Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجمع عمومی انجمن علمی مطالعات خانواده در ایران برای انتخاب اعضای هیئت مدیره جدید در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد. ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور‌ رئیس انجمن مطالعات خانواده در در مجمع عمومی انجمن علمی مطالعات خانواده با تاکید بر ضرورت تسریع در عملیاتی‌سازی طرح‌های فرهنگی در حوزه‌‌ خانواده اظهار داشت: با توجه به برخی ‌آمارهای منتشر شده از سوی نهادهای فرهنگی و دانشگاهی کشور، دورنمای وضعیت اجتماعی کشور ‌در دهه‌‌ پیش‌رو در حوزه خانواده نگران‌کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر اندیشکده مدیریت‌ اسوه‌‌، سیاست‌زدگی را عامل اصلی در نگاه مقطعی و رویکردهای غیرکارشناسانه به معضلات فرهنگی کشور دانست و از مسئولان خواست تا به جای حاکم ساختن اقدامات قهری و یا هیجانی از طرح‌های کارشناسی شده و الگوهای بومی به نحو شایسته بهره‌برداری کنند.

وی با انتقاد از وزارتخانه‌ها و نهاد‌های فرهنگی کشور نسبت به موضوع خانواده با ویترینی خواندن عملکرد آنها عنوان داشت: عملا این حوزه رها شده‌ و آمار و ارقام بسیاری از آسیب‌ها و بزه‌های اجتماعی نشان‌دهنده همین نکته است.

دبیر اندیشکده مدیریت‌ اسوه‌ تاکید کرد: تکلیفی کردن برخی باور‌های غلط بدون پشتوانه فرهنگی مانند فرزندآوری در نسل جدید، در آینده آسیب‌های احتمالی را دو چندان خواهد کرد و ‌علی‌رغم تاکید و رهنمود‌های مقام معظم رهبری در این حوزه عملا اتفاق خاصی و نتیجه قابل قبولی حاصل نشده است و از سوی دیگر وقتی به سن پویایی جوانان کشور یعنی 19-24 سال توجه می‌شود خواهیم دید که 30 درصد از همین گروه نه مشغول تحصیل‌اند و نه مهارت و نه اشتغال، و این بسیار خطرناک است. ‌

وی با بیان اینکه ‌افتادن در دالان روش‌ها و انگیزه‌های غلط اتخاذ شده در حوزه رسانه‌ای و گفتمانی و به تبع آن طرح موضوعات نامربوط یا بدون اولویت که موجب بی‌اعتمادی شهروندان و آسیب‌پذیری مضاعف نهاد‌های مسئول می‌شود، آسیبی بسیار جدی است، گفت:‌ متاسفانه در جریان فرهنگ و آموزش عمومی به صورت لایه‌های پیدا و پنهان از سطح مهد کودک تا سطوح دانشگاهی شاهد اجرایی شدن سند 2030 و توجه برخی نهاد‌های فرهنگی به این سند هستیم که متاسفانه در حوزه خانواده آرام آرام شاهد پدیدار شدن علائم این سند هستیم.

وی ‌‌با برشمردن برخی از طرح‌های شاخص انجمن مطالعات خانواده در ایران مانند‌ خانواده درمانی اسلامی، طر‌ح ‌خانواده پایدار و طرح پویان (سلامت سه‌گانه)، خواستار توجه جدی مسئولان به این نهاد علمی دانشگاهی و اثرگذار در حوزه‌های اجتماعی به ویژه نهاد مقدس خانواده شد.‌

ناصری‌پور‌ ضمن انتقاد از برخی سنگ‌اندازی‌ها و کارشکنی‌ها از سوی نهادهای متولی در حوزه‌‌ خانواده و فرهنگ کشور؛ از سیاست‌زدگی افراطی در این حوزه‌ها ابراز نگرانی کرد.

رئیس انجمن مطالعات خانواده در ایران، هفته‌‌ منتهی به روز برگزاری مجمع را بسیار پرحاشیه و پرچالش توصیف و از تلاش‌های برخی از گروه‌ها و جناح‌های وابسته به دولت برای نفوذ به انجمن و تصدی کرسی‌های هیئت مدیره خبر داد.

ناصری‌پور‌ در حاشیه‌‌ این مراسم و پس از شمارش نهایی آراء، ضمن ابراز خرسندی از نتایج آراء ماخوذه‌، از هوشیاری و عدم اعتنای اعضاء انجمن به کاندیداهای وابسته به دولت تقدیر کرد.

وی با اشاره بر لزوم حفظ استقلال و اجتناب از گرایشات سیاسی، بر ضرورت حاکم شدن نگاه علمی و تخصصی در میان اعضاء این انجمن تاکید کرد.

در ادامه، امیر ناظری‌ دبیر انجمن ‌‌مطالعات خانواده در ایران نیز ‌‌ضمن انتقاد از وضعیت نابه‌سامان تربیت و آموزش نیروی انسانی در حوزه‌‌ مشاوره و روانشناسی، بر ناکارآمدی رویکرد‌ها و روش‌های موجود اشاره کرد.‌

ناظری با اشاره به اجراء و پیاده‌سازی موفق طرح سلامت سه‌گانه‌‌ «پویان» در چند شهر و استان کشور به صورت پایلوت؛ پیاده‌سازی این طرح در سطح ملی را از ضروریات کشور در برهه‌ی حساس فعلی برشمرد.

دبیر انجمن علمی مطالعات خانواده در ایران، استقبال گسترده‌ مردم از این طرح را گواهی بر کارآمدی و اثربخشی این طرح دانست‌ و بر لزوم مشارکت تمام نهادهای متولی در حوزه‌‌ خانواده، به ویژه ‌ «سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور» تاکید کرد.

در پایان این مراسم، کاندیداهای تصدی هیئت مدیره به معرفی خود پرداختند و اعضاء مجمع ضمن انتخاب این اعضاء به عملیاتی شدن «طرح پویان» رأی قاطع دادند.

پس از شمارش آراء ‌حجت‌الاسلام والمسلین حسن ناصری‌پور‌ رئیس هیئت مدیره، دکتر فرشته سادات شجاعی‌ نایب رئیس، دکتر اصغر نعمتی معاون پژوهش، دکتر عیسی علیزاده‌ رئیس گروه‌های علمی دانشجوی، امیر ناظری‌ معاون آموزش، محمدرضا ملامحمد‌ به عنوان خزانه‌دار، دکتر محمد ملک احمدی عضو و آقای مهدی فاضل فکور‌ به عنوان بازرس انتخاب و‌ خانم فائزه محمدکاظمی، خانم دکتر ندا دیلمی، آقای دکتر احمد به‌پژوه به ترتیب به عنوان اعضای علی‌البدل‌ برای یک دوره سه ساله انتخاب شدند.

در مجمع عمومی انجمن علمی مطالعات خانواده در ایران ‌که با حضور اکثر اعضای مجمع از تهران و نمایندگی‌های استان‌ها برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌‌ دکتر عبدالرضا کردی‌ رئیس فقید انجمن مطالعات خانواده در ایران، برنامه های این انجمن مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ش

R1377/P/S6,60/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۱۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری هنرمندان ایران و فرانسه برای مسابقه عکاسی درباره آب

مسابقه عکاسی با موضوع آب در ایران، ویژه عکاسان مقیم در ایران برگزار خواهد شد؛ این مسابقه با همکاری مرکز ایران و فرانسه، موسسه و گالری عکاسی ایتاک Ithaque و مشارکت انجمن عکاسان ایران و موسسه موج نو در فرانسه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، قرار است با موضوع آب در ایران، مسابقه عکاسی برگزار شود؛ این مسابقه ویژه عکاسان مقیم در ایران قرار است و با همکاری مرکز ایران و فرانسه، موسسه و گالری عکاسی ایتاک Ithaque و مشارکت انجمن عکاسان ایران و موسسه موج نو در فرانسه برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری این مسابقه ترکیب نوشتارهای عکاسی مستند با نوشتارهای عکاسی تجربی است تا وضعیت آب در ایران از طریق یک نمایشگاه عکس گروهی به تصویر کشیده شود.

این مسابقه عکاسی با رویکرد پرداختن به مسائلی نظیر آب‌های شیرین و شور، محیط زیست زمینی و اقیانوسی، فعالیت‌های انسان و بشر مرتبط با آب، فناوری و تمهیدات  مرتبط با آن در مناطق مختلف ایران برگزار می‌شود.

ریاست افتخاری این مسابقه به عهده فرانسین کوستو، رئیس بین المللی ژاک ـ ایو کوستو و آقای ژان ـ میشل الیوررئیس «آکادمی آب» است.

آثار ارسالی پس از ارزیابی توسط هیات داوران انتخاب و ۴۰ عکس برگزیده از میان آثار ارسالی در یک نمایشگاه گروهی که قرار است از ۲۲ شهریورماه تا ۱۲ مهرماه ۱۴۰۲ در پاریس برگزار شود به نمایش گذاشته می‌شود.

علاقمندان به شرکت در این مسابقه عکاسی می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۲۵ خرداد ماه به آدرس ایمیل info@ithaque-paris.ir  ارسال کنند.

همچنین به یک نفر از عکاسان برگزیده این مسابقه جایزه برترین عکس با ارزش ۵۰۰ یورو اهدا خواهد شد.

عکاسان شرکت‌کننده در این مسابقه باید مقیم ایران باشند. هیات داوران این مسابقه که متشکل از اساتید عکاسی ایرانی و فرانسوی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به مریم زندی، عضو هیات موسس انجمن ملی عکاسان ایران، سیف الله صمدیان فیلمبردار و فیلمساز ، اسماعیل عباسی عکاس ، افشین شاهرودی، رئیس هیات مدیره انجمن عکاسان ایران و محمدرضا کیوانفر استاد دانشگاه در حوزه عکاسی و سینما، میشل پوآورت، مورخ عکاسی، استاد دانشگاه پاریس، پانتئون سوربن، بنیانگذار کالج بین المللی عکاسی، کارولین استن، عضو هیئت مدیره دانشکده بین المللی عکاسی «پاریس بزرگ»، ناتالی بوشه ـ لونوار، رئیس انجمن «مردمان تصویر»، پاسکال بوس، مدیر مجموعه های عکاسی مرکز ملی هنرهای تجسمی کالج بین المللی عکاسی و ماری روبرت، متصدی ارشد قسمت عکاسی و سینمایِ موزه اورسه پاریس اشاره کرد.

علاقمندان به شرکت در این مسابقه عکاسی و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مشخصات آثار ارسالی می‌توانند پایگاههای اینترنتی  www.france-iran.org ، www.ithaque-paris.fr  www.nips.org.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • واکنش روابط عمومی دانشکده علوم خانواده به برخی حاشیه‌سازی‌ها
  • پاسخ به حاشیه‌سازی‌ها پیرامون انتصابات در دانشکده علوم خانواده
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد
  • دکتر ابراهیمی «روز معلم» را به اساتید، مدرسان و فعالان علمی و آموزشی خانواده بزرگ بانک سپه تبریک گفت
  • مجمع عمومی ورزش چوگوی ایران برگزار می‌شود
  • مسابقه عکاسی با موضوع آب در ایران برگزار می‌شود
  • مجمع عمومی سالانه «فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی» برگزار شد
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • آغاز به کار بیست و چهارمین کنگره مغز و اعصاب کودکان
  • همکاری هنرمندان ایران و فرانسه برای مسابقه عکاسی درباره آب