Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

خبرگزاری فارس: «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین که برای شرکت در هفتاد و پنجمین سالگرد هلوکاست به فلسطین اشغالی سفر کرده، با یک رسانه صهیونیستی مصاحبه کرده است. 

وی در بخشی از مصاحبه با کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی درباره مکالمه تلفنی جنجالی وی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که زمینه ساز استیضاح وی در کنگره این کشور را فراهم کرده است نیز حرف زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 زلنسکی در پاسخ به سوالی درباره فشار ترامپ به دولت اوکراین برای تحقیق از فعالیتهای جو بایدن و پسرش در زمینه تجاری و اقتصادی در این کشور به شوخی گفت: تنها فشاری که او می‌داند فشار بالای خون مادربزرگ‌هایش است که با آنها بزرگ شده است.

وی در ادامه تاکید کرد که نمی‌خواهد خودش یا کشورش اوکراین در مرکز یک جنگ سیاسی در ایالات متحده باشد. 

رئیس جمهور اوکراین افزود: «انتخابات فرایندی سیاسی است. این مساله اوکراین نیست و یک مساله داخلی آمریکاست. این رئیس جمهور آنهاست، ملت آنهاست که هرکسی را که می‌خواهد انتخاب می‌کند. ما از انتخاب آنها حمایت می‌کنیم». 

وی درباره تنش بین کی‌یف و مسکو نیز گفت: مذاکراتی با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود در زمینه تبادل زندانیان آغاز کرده است و قصد دارد آن را ادامه دهد. 

از زمانی که زلنسکی روی کار آمده است اوکراین ۳۵ شهروند خود را از زندانهای روسیه تحویل گرفته است و ۷۶ زندانی متعلق به جدایی طلبان روس تبار را آزاد کرده است.

با این حال زلنسکی تاکید کرد که پیشبرد فرایند صلح بدون اینکه روسیه سربازانش را از قلمروی اوکراین خارج کند ممکن نیست. 

درگیری بین اوکراین و نیروهای تحت حمایت روسیه در منطقه دونباس منجر به کشته شدن بیش از ۱۳ هزار نفر از سال ۲۰۱۴ میلادی شده است. با وجود اعلام آتش‌بس در سال ۲۰۱۵، همچنان درگیری‌های کوچکی در این منطقه رخ می‌دهد.

منبع: فردا

کلیدواژه: زلنسکی اوکراین ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۰۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم

به گزارش صدای ایران از ایرنا به نقل از رویترز، زلنسکی در سخنرانی شبانه خود گفت: این روز‌ها بسیار مهم است. باید تمرکز داشتبه باشیم. باید تقدیر ویژه‌ای از مبارزان تیپ ۱۱۰ مکانیزه ارتش به عمل آورد که امروز یک سوخوی-۲۵ دیگر روسیه را سرنگون کردند.

رئیس جمهوری اوکراین به جزئیات بیشتری در این باره اشاره نکرد.

اظهارت شنبه شب زلنسکی در حالی است که وزارت کشور روسیه وی را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد.

در پایگاه اطلاعاتی افراد تحت تعقیب و مورد پیگرد وزارت کشور فدراسیون روسیه آمده است: ولودیمیر الکساندرویچ زلنسکی، متولد ۲۵ ژانویه ۱۹۷۸ تحت یکی از مواد قانون کیفری تحت تعقیب است.

بنا بر گزارش این رسانه روس، در این پایگاه اطلاعاتی به جرمی که زلنسکی بر اساس تحت تعقیب است، اشاره نشده است.

پترو پوروشنکو رئیس جمهوری سابق، اولکساندر لیتویننکو دبیر شورای امنیت و دفاع ملی، میخائیل کووال وزیر دفاع سابق و والنتین نالیوایچنکو قانونگذار اوکراینی نیز در فهرست تحت تعقیب روسیه قرار گرفته‌اند.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشور‌های غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیارد‌ها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • اظهارات عجیب و غریب زلنسکی درباره اوکراینی‌ها
  • زلنسکی:اوکراینی‌ها بندگان برگزیده خدا هستند/قطعا پیروز خواهیم شد!
  • زلنسکی: پرچم اوکراین بر شانه خداوند است!
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • اوکراین : جنگنده سوخوی 25 روسیه را سرنگون کردیم
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • وزارت کشور روسیه، زلنسکی را در فهرست افراد تحت‌تعقیب قرار داد
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین