Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@03:47:53 GMT

فواید مصرف به در بارداری

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۰۷۶۶

فواید مصرف به در بارداری

خواص به در بارداری. میوه به دارای مقدار زیادی فیبر غذایی، پتاسیم، قند و ویتامین C. می‌باشد. این میوه فاقد چربی است.
به طور کلی، یک عدد میوه به با وزن ۹۲ گرم، دارای ۵۲ کیلوکالری، ۰/۳۷ گرم پروتئین، ۰/۰۹ گرم چربی، ۱۴/۰۸ گرم کربوهیدرات، ۱/۷ گرم فیبر و ۰ میلی گرم کلسترول می‌باشد.

بیشترین املاح موجود در به، پتاسیم و فسفر و کمترین آن‌ها روی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیشترین ویتامین‌ها در به، ویتامین C. و بعد از آن ویتامین A. می‌باشد.


در ماه پنجم بارداری نشانه‌های زیبایی در جنین آشکار می‌شود از جمله مژه چشم، مو‌های سر و ابرو و ناخن‌های دست شکل گرفته و پوست بدن جنین نیز توسعه پیدا کرده برای محافظت از آن ماده‌ای چرب به نام VERNIX کل فضای بدن را پوشش می‌دهد تا علاوه بر جلوگیری از بروز عفونت در ماه‌های پس از تولد نیز از ایجاد بیماری‌های پوستی در نوزاد جلوگیری کند.
در ماه‌های بعدی جنین بزرگتر شده و دارای جزئیات بیشتری در چهره خود و تکامل اندام‌های بدن می‌شود تا زمانی که در ماه نهم بارداری توسط زایمان یا انجام جراحی به دنیا آید.

کارشناسان اعتقاد دارند خوردن غذا‌های سالم و مغذی در دوران بارداری و نیز جلوگیری از استرس، استعمال دخانیات، خوردن فست فود و نوشابه‌های شیرین علاوه بر حفظ سلامت جنین می‌تواند باعث زیبایی او نیز شود.

کارشناسان برای رشد بهتر جنین و زیبایی جنین توصیه می‌کنند مادر از مواد پروتئینی و لبنیات کم چرب، دانه‌های غلات ومغز‌های آجیل مصرف کنند تا جنین آن‌ها زیبا‌تر شود البته فاکتور‌های ژنتیکی و چهره اقوام درجه یک، سن مادر، ماه شکل گیری نطفه و بسیاری عوامل دیگر در چهره جنین موثر است.

خوردن به خام در بارداری
اگر خواهان داشتن فرزند زیبا و خوش آب و رنگ هستید، از خوردن میوه به در زمان بارداری و حاملگی غافل نشوید.

مصرف میوه به توسط مادران باردار سبب زیبا شدن و خوش آب و رنگ شدن جنین گردیده و یک زیبایی و آب و رنگ خاصی به چهره نوزاد می‌بخشد. البته عوامل مختلفی در خوش آب و رنگ شدن جنین مؤثر می‌باشند.

مصرف این میوه، به دلیل آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های موجود در آن، موجب حفظ سلامت و جوان سازی پوست می‌شود. در میان مردم رایج است که مصرف به در بارداری بویژه از ماه پنجم بارداری به بعد باعث زیباتر شدن جنین میگردد.

خواص به در دوران بارداری کمک به کاهش میزان تهوع ناشی از بارداری، تقویت رحم و پیشگیری از سقط جنین است.

میزان فیبر موجود در میوه به بالا بوده، لذا برای حفظ سلامت و عملکرد بهتر دستگاه گوارش مفید است. همچنین مصرف این میوه به کاهش وزن و حذف چربی‌های بدن کمک میکند.

از مهمترین خواص به خاصیت آرامبخشی آن است. مصرف این میوه و همچنین نوشیدن چای و دمنوش به، موجب تعادل و آرام شدن اعصاب می‌شود.

مصرف میوه به برای درمان اسهال و ورم روده بزرگ مفید است. همچنین برای درمان حالت تهوع و استفراغ نیز موثر است.

به خاصت مدر داشته و برای دفع سموم بد از طریق افزایش ادرار مفید میباشد.

از دیگر خواص به برای سلامتی کمک به کاهش فشار خون است و از این رو مصرف آن برای بیماران قلبی عروقی مفید میباشد.

تحقیقات محققان نشان داده به دارای خاصیت ضد آلرژیک بوده و استفاده از آن برای درمان و تسکین انواع آلرژی مفید میباشد.

میوه به جزء میوه‌های قابض محسوب می‌گردد و این نوع میوه‌ها از سقط جنین در زمان بارداری جلوگیری می‌کنند.

لازم به تذکر است که در ماه نهم بارداری باید مصرف میوه‌های قابض را کمتر کرده و در هفته آخر بارداری از مصرف میوه‌های قابض خودداری کرد تا مشکلی برای زایمان طبیعی ایجاد نکنند.

حضرت محمد (ص) می‌فرماید:
به، قوه بینایی را زیاد میکند و محبت در قلب ایجاد مینماید و اگز زنان آبستن بخورند، فرزندانشان نیکو (زیبا و شجاع) متولد میشوند.

اثرات مثبت بر فکر و ذهن
تجدید و احیای روحیه
خوشحال بودن
از بین برنده افسردگی ناشی از انواع سردرد‌ها
تقویت کننده قلب، کبد و معده
مفید برای زخم معده
تحریک کننده اشتها
نرم کننده سینه
ادرارآور
کمک به هضم غذا
جلوگیری از التهاب پلک و استراحت چشمان خسته؛ به این طریق که چند قاچ به تازه را روی محل درد قرار دهید.
از بین برنده بوی بد دهان
مفید برای کاهش وزن، به دلیل دارا بودن مقدار زیادی فیبر. اگر شما قصد افزایش وزن دارید، میوه به را مصرف نکنید.
ضد سرطان به علت آنکه این میوه دارای آنتی اکسیدان می‌باشد.
کمک به پایین آوردن کلسترول خون
کمک به پایین آوردن فشار خون، به خاطر دارا بودن پتاسیم
کاهش خطرات بیماری‌های قلبی، به خاطر دارا بودن ویتامین C. تحقیقات نشان داده است که میوه به ممکن است خاصیت ضد ویروسی نیز داشته باشند.

مصرف به در بارداری

خوردن به و فرآوده‌هاى آن باعث تقویت رحم مى شود و مانع انداختن جنین زن‌ها مى‌شود.

در گذشته به زنان باردار توصیه می‌شد برای این که کودکشان زیبا شود، روزانه یک عدد میوه «به» مصرف کنند.

مصرف میوه به در دوران بارداری تاثیر بسیار زیادی در کاهش میزان تهوع ناشی از بارداری در زنان دارد.

به اعتقاد درمانگران طب سنتی از آنجا که در دوران بارداری قاعدگی در زنان به طور کامل قطع می‌شود، خروج برخی از اخلاط و مواد زائد از بدن که به واسطه قاعدگی هر ماه صورت می‌گرفت، حین بارداری انجام نمی‌شود؛ بنابراین این مواد زائد در بدن باقی می‌ماند و این مسئله به مرور موجب تحریک دریچه مری یا دهانه معده در خانم‌های باردار می‌شود.

این موضوع موجب می‌شود این دریچه به خوبی وظیفه خود را انجام ندهد و همین مسئله برخی ناراحتی‌های گوارشی مانند تهوع را برای زنان باردار به همراه دارد.

خواص به دانه

به دانه براى درمان سرفه، خشونت حلق، رفع عطش، حرارت معده، رفع سوزش دهان و زبان و رفع گرفتگى صدا مفید است؛ به این منظور باید ۳۰ گرم به دانه را در نیم لیتر آب جوشاند، صبح و ظهر و شب یک استکان میل نمود و براى سوزش زبان، مدتى آن را در دهان نگه داشت.
جویدن به دانه، کندى دندان را بر طرف مى‌کند.
اگر ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم به دانه را در یک لیتر آب بجوشانید و روزى چند مرتبه بر پوست بمالید، براى درمان سوختگى، سرما زدگى و بر طرف کردن و التیام ترک پوست دست وبدن، نوک پستان، لب مفید است.
لعابى که از خیس کردن چهار گرم به دانه به‌دست مى‌آید، علاوه بر معالجه گلو درد، تسکین سرفه، براى آرایش موى سر و آهار پارچه نیز به‌کار مى‌رود.
به دانه، ورم معده را معالجه مى‌کند، به این منظور باید چهار گرم به دانه را در صد و بیست گرم آب بخیسانید و سپس آن را آن‌قدر به‌هم بزنید تا مایعى به‌شکل سفیده‌تخم مرغ به‌دست آید، و پس از آن هر وقت تمایل داشتید، مصرف کنید.
ضد تب است.
اسهال خونی و ساده را درمان می‌کند.
برای درمان جراحات گلو موثر است.
برای درمان تورم‌های داخلی بدن مفید است.
برای درمان خشکی زبان و دهان مفید است.
آفتاب زدگی را با مالیدن لعاب به دانه بر روی پوست درمان کنید.
جویدن به دانه برای تقویت نیروی جنسی مفید است.

خواص روغن به

جهت تهیه روغن به، به را تکه تکه کرده و بپزید سپس آب آنرا بگیرید و با دو برابر وزن آن روغن زیتون مخلوط کرده و آنقدر بجوشانید تا تمام آب آن بخار شود و فقط روغن باقی بماند البته قدت کنید که روغن نسوزد.
برای برطرف کردن زنگ زدن در گوش مفید است
سرگیجه را برطرف می‌کند
برای مداوای زخم‌های دهان مفید است.
خونریزی ریوی را درمان می‌کند.
اسهال مزمن را برطرف می‌کند.
دوست کبد است و ورم کبد را رفع می‌کند.
زخم روده‌ها را درمان می‌کند.

خواص برگ درخت به

براى پانسمان زخم‌هاى سطحى بدن یا شست‌وشوى چشم در هنگام چشم درد، مى‌توان از محلول غلیظ جوشانده برگ درخت به استفاده نمود.
جوشانده برگ درخت به، بى‌خوابى را درمان مى‌کند، به این منظور باید یک مشت برگ‌هاى تازه و نو رسته برگ به را به مدت ده دقیقه در یک لیتر آب جوش بریزیم تا دم بکشد و پس از صاف کردن آن را با شکوفه نارنج یا شکر یا عسل، شیرین کنید و قبل از خواب، دو قاشق سوپخورى از آن بنوشید.
جوشانده برگ به (به روشى که گفته شد)، بهترین راه درمان عصبانیت است.
زخم‌ها را با جوشانده برگ به بشوئید.
قابض است.
ضماد برگ درخت به برای ورم چشم مفید است.

فواید کرک به: اگر گرد سوخته کرک به را روى زخم قرار دهند، خون‌ریزى را بند مى‌آورد.

فواید شکوفه درخت به

چنان‌چه دم کرده ۳۰ گرم شکوفه به (تازه یا خشک کرده آن) را در یک لیتر آب با عرق بهار نارنج مخلوط کنند و بنوشند، خواب عمیق و راحتى به دنبال خواهد داشت.
سردرد را برطرف می‌کند.
مقوی معده است.
سینه را صاف و تقویت می‌کند.
سرفه کودکان را برطرف می‌سازد.
برای درمان بی خوابی دم کرده گل را با آّب بهار نارنج مخلوط کرده و قبل از رفتن به رختخواب بنوشید.
هشدار:: کرک یا پرزى که روى به مى‌باشد، هضمش سنگین است و براى حلق و صدا بسیار مضر مى‌باشد؛ لذا باید قبل از خوردن به، پرزهاى روى آن را پاک نمود.       منبع:زندگی آنلاین

منبع: پارسینه

کلیدواژه: به بارداری خواص به

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۰۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسانی نباید آب زرشک بخورند؟ | آب زرشک را چه زمانی بخوریم بهتر است؟

به گزارش همشهری آنلاین آب زرشک خانگی و طبیعی یکی از انواع نوشیدنی‌هایی است که خواص بی‌نظیری برای سلامتی دارد. فصل پاییز مناسب ترین زمان برای خرید زرشک تازه و تهیه آب زرشک است. آب زرشک دارای طبع سرد و خشک است و افراد دارای مزاج سرد باید در مصرف آن احتیاط کرده و از مصلح استفاده کنند. برخی افراد با مصرف آب زرشک ممکن است دچار عوارض جانبی مانند تهوع، اسهال، یبوست، درد و گرفتگی معده شوند.

از جمله فواید آب زرشک می‌توان به تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش التهاب، درمان سرماخوردگی، بهبود عملکرد گوارش، تقویت استخوان‌ها و غیره اشاره کرد.

حال به توضیح بیشتر خواص آن در هر حیطه می‌پردازم:

خواص زرشک برای کبد:
زرشک به دلیل داشتن آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند، التهاب کبد را کاهش داده، از آسیب‌های کبدی جلوگیری کرده و سم‌زدایی کبد را تسریع می‌کند.

فواید آب زرشک ناشتا:
مصرف ناشتای آب زرشک با تحریک ترشح صفرا، باعث دفع سموم و مواد زائد از کبد شده و هضم و جذب مواد مغذی را بهبود می‌بخشد.

درمان مشکلات پوستی:
زرشک با داشتن خاصیت ضدالتهابی و آنتی‌اکسیدانی، برای درمان آکنه، التهابات، جوش و زخم‌های پوستی مفید است.

درمان اسهال:
پکتین و فیبر موجود در زرشک باعث جذب بهتر آب و متوقف کردن اسهال می‌شود.

کاهش قند خون:
زرشک حاوی ترکیباتی است که باعث کاهش جذب قند و کربوهیدرات‌ها در روده می‌شود و از افزایش ناگهانی قند خون جلوگیری می‌کند. اثر کاهش قند خون توسط بربرین در زمانی کشف شد که بربرین برای درمان اسهال در افراد دیابتی در چین استفاده شد. بربرین ممکن است کمی سطح قند خون را در افراد مبتلا به دیابت کاهش دهد. یک مطالعه آزمایشی از ۵۰۰ میلی گرم بربرین دو تا سه بار در روز تا سه ماه استفاده کرد؛ محققان کنترل قند خون توسط این ماده شیمیایی را به اندازه متفورمین که یک درمان خط اول برای دیابت نوع ۲ است، پیشنهاد کردند.

جلوگیری از سرطان:
خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی زرشک باعث می‌شود رادیکال‌های آزاد بدن را خنثی کند که این امر در پیشگیری از سرطان بسیار موثر است.

کاهش کلسترول:
فیبر و پکتین موجود در زرشک با کاهش جذب چربی و کلسترول، از افزایش کلسترول بد خون جلوگیری می‌کند. شواهد اولیه وجود دارد که بربرین می تواند به کاهش سطح کلسترول بالا کمک کند. مصرف ۵۰۰ میلی گرم بربرین دو بار در روز به مدت سه ماه باعث کاهش کلسترول تام، کلسترول LDL و تری گلیسیرید می شود. مصرف ۱۰۰۰ میلی گرم بربرین همراه با داروهای کاهش دهنده کلسترول (مانند سیمواستاتین) در کاهش کلسترول موثرتر از استفاده از دارو به تنهایی بود.

کمک به لاغری:
زرشک با کاهش اشتها و جلوگیری از جذب و ذخیره‌سازی چربی، به کاهش وزن و لاغری کمک شایانی می‌کند.

درمان کبد چرب:
آنتی‌اکسیدان‌های زرشک با کاهش التهاب کبدی، از تجمع چربی در کبد جلوگیری کرده و در درمان کبد چرب مفید است.

درمان PCOS:
زرشک با تنظیم سطح هورمون‌های زنانه، به درمان علائم سندرم تخمدان پلی‌کیستیک کمک می‌کند.

درمان افسردگی:
ترکیبات زرشک اثرات ضدافسردگی داشته و مصرف آن می‌تواند به بهبود علائم افسردگی کمک کند.

درمان عفونت‌ها:
زرشک به دلیل داشتن ویتامین C فراوان، خاصیت ضدعفونی‌کنندگی دارد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

خواص آب زرشک برای غلظت خون:
یکی از فواید آب زرشک کاهش غلظت خون است. مخصوصا زرشک پفکی باعث کاهش غلظت خون در بیماران قلبی و عروقی می‌ شود. و به طور کلی آب زرشک باعث رقیق شدن خون و کاهش فشار خون می شود البته اگر بدون نمک مصرف شود. چون استفاده با نمک باعث افزایش فشار خون خواهد شد

عوارض جانبی زرشک چیست؟

زرشک را در مقادیر زیاد بدون مشورت با پزشک مصرف نکنید؛ به خصوص اگر از داروهای ضد انعقاد (رقیق کننده های خون)، داروهای فشار خون، داروهای دیابت یا دیورتیک ها استفاده می کنید.

عوارض جانبی رایج زرشک می تواند شامل موارد زیر باشد:

استفراغ
اسهال
عوارض جانبی شدید
عوارض جانبی شدید زرشک شامل موارد زیر است:
تحریک شدید کلیه و پوشاندن علائم UTI ۴ مانند ادرار خونی، درد هنگام ادرار، درد کمر یا معده و تب
تشنج
افت خطرناک فشار خون، ضربان قلب و تنفس
در صورت بروز این علائم پس از مصرف زرشک فوراً به پزشک مراجعه کنید.

چه کسانی نباید زرشک بخورند؟

هنگام استفاده از زرشک نکات احتیاطی زیر را در نظر داشته باشید:

واکنش آلرژیک شدید: اگر به زرشک یا مواد تشکیل دهنده آن حساسیت دارید، از مصرف آن خودداری کنید. در صورت نیاز به توضیح، از داروساز یا پزشک خود بخواهید لیست کاملی از مواد تشکیل دهنده را ارائه دهد.

بارداری: افراد باردار نباید از زرشک استفاده کنند، زیرا ممکن است باعث تحریک انقباضات رحمی و سقط جنین شود.

تغذیه با شیر مادر: ایمنی زرشک در شیردهی ناشناخته است و باید از مصرف آن اجتناب شود.

بزرگسالان بالای ۶۵ سال: مطالعاتی در مورد استفاده از زرشک در بزرگسالان بالای ۶۵ سال انجام شده است. قبل از استفاده از زرشک حتما با پزشک خود صحبت کنید.

کودکان: ایمنی زرشک در کودکان ناشناخته است و باید از مصرف آن اجتناب شود.

سایر تغییرات: زرشک نباید جایگزین درمان های معمولی شود. به ویژه، آن را نباید به عنوان یک درمان خانگی برای UTI استفاده کرد. اگر باکتری های عامل عفونت ادراری به طور کامل ریشه کن نشوند، عفونت ممکن است به کلیه ها سرایت کند، حتی اگر علائمی مانند ادرار کردن دشوار یا دردناک ناپدید شوند.

زرشک را با چه داروهایی نخورم؟

تداخلات زیر با زرشک امکان پذیر است:

داروهای ضد انعقاد (رقیق کننده های خون) : زرشک ممکن است اثربخشی داروهای رقیق کننده خون را تغییر دهد. در صورت مصرف داروهای ضد انعقاد از مصرف زرشک خودداری کنید.
داروهای فشار خون: زرشک ممکن است اثرات داروهای فشار خون را افزایش دهد. در صورت مصرف زرشک از آنها اجتناب کنید.
دیورتیک ها (قرص های آب) : زرشک ممکن است اثرات این داروها را افزایش دهد. قبل از استفاده از این دو با پزشک خود صحبت کنید.
داروهای دیابت: زرشک ممکن است قند خون را کاهش دهد و اثرات این داروها را قوی‌تر کند. در صورت مصرف داروهای دیابت از خوردن زرشک پرهیز کنید.
سایر داروهای متابولیزه شده توسط کبد: از آنجایی که زرشک روی کبد اثر می گذارد، ممکن است نحوه عملکرد بسیاری از داروها را که توسط کبد متابولیزه می شوند در بدن شما تغییر دهد.

آب زرشک را چه زمانی بخوریم بهتر است؟

مقدار مصرف روزانه آب زرشک برای مقاصد مختلف متفاوت است:

مصرف آب زرشک یک لیوان صبح ناشتا و یک لیوان شب، هنگام خواب برای درمان کبد مفید است. مصرف آب زرشک روزی سه فنجان، نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی برای کاهش وزن و لاغری، مفید است.

بهترین زمان مصرف آب زرشک برای کنترل غلظت خون صبح روز است. این به دلیل این است که صبح، معمولاً فاصله زمانی طولانی‌تری بین وعده شبانه‌روزی و صبحانه وجود دارد و بدن نیاز به انرژی دارد. مصرف آب زرشک در صبح، می‌تواند به فعالیت متابولیسم و پاکسازی بدن از مواد مضر کمک کند و در نتیجه به کنترل غلظت خون کمک کند. همچنین، مصرف آب زرشک بهتر است قبل از صرف وعده غذای اصلی یا حداقل ۳۰ دقیقه بعد از آن باشد. این اقدام می‌تواند به هضم بهتر غذا و جذب مواد مغذی کمک کند و در نتیجه به کنترل غلظت خون کمک کند.

در این رابطه: پایتخت زرشک جهان اینجاست دمنوش‌هایی که شکم و پهلو را آب می‌کنند | بهترین زمان خوردن دمنوش لاغری

کد خبر 849409 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها طب سنتی سرطان خبر مهم بیماری - دیابت بیماری - فشار خون

دیگر خبرها

  • چه کسانی نباید آب زرشک بخورند؟
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • چه کسانی نباید آب زرشک بخورند؟ | آب زرشک را چه زمانی بخوریم بهتر است؟
  • وارفارین چیست و چه کاربردی دارد؟ + عوارض، استفاده در دوران بارداری و منع مصرف
  • مصرف این سه نوع چای چهره‌تان را ۲۰ سال جوان می‌کند
  • گنجینه ای از ویتامین ها و مواد معدنی
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • خواص شگفت‌انگیز این میوه برای سلامت قلب
  • پیشگیری از ابتلا به زوال عقل با خوردن این میوه خوشمزه