Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@17:43:32 GMT

نجات جان نوزادی که تریاک خورده بود

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۱۳۷۸

نجات جان نوزادی که تریاک خورده بود

خبرگزاری ایسنا: نوزاد یک ماهه‌ای که با علائم خفگی توسط والدینش به بیمارستان شهدای پاکدشت انتقال یافته بود، با تلاش کادر درمان این مرکز از مرگ حتمی نجات پیدا کرد.

پزشک اورژانس این بیمارستان در این خصوص گفت: این نوزاد با علائم کبودی ناشی از خفگی توسط والدینش به بیمارستان آورده شد که سریعا به بخشCPR اورژانس برای انجام عملیات احیا انتقال یافت و پس از ۱۰ دقیقه تلاش، مجرای تنفسی نوزاد که با مواد مخدر مسدود شده بود، باز شد و اقدامات درمانی لازم برای وی انجام پذیرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق بررسی‌های پزشک اورژانس بیمارستان شهدای پاکدشت، والدین نوزاد به سبب دل درد شدید، گریه‌های مکرر و بیقراری وی با تجویز آشنایان مقداری مواد مخدر (تریاک) را در دهان فرزند خود قرار دادند که این ماده خارجی باعث انسداد راه تنفسی نوزاد و درنتیجه بروز علایم خفگی و همچنین مسمومیت شده بود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: خوشبختانه این نوزاد به موقع به بیمارستان انتقال یافت و جانش از مرگ حتمی نجات یافت و در حال حاضر حال عمومی وی رضایت‌بخش است، اما به دلیل مسمومیت ناشی از مواد مخدر برای ادامه درمان به بیمارستان لقمان منتقل شده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: نوزاد تریاک بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۱۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام هوایی نوزاد دلیجانی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: صبح روز گذشته ۶ اردیبهشت با توجه به وضعیت پزشکی نوزادی که چند ساعت از تولدش گذشته بود و به دنبال درخواست بیمارستان امام صادق(ع) دلیجان مبنی بر نیاز به انتقال هوایی این نوزاد به بیمارستان امیرکبیر اراک، این بیمار به همراه متخصص اطفال توسط بالگرد اورژانس هوایی استان مرکزی در کمترین زمان ممکن از دلیجان به اراک منتقل شد.

دیگر خبرها

  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در منزل مسکونی در خمینی‌شهر
  • توقیف خودرو حاوی تریاک در گردنه آهوان/ ۲ نفر دستگیر شدند
  • ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم