Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرجع عالی‌قدر جهان تشیع بر لزوم فراگیری قرائت قرآن کریم دانشجویان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی قبل ازفارغ التحصیلی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قم،آیت الله العظمی جعفر سبحانی در دیدار رئیس بسیج اساتید و دفتر هماهنگی کانون‌های دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: در طول دوران تحصیل دانشجویان باید قرائت قرآن کریم را به‌صورت صحیح بیاموزند و شرط پذیرش مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد فراگیری، قرائت صحیح قرآن کریم باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضرت آیت الله سبحانی با تأکید بر اینکه اساتید دانشگاه باید متعهد باشند افزود: اساتید باید به گونه‌ای تدریس کنند که در دانشجویان یک نوع تحول دینی هم ایجاد کند.

وی بیان کرد: اساتید باید معلمان الهی باشند و درحالی که تخصص آنها در مسائل الهی نیست هر درسی که بیان می‌کنند به گونه‌ای باشد که مغایر با آن مسائل الهی نباشد.

این مرجع عالی‌قدر جهان تشیع افزود: اساتید باید اساتیدی خداشناس و خدا خواه و خدا جو باشند که این روح را ناخواسته به دانشجو منتقل کنند.

آیت الله سبحانی با تأکید بر اینکه در گزینش دانشجو باید مسئله دین، تقوا و پاکدامنی محرز باشد اظهار کرد: تلاش کنید دانشجویان در محیط دانشگاه به‌صورت جداگانه علم آموزی کنند و تفکیک دختران و پسران در دانشگاه‌ها رعایت شود.

وی بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی، تأسیس  دانشگاه آزاد اسلامی اولین قدمی بود که گره کور مشکلات دانشجویان را حل کرد لذا در شرایطی دانشگاه آزاد اسلامی تأسیس شد که  قبل از انقلاب شاهد محرومیت‌های زیاد، دانشگاه کم و دانشجوی زیاد در جامعه  بودیم و تأسیس این دانشگاه  گامی بود برای برطرف کردن مشکل کنکور.

فعال شدن جریان انقلابی و دینی در دانشگاه آزاد اسلامی

 رئیس بسیج اساتید و دفتر هماهنگی کانون‌های دانشگاه آزاد اسلامی  نیز ضمن ارائه گزارشی با تأکید بر اینکه معتقدیم تعالی ارزش‌ها از دانشگاه است اظهار کرد: یک تحولی در دانشگاه آزاد اسلامی اتفاق افتاده و ثمره این تحول منجر به این شده که جریان انقلابی و جریان دینی در دانشگاه آزاد اسلامی بیش از گذشته فعال شده است.

سازمان دهی اساتید انقلابی درکل دانشگاه آزاد اسلامی

سید محمود هاشمی با اشاره به اینکه در بسیج اساتید یکی از اقدامات خوبی که اتفاق افتاده، شبکه سازی اساتید انقلابی و متدین در کل دانشگاه آزاد اسلامی است بیان کرد: یکی دیگر از ثمرات این تحول، سازمان دهی اساتید انقلابی درکل دانشگاه آزاد اسلامی است که منتج به نتایج بسیار خوبی شده است.

وی با بیان اینکه توجه به تحول علوم انسانی وعلوم دینی جزء برنامه‌های بسیار با اهمیت و جزء دغدغه‌های مسئولان در دانشگاه آزاد اسلامی است افزود: در بحث گام دوم انقلاب که نائب امام زمان ابلاغ فرمودند دانشگاه آزاد اسلامی پیشران هست و بسیج اساتید دانشگاه امیدوار است که بتواند ابتدا این بیانیه را در سطح دانشگاهیان تبیین کنند تا بتواند وارد فاز اجرایی و عملیاتی در کل کشور شود.

به گزارش آنا، سید محمود هاشمی رئیس بسیج اساتید و دفتر هماهنگی کانون‌های دانشگاه آزاد اسلامی و  سیف اله فضل الهی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم و هیئت همراه بعد از فریضه نماز مغرب و عشاء با آیت الله العظمی جعفر سبحانی دیدار و گفتگو کردند.

انتهای پیام/4127/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی قم آیت الله العظمی سبحانی سید محمود هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۴۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، این اتفاق سه روز پیش در استکهلم رخ داد و تصاویر آن به‌تازگی منتشر شده است.

کد خبر 848108 منبع: میزان برچسب‌ها قرآن - فعالیت‌ها خبر مهم مسیحیت سوئد

دیگر خبرها

  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در حمایت از خیرش اساتید و دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • اثرگذاری فرهنگی اساتید در دانشگاه آزاد بیشتر می‌شود
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • هم افزایی فعالیت‌های سپاه با دانشگاه برکت دارد
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در حمایت از دانشجویان آزادیخواه
  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری