Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسین کوشکی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار دانشگاه ایرنا گفت: المپیاد ورزشی دانشگاه های علوم پزشکی به رسم هر سال، امسال نیز در اسفند ماه برگزار می شود و تفاوت این دوره با دوره های قبل رشد دو برابری ثبت نام کنندگان برای شرکت در المپیاد است.

وی افزود: در این دوره از المپیاد ورزش های همگانی دانشگاه های علوم پزشکی حدود ۳ هزار دانشجو ثبت نام و اعلام آمادگی کرده اند که آمار پایانی پس از بررسی ها به حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کوشکی با اشاره به زمان برگزاری المپیاد عنوان کرد: این المپیاد در دو بخش دختران و پسران برگزار می شود. زمان برگزاری مسابقات دانشجویان دختر دانشگاه های علوم پزشکی از ۹ تا ۱۴ اسفند ماه و دانشجویان پسر نیز از ۱۷ تا ۲۲ اسفند ماه است.

رییس اداره ورزش های همگانی دانشگاه های علوم پزشکی تصریح کرد: المپیاد ورزش های همگانی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه های علوم پزشکی کشور در هشت رشته ورزشی فوتبال دستی، دارت، فریزبی، طناب زنی، طناب کشی، روبیک، آمادگی جسمانی و داژبال برگزار می شود.

ورزش داژبال یکی از ورزش‌های سنتی ایرانیان است که از دیرباز به عنوان یک بازی پر نشاط و همگانی مطرح و در بین اقشار مختلف مردم، بسیار رایج بوده‌ است. این ورزش همچنین به نام هایی مانند وسطی یا وسط وسط نیز معروف است.

فعالیت های رشته ورزشی داژبال، پس از تائید سازمان تربیت بدنی درسال ۱۳۸۷، با عنوان انجمن داژبال، تحت نظارت فدراسیون ورزش های همگانی کشور صورت می گیرد.

همچنین فریزبی نیز نوعی وسیله بازی است که از یک صفحه مدور لبه‌دار درست شده است که از آن برای تفریح و ورزش رقابتی استفاده می‌شود. در این بازی، بازیکن صفحه را به آسمان پرتاب کرده و آن را می گیرد.

کوشکی در ادامه با اشاره به جوایز تیم های پیروز در این المپیاد گفت: المپیاد ورزش های همگانی دانشگاه های علوم پزشکی یک طرح ملی  - دانشجویی است که افزون بر اعطای رتبه های امتیازی به برندگان، هر دانشگاه به نسبت کسب مقام، جوایز نقدی نیز دریافت می کند.

پنجمین المپیاد ورزش‌های همگانی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی در بازه زمانی ۹ تا ۱۴ اسفند ماه ۱۳۹۸ به میزبانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خزرآباد شهر ساری برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها ورزش همگانی دانشجو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش همگانی دانشجو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ورزش همگانی دانشجو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۵۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، علی نویدیان در این خصوص، افزود: ابلاغ چارت سازمانی مرکز بهداشت شهرستان تازه تأسیس گلشن پس از ماه‌ها تلاش و پی گیری توسط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شد.

وی ادامه داد: چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن، مهمترین کار زیربنایی حوزه سلامت در شهرستان گلشن است که باعث ایجاد و راه اندازی واحدهای مختلف بهداشتی و درمانی خواهد شد.

وی ضمن ابراز خرسندی از تصویب چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن در نقشه سلامت کشور گفت: تصویب این چارت علی رغم جذب اعتبارات اختصاصی برای این مرکز بهداشت، منجر به اختصاص ردیف استخدامی خواهد شد.

نویدیان ابراز امیدواری کرد که با فعالیت مرکز بهداشت گلشن، زمینه رشد و تعالی بهداشت و درمان آن منطقه را شاهد باشیم.

کد خبر 6095461

دیگر خبرها

  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • چارت سازمانی مرکز بهداشت گلشن تصویب شد
  • برگزاری نخستین المپیاد ورزش‌های فناورانه ویژه دانشجویان سراسر کشور
  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار نفر در آزمون دستیاری پزشکی/افزایش ۱۲درصدی ظرفیت برای امسال
  • برگزاری گردهمایی روسای هیئت‌های ورزش‌های همگانی سراسر کشور در مشهد
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • لزوم عزم همگانی برای پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا