Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:39:31 GMT

پایان عملیات ۳ساعته برای مهار آتش سوزی لنج های صیادی

تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۲۸۶۴

پایان عملیات ۳ساعته برای مهار آتش سوزی لنج های صیادی

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از ظهر یکشنبه به دنبال وقوع حادثه آتش‌سوزی در یک فروند لنج صیادی پهلو گرفته در بندرگاه جاسک و تماس با مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی تیم‌های امداد و نجات از خشکی و دریا به محل اعزام و پس از تلاش ۳ ساعته آتش سوزی به شکل کامل مهار شد.

در این عملیات تیم‌های امداد و نجات سازمان بنادر و دریانوردی، یدکش آتشخوار نداجا، مرکز آتش نشانی شهرستان جاسک، آتش نشانی ندسا، آتش نشانی پدافند نیروی هوایی و شناور همیار ناجی مشارکت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر در خصوص جزئیات این حادثه در جمع خبرنگاران گفت: حوالی ساعت ۱۲:۳۰ ظهر امروز یکشنبه ۶ بهمن ماه یک فروند لنج صیادی به دلایلی که درحال بررسی است دچار حریق شد که با توجه به فایبر گلاس بودن جنس بدنه لنج و شدت باد در منطقه زبانه‌های آتش به لنج‌های مجاور نیز سرایت کرد.

محمدحسینی اظهار داشت: به منظور جلوگیری از وقوع خسارات بیشتر، تیم مدیریت بحران حادثه وارد عمل شده و ۱۲ فروند لنج دیگر را از اسکله جدا و به گوشه‌ای امن منتقل کردند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه این حادثه خوشبختانه تلفاتی جانی و جرحی نداشته تصریح کرد: در طول زمان اجرای عملیات اطفا، تخلیه و بارگیری و عملیات دریایی در نقاط دیگر بندر به شکل معمول در حال انجام بود.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر ضمن اعلام پایان عملیات اطفای حریق در ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه اظهارداشت: خنک سازی محدوده‌های مشتعل درون لنج‌ها انجام پذیرفت وبا توجه به وزش باد شدید تیم‌های آتش نشانی بمنظور جلوگیری از مخاطرات احتمالی در محل حضور دارند.

محمد حسینی بیان داشت: بررسی‌های فنی توسط تیم بررسی سوانح دریایی استان در محل حادثه آغاز شده که نتایج و عوامل بروز آتش سوزی متعاقباً اعلام می‌شود.

کد خبر 4835998

منبع: مهر

کلیدواژه: بندر شهید باهنر آتش سوزی لنج صیادی بارش برف بوشهر دهه فجر سیل سیستان و بلوچستان گرگان تعطیلی مدارس شهرکرد قزوین ایلام شیراز انتخابات 98 خطبه های نماز جمعه قاسم سلیمانی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۲۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی پس از سقوط در ارتفاعات کرمان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ، معاون سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان از نجات یک جوان ٣٣ ساله که پس از سقوط در لبه یک پرتگاه در ارتفاعات کوه‌های صاحب‌الزمان(عج) کرمان دچارحادثه شده بود خبرداد.

جمشید حسین‌خانی گفت: پس از اعلام سقوط فردی از ارتفاعات کوه‌های صاحب‌الزمان (عج) به ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی آتش نشانی کرمان، بلافاصله گروه امداد کوهستان سازمان آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: در ادامه، با همکاری نیروهای جمعیت هلال‌احمر شهرستان کرمان و عوامل اورژانس حاضر در محل حادثه، عملیات انتقال و نجات مصدوم به‌صورت تخصصی آغاز شد.

حسینخانی، تصریح کرد: تیم تخصصی امداد و نجات سازمان آتش‌نشانی از ارتفاع، در کمترین زمان به محل سقوط فرد حادثه‌دیده که در لبه یک پرتگاه به ارتفاع ٣٠ متر بود رسیدند و پس از تثبیت، فرد حادثه‌دیده را به صورت تخصصی به پایین کوه و محل استقرار آمبولانس منتقل کرده و به عوامل اورژانس تحویل دادند.

وی، با بیان اینکه شهروندان هنگام رفتن به کوه تجهیزات و کفش مناسب به‌همراه داشته باشند افزود: باید با برنامه قبلی و با رعایت نکات ایمنی در کوه، به پیمایش و حرکت اقدام کنند و با برنامه‌ریزی دقیق در زمان‌بندی، از هرگونه اقدامی که احتمال بروز حادثه و ریسک دارد پرهیز شود.

دیگر خبرها

  • مهار حریق در ساختمان ۴ طبقه شهرک پردیسان
  • نجات جان ۱۵ نفر در آتش‌سوزی مجتمع مسکونی در قم
  • آتش سوزی آشپزخانه در محله مفتح اطفا شد
  • امداد رسانی پس از سقوط در ارتفاعات کرمان
  • مهار آتش‌سوری انبار لاستیک در بلوار رحمت شرقی شیراز
  • آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی
  • جان باختن یک نفر در حادثه آتش سوزی منزل مسکونی درگرگان
  • جان باختن یک نفر در حادثه آتش سوزی منزل مسکونی در گرگان
  • نجات دو محبوس حادثه واژگونی پژو ۲۰۶ در مشهد
  • مهار آتش سوزی انبار و کارگاه بزرگ ذغال سازی در مشهد