Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز در نشست این کمیسیون نسبت به به اظهارات اخیر وزیر امورخارجه کشور در خصوص مذاکره با آمریکا عکس‌العمل شدید نشان دادند.

به گزارش مشرق، نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با دستور  بررسی اخبار و تحولات روز و همچنین بررسی لوایح پروتکل حفاظت از تنوع زیستی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر و موافقتنامه حمل و نقل بین المللی جاده‌ای مسافر و کالا بین دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: آیا هنوز از سرنوشت برجام درس نگرفته‌اید؟ از ضرورت توبه تا آموزش زبان دیپلماسی به ظریف +عکس

در همین رابطه سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  گفت: در ابتدای جلسه لوایح پروتکل حفاظت از تنوع زیستی الحاقی به کنوانسیون چهارچوب حفاظت از محیط زیست دریایی دریای خزر و موافقتنامه حمل و نقل بین المللی جاده‌ای مسافر و کالا بین دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس بررسی شد.

وی افزود: نهایتا اعضا پس از بحث و تبادل نظر لوایح فوق را به تصویب کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی رساندند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه به دیگر جزئیات نشست امروز کمیسیون متبوعش اشاره و عنوان کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه نسبت به مصاحبه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان درخصوص مذاکره با آمریکا عکس العمل شدیدی نشان دادند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد: همچنین نماینده کمیسیون امنیت ملی مجلس گزارش بازدید و سرکشی به خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی اهواز در مراسم رژه نیروهای مسلح را به کمیسیون ارائه کرد.

وی افزود: در این گزارش عنوان شد که خانواده‌های شهدا بسیار گله مند بودند و درخواست‌های خود را طی نامه‌ای به کمیسیون اعلام کردند و خواستار برخورد قاطع با مسببین این حادثه شدند. خانواده شهدای اهواز همچنین درخواست ساخت نمادی در محل حادثه را داشتند، لذا کمیسیون متعهد شد درخواست آنها را پیگیری کند.

نقوی حسینی در ادامه عنوان کرد: همچنین در ادامه جلسه مقرر شد وزارت ارتباطات و وزارت دفاع همراه با دانشگاه‌های مرتبط در کمیسیون حاضر شده و درباره ماهواره و ساخت آن، میزان آمادگی برای پرتاب و مشخصات و ویژگی های ماهواره‌های مذکور توضیح دهند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: هواپیمای اوکراینی سردار سلیمانی انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس امریکا محمدجواد ظریف محمد جواد ظریف کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نقوی حسینی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی کمیسیون امنیت ملی مجلس حادثه تروریستی اهواز امور خارجه کمیسیون امنیت ملی مجلس کمیسیون آمریکا وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۳۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: چنانچه در انتخابات افراد متخصص و معتقد به اقتصاد اسلامی به عرصه بیایند و مشکلات معیشتی با کنترل نقدینگی عالمانه در قانون‌گذاری وارد شود، در زمان کوتاهی می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

حجت‌السلام جواد عبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در آذربایجان شرقی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۲ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرده‌اند که امروز اگر مجلس و دولت به جای تدوین سند تحول، مبانی اقتصاد مقاومتی را محور، مبنا و سرلوحه کارهای خود قرار دهند، اقتصاد ما نجات پیدا می‌کند.

وی بعضی‌ها در جامعه آنقدر شبهه ایجاد کرده‌اند که اصل اقتصاد اسلامی به شعارزدگی تبدیل شده است، افزود: مشکلات اقتصادی کشور چند لایه دارد و چاره‌ای نداریم جز اینکه نظریه لیبرال سرمایه‌داری که از زمان مدیریت حزب کارگزاران حاکم شد را کنار بگذاریم و تنها به آموزه‌های اسلامی بازگردیم.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو خاطرنشان کرد: اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را به موقع عمل کنیم و ریل‌گذاری اقتصاد کشور بر این اساس باشد، می‌توان به آینده اقتصادی کشور امیدوار بود.

وی با اشاره به اینکه در کمیسیون اقتصادی مجلس افراد کمی هستند که تحصیلات اقتصادی دارند، تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس ۲۲ نفر هستند که چهار یا پنج نفر آن‌ها تحصیلات اقتصادی دارند و سایران تخصصی روی مباحث اقتصادی ندارند. وقتی در این کمیسیون افراد از الفبای اقتصادی سر در نمی‌آورند در خوشبینانه‌ترین حالت، یک نماینده نسبت به موضوعی که متوجه آن نیست و خودش اطلاعی ندارد یا رأی مثبت می‌دهد یا رأی منفی، در این صورت افرادی که به دنبال رانت هستند بر ذهن نماینده‌ای که تخصص کافی ندارد تأثیر می‌گذارد.

نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو تاکید کرد: چنانچه در کمیسیون اقتصادی مجلس نمایندگانی باشند که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را قبول داشته باشند و خود را ملزم بدانند، متوجه می‌شوند که این موضوع سند بالادستی است که از طریق مقام معظم رهبری صادر شده و هم اینکه فتوای مرجع تقلید است با این وجود نادیده گرفته می‌شود.

عبادی گفت: اگر در انتخابات افراد متخصص و معتقد به اقتصاد اسلامی به عرصه بیایند و مشکلات معیشتی با کنترل نقدینگی عالمانه در قانون‌گذاری وارد شود در زمان کوتاهی می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

کد خبر 751393

دیگر خبرها

  • خبر جدید یک نماینده مجلس در خصوص اصلاح سیاست‌های ارزی/ دولت و مجلس به توافق رسیدند؟
  • توافق مجلس و دولت برای اصلاح سیاست‌های ارزی
  • توافق کمیسیون اقتصادی مجلس با «مخبر» برای اصلاح سیاست‌های ارزی
  • فیلم/رضوانی: برخی‌ها فیگور ریاست مجلس گرفته‌اند اما پاپس‌ می‌کشند
  • تضارب آراء در سیاست‌های ارزی طبیعی است
  • جزئیات جلسه ارزی کمیسیون اقتصادی مجلس با مخبر
  • سیاست همسایگی دولت سیزدهم
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم
  • ببینید | واکنش جالب چهره سیاسی نزدیک به قالیباف به اختلافات شدید اصولگرایان در مجلس دوازدهم