Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه بین‌الملل ــ در شرایطی که جشن‌های روز جمهوری امروز در سرتاسر هند برگزار شد، اعتراضات به قانون تبعیض‌آمیز شهروندی در این کشور ادامه یافت.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از رویترز، اعتراضات به قانون شهروندی که از ماه گذشته آغاز شد، همزمان با بزرگداشت روز جمهوری که به یادبود روز اجرایی شدن قانون اساسی هند جشن گرفته می‌شود، ادامه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دهلی نو، دولت میزبان مراسم رژه سالانه روز جمهوری با هدف نمایش قدرت سخت‌افزاری نظامی و تنوع فرهنگی هند بود و رئیس‌جمهور برزیل، مهمان اصلی این مراسم بود.
 
همزمان در ایالت جنوبی کرالا، سازمان‌دهندگان اعتراضات اعلام کردند که بیش از صد هزار نفر از معترضان، یک زنجیره انسانی تشکیل دادند. همزمان با این اعتراضات، نشست‌هایی عمومی در بیش از 250 مکان در سراسر این ایالت برگزار شد.
 
«پینارای ویجایان»، نخست‌وزیر ایالت كرالا، در سخنانی در نشست عمومی در مرکز این ایالت گفت: این یک زنجیره انسانی صرف نبود، بلكه یك دیوار انسانی در برابر نقض اصول قانون اساسی بود.
 
سازمان‌دهندگان اعتراضات همچنین گفتند كه زنجیره انسانی دیگری به طول 11 كیلومتر در كلكته ایجاد شده است.
همچنین ده‌ها هزار نفر در مرکز مالی بمبئی و همچنین لکنو پایتخت ایالت پرجمعیت اوتار پرادش که از زمان شروع ناآرامی‌ها بیشترین تعداد کشته‌‌ها را شاهد بوده است، دست به اعتراض زدند.
 
قانون شهروندی (CAA) و ثبت‌نام ملی شهروندان (NRC) بخش مهمی از تبلیغات انتخاباتی حزب ملی‌گرای هندو به رهبری نخست‌وزیر «نارندرا مودی» بود.
 
دولت هند معتقد است که این قانون برای محافظت از پناهندگان در جنوب آسیا لازم است. به ادعای دولت هند، قانون شهروندی برای حفاظت از اقلیت‌های هندو، پارسی، سیك، بودایی، جین و مسیحیانی كه قبل از 31 دسامبر 2014 از کشورهای افغانستان ، بنگلادش و پاکستان، به هند آمده‌اند، تصویب شده است. اما این قانون مسلمانان را مستثنی کرده است.
 
درگیری بین معترضین به این قانون و پلیس هند از زمان تصویب آن تاکنون حداقل 25 کشته بر جای گذاشته است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا هند قانون شهروندی اعتراض افغانستان پاکستان بنگلادش مسلمانان کرالا دهلی لکهنو نارندرا مودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۳۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

وزیر کشور از نیروهای فراجا از اجرای طرح نور توسط پلیس قدردانی کرده و آن را در راستای عمل به مطالبه عمومی جامعه دانست.

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در حاشیه آئین تکریم و معارفه استاندار مازندران با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره طرح اخیر پلیس در برخورد با کشف حجاب در کشور، گفت: حجاب از ارزش‌های ملی، دینی و اسلامی ماست و ایرانیان همیشه در طول زمان به رعایت حجاب و عفاف معروف بودند و امروز هم یک دستور قانونی است و اکثر بانوان آن را اجرا می‌کنند.

وی افزود: نیروهای فراجا با رعایت کرامت انسانی و همه جنبه‌های اخلاقی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نمی‌کنند تذکر می‌دهند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: فراجا به همه مأموران خود تأکید کرده است تفکیک غفلت و اهمال شهروندان در اجرای قانون با تدبیر برای هنجارشکنی و ساختارشکنی با دقت کامل صورت بپذیرد. و سیاست‌های پیشگیرانه در این موضوع چندلایه، منعطف، جامع و دوراندیشانه است. من از پلیس برای اجرای طرح نور که طرحی در راستای مطالبه عمومی جامعه است، قدردانی می‌کنم.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: توضیح معاون وزیر راه درباره حجاب بان های فرودگاه ها: از طرف ستاد امر به معروف می آیند کسی که در تجمع حجاب با سر بر صورت پلیس کوبید(عکس)

دیگر خبرها

  • بازداشت ۱۰۰ دانشجو در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی
  • دیدنی های امروز؛ از سالگرد نسل کشی ارامنه تا اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • صدور مجوز حمل سلاح برای معلمان مدارس در تنسی آمریکا
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!
  • یک سال پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه نشویل آمریکا
  • امیدواریم توافق‌های سفر به پاکستان با پیگیری مقام‌های دو طرف اجرایی شود
  • ادامه تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
  • دیدار استاندار ایالت پنجاب پاکستان با رئیس جمهوری اسلامی ایران
  • جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری | رئیسی وارد لاهور شد