تکمیل آنها نقش موثری در خدمات دهی به مردم دارد.

محمود بهمنی در نشست شورای اداری استان البرز افزود: اکنون ۹میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی  هستند که باید اقدامات موثری را برای گسترش چتر حمایتی مالی هرچه بیشتر برای آنان داشت.

بهره‌برداری از پالایشگاه بیدبلند باحضور رییس‌جمهوری در اسفند

استاندار خوزستان گفت: حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اواخر اسفند امسال برای بهره‌برداری از پالایشگاه گاز بیدبلند خلیج‌فارس و پروژه جمع‌آوری فلرهای نفتی به خوزستان سفر می‌کند.

غلامرضا شریعتی در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی خوزستان در سرسرای شهید رجایی استانداری بیان کرد: میزان سرمایه‌گذاری برای احداث پالایشگاه گاز بیدبلند ۳.۲ میلیارد دلار ، معادل ۲ فاز پالاشگاه پارس جنوبی است.

وی با بیان اینکه پروژه جمع‌آوری فلرهای نفتی در خوزستان از دیگر برنامه‌های سفر رییس جمهوری به این استان است گفت: برای جمع‌آوری  این فلرها  به ۳.۲ میلیارد دلار اعتبار نیاز است که هم اکنون یک میلیارد دلار اختصاص یافته است.

۴۰ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری صادر شد

مدیرکل گمرک چهارمحال و بختیاری از صادرات ۴۰ میلیون دلاری کالا از این استان به خارج از کشور در سالجاری خبر داد.

اسماعیل اله‌دادی در نشست خبری در شهرکرد افزود: تا دی ماه امسال ۴۰ هزار تن کالا به ارزش ۴۰ میلیون دلار به کشورهای مختلف از جمله عراق (بیش از ۷۰ درصد) افغانستان، ارمنستان، هند، ترکیه، رومانی،آذربایجان، پاکستان، ترکمنستان و کویت از گمرک استان صادر شد.

به گفته وی، بخش عمده این صادرات همانند سال قبل شامل محصولات تولیدی کاشی و سرامیک، موکت، لوازم خانگی، محصولات فلزی و پلاستیکی، خوراک آبزیان، محصولات کشاورزی و ادوات کشاورزی بوده است.

وی افزود: امسال ۲۰ میلیون دلار کالا شامل مواد اولیه خط تولید به وزن ۲  هزار و ۵۰۰ از کشورهای چین،ایتالیا برای واحدهای تولیدی وارد شده است و از این گمرک ترخیص شده است.

بازسازی زیرساخت‌ها؛ نیاز مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان

بازگشایی راه‌ها، ساخت پل و آسفالت راه‌های روستایی، بازسازی زیرساخت‌های تخریب شده، جبران خسارت‌های کشاورزی، ساخت منازل مسکونی و مدارس استاندارد، ارائه مطلوب خدمات بهداشتی و درمانی و استانداردسازی خدمات برق و آبرسانی نیاز اصلی مردم سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان است.

بارندگی و جاری شدن سیل در مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان نه تنها زیرساخت‌های مهم منطقه از جمله راه، ابنیه فنی و پل‌های ساخته شده بر روی رودخانه‌ها را تخریب و خدمات رسانی به مردم سیلزده را با مشکل جدی روبرو کرد بلکه خسارات زیادی به اراضی کشاورزی و واحدهای مسکونی روستاییان وارد کرد بطوریکه رسیدن به برخی روستاها از طریق زمینی غیرممکن و امدادرسانی تنها با بالگرد و قایق میسر بود.

یکی از عمده مشکلات منطقه که از گذشته های دور تاکنون رواج داشته عبور راه‌های برخی روستاها از بستر رودخانه‌های محلی است و با هر بارندگی و طغیان رودخانه ها راه رسیدن به این روستاها بسته شده و تا زمان فروکش کردن سیلاب امکان برقراری ارتباط زمینی از آنها سلب و اماد رسانی تنها با بالگرد مقدور می شود. 

گزارش :

هتل صخره‌ای خرم آباد، استهلاک قبل از افتتاح

گزارشی از خرم آباد – هتل صخره ای خرم آباد سازه ای که قدمت آن به اندازه ای است که کودکانی که همزمان با آغاز عملیات اجرایی آن به دنیا آمده اند اکنون یا دانشجو هستند و یا وارد بازار کار شده اند، طرحی که با گذشت بیش از ۲۰ سال هنوز به بهره برداری نرسیده و قبل از افتتاح مستهلک شده است.

آیا سوسک ها به تهران حمله می کنند؟

گزارشی دیگر از تهران - افزایش آلودگی هوا در تهران و مشکلات ناشی از آن موجب شده است تا این روزها برخی از کارشناسان از پدیده ای به نام افزایش غیرقابل مهار سوسک های قرمز در پایتخت سخن بگویند؛ مساله ای که اگر درست باشد، می توان آن را حمله به تهران توصیف کرد.

احزاب میدان‌دار مشارکت مردم در انتخابات

عنوان  میزگردی در ایرنای کرمان - انتخابات مجلس شورای اسلامی عرصه رقابت بین احزاب، جناح‌ها و گروه‌های سیاسی را هر چهار سال یکبار فراهم می کند و این بازیگران نگاه خود را به مشارکت هرچه بیشتر مردم و حامیانشان برای موفقیت در این آزمون دوخته و به نوعی میدان‌داری می کنند.

پای لنگ رقابت‌های انتخاباتی در نبود زنان ایلامی

میزگردی دیگر در ایرنای ایلام - در استان ایلام با ۵۸۰ هزار نفر جمعیت که ۲۸۴ هزار و ۹۵۹ نفر معادل ۴۹.۱ درصد آن را زنان تشکیل می‌دهند تنها پنج زن در عرصه رقابت‌های یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حضور یافتند که یک نفر از آنها انصراف داده و چهار نفر دیگر نیز از سبد تایید صلاحیت‌شدگان بیرون نیامدند.

برچسب‌ها مهاجران اکبر هاشمی رفسنجانی پرنده شکاری صادرات غیر نفتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاجران اکبر هاشمی رفسنجانی پرنده شکاری صادرات غیر نفتی حسن روحانی مهاجران اکبر هاشمی رفسنجانی پرنده شکاری صادرات غیر نفتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۰۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری رم در ادامه بازی نیمه‌ تمام با حضور آزمون

اولین بازی تیم فوتبال اودینزه پس از انتصاب ستاره سابق تیم ملی ایتالیا به عنوان سرمربی با شکست خانگی مقابل رم همراه شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ادامه دیدار تیم‌های رم و اودینزه از هفته سی‌و‌دوم سری A ایتالیا، که روز 26 فروردین در دقیقه 72 به دلیل از حال رفتن ایوان اندیکا، مدافع تیم رم نیمه تمام مانده بود، امشب (پنجشنبه) برگزار شد که این بازی را در نهایت رم با نتیجه 2 بر یک به سود خود به پایان رساند. در واقع دو تیم بازی را از دقیقه 72 آغاز کردند و رم در حضور سردار آزمون به برتری رسید.

 اودینزه در حالی برای انجام دقایق باقیمانده به میدان رفت که چند روز پس از بخش اول نبرد دو تیم، فابیو کاناوارو را به عنوان سرمربی جدیدش استخدام کرده بود. کاناوارو تا آستانه کسب اولین امتیاز خود با تیم جدیدش هم رفت اما گلزنی برایان کریستانته در دقیقه پنجم وقت‌های تلف شده نیمه دوم این اجازه را به کاپیتان سابق آتزوری نداد و به این ترتیب او با شکست کارش را در داسیا آره‌نا آغاز کرد. سردار آزمون مهاجم ایرانی رم در ترکیب رم حضور داشت.

با این نتیجه رم 58 امتیازی شد و با یک بازی بیشتر نسبت به آتالانتای 54 امتیازی جایگاه خود را در رده پنجم جدول تثبیت کرد تا همچنان در زمره سهمیه‌داران ایتالیا در فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا باشد.

کاناوارو سرمربی اودینزه شد

 

اودینزه اما با قبول شکست، 28 امتیازی و لب مرز منطقه سقوط، در رده هفدهم جدول باقی ماند.

در جدول رده‌بندی سری A، پس از اینتر 86 امتیازی که قهرمانی‌اش را مسجل کرده است، میلان با 69 امتیاز، یوونتوس با 64 امتیاز و بولونیا با 62 امتیاز رده‌های دوم تا چهارم را در اختیار دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟
  • واکنش توییتر باشگاه رم به برد مقابل اودینزه با انتشار تصویری از سردار آزمون
  • برتری رم در ادامه بازی نیمه‌ تمام با حضور آزمون
  • ادامه دیدار نیمه‌تمام اودینزه - آاس رم؛ حضور سردار آزمون در ترکیب رسمی
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۳۰ درصد آبگیری شد
  • آبگیری ۳۰ درصد از تالاب کجی نمکزار نهبندان
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی