Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، ساکنان شهر مرزی «جیزان» عربستان از شنیده شده صدای چند انفجار مهیب ناشی از اصابت موشک به این منطقه خبر دادند.

پایگاه خبری الخبر الیمنی نوشت: «کاربران عربستانی اهل شهر جیزان در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند صدای سه انفجار شدید شنیده شده که بر اثر اصابت موشک‌های بالستیک شلیک شده از خاک یمن بوده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنوز نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از هیچ عملیات موشکی به سمت عربستان خبر ندادند.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی عصر امروز مناطق مرزی یمن در مجازة الشرقیة مشرف به استان عسیر عربستان و البقع مشرف به استان نجران را در چند نوبت بمباران کردند.

ائتلاف سعودی که از پیشروی‌های رزمندگان یمنی طی چند روز گذشته در شمال شرق صنعاء به خشم آمده در ساعات گذشته بیش از 30 بار شهر «نهم »صنعا و استان «الجوف» را دیوانه وار بمباران کردند.

منابع نظامی یمن می‌گویند که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شهرک  تاریخی «براقش» و منطقه «الصفراء» وابسته به  شهر «مجزر» در شمال غرب استان مأرب در شرق صنعا را پس از درگیری‌های شدید با شبه نظامیان دولت مستعفی یمن به تسلط خود درآوردند.

منابع محلی هم سقوط بخش‌های بزرگی از پادگان الفرضه و مناطق الحول المداریج، وادی ملح، بران و ارتفات القرن و الشبکه توسط رزمندگان یمنی را تایید کردند. در حال حاضر درگیری‌های شدیدی در منطقه العقبه بین  دو استان الجوف و مأرب جریان داد آن هم پس از اینکه نیروهای یمنی بر بخش اعظم مواضع در شهر «نهم» صنعا مسلط شدند.

 نیروهای یمنی تلاش می‌کنند منطقه العقبه در حد فاصل استان‌های الجوف و مأرب را تصرف کنند آن هم پس از اینکه مثلث رابط بین استان‌های الجوف، مأرب و صنعاء را به تسلط خود درآوردند.

 

در استان الجوف هم درگیری‌های شدید دیگری بین طرفین در شهر «المتون» جریان دارد  و به گفته منابع یمنی خط مقدم نیروهای منصور هادی به سمت منطقه الجفره عقب نشینی کرده است زیرا نیروهای یمنی «مفرق الجوف» را به تسلط خود درآوردند. این نیروها قبل از آن هم پادگان تیپ 312 در ارتفاعات راهبردی فرضه نهم راهبردی را تحت کنترل خود گرفتند و توانستند ارتفاعات «یام» را هم تصرف کنند.

این درحالی است که جنگنده‌های ائتلاف عربی بیش از 30 نوبت طی ساعات گذشته  شهر نهم صنعا و استان الجوف را بمباران کردند.

ابتدای هفته گذشته بود که ائتلاف سعودی به همراه شبه نظامیان یمنی مورد حمایت خود، با هدف پیشروی به صنعاء، پایتخت دولت نجات ملی یمن از کوتاه‌ترین راه ممکن برای رسیدن به این شهر، عملیاتی آغاز کرد و تجهیزات و نیروی نظامی زیادی در جبهه «نِـهم» به کار گرفت.

هدف از این عملیات سیطره بر مناطق کوهستانی نِـهم و نزدیک شدن به مناطق کوهستانی اطراف صنعاء بود تا از این طریق تسلط بر این شهر که در چند سال گذشته نقطه ثقل مهمی در تحولات یمن بوده، محقق شود، ولی نتایج این عملیات همانند عملیات «عسیر» چند ماه گذشته در داخل عربستان سعودی چیزی جز صدها اسیر و صدها کشته و زخمی برای متجاوزان و مزدوران آنها نبوده است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۴۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی مقاومت عراق به تل‌آویو

مقاومت اسلامی عراق بامداد جمعه اعلام کرد که یک هدف حیاتی را در منطقه «بئر السبع» در سرزمین‌های اشغالی هدف حمله موشکی قرار داده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه جنگ نیروهای مقاومت عراق، این حمله ظهر پنجشنبه با موشک‌های «کروز پیشرفته ارقب» صورت گرفته است.

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که که براساس ادامه رویکرد ما در مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی، یاری اهالی ما در غزه و در پاسخ به کشتار صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان فلسطینی، این موضع توسط مجاهدان مقاومت اسلامی عراق مورد هدف قرار گرفت.

شبکه المیادین نیز گفت که برای نخستین بار تل آویو از خاک عراق هدف حمله قرار گرفته است.
مقاومت اسلامی عراق بامداد پنجشنبه نیز از حمله پهپادی به یک هدف مهم در بندر ایلات واقع در فلسطین اشغالی خبر داد.

براساس اینفوگرافی که به تازگی رسانه جنگ نیروهای مقاومت منتشر کرده‌اند، مقاومت اسلامی عراق در ۲۰۰ روزه گذشته که از طوفان الاقصی می‌گذرد، به ترتیب ۲۴۳ عملیات حمله به ۹۰ هدف در خاک عراق، ۶۵ حمله به اهداف در اراضی اشغالی و ۸۸ حمله به هدف در سوریه انجام داده است.

گروه مقاومت اسلامی عراق در عملیات‌های گذشته به سرزمین‌های اشغالی، هشدار داده بود که در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عملیات خود علیه مواضع این رژیم را تشدید خواهد کرد.

این گروه پس از انجام عملیات‌های خود در سرزمین‌های اشغالی، همواره بر حمایتش از مردم غزه و تشدید حملات علیه اشغالگران در ماه مبارک رمضان تأکید کرده بود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تظاهرات خانواده های اسرای اسرائیلی در تل آویو تظاهرات علیه نتانیاهو برای آزادی اسرا

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • مقام یمنی: حمله ایران به اسرائیل اثرگذار، قدرتمندانه و تاریخی بود
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • فیلم| لحظه حمله موشکی مقاومت عراق به بئر السبع و تل آویو برای نخستین بار
  • ۴ پیامد حمله موشکی سپاه به اسرائیل به روایت امام جمعه تهران
  • قسام مواضع اشغالگران در کیبوتس نیریم را هدف قرار داد
  • لحظه حمله موشکی مقاومت عراق به بئر السبع و تل آویو برای نخستین بار |‌ ویدئو
  • حمله موشکی مقاومت عراق به تل‌آویو
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین