Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباسعلی درستی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: خوشبختانه هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در استان گزارش نشده و مجموعه بهداشت و درمان آذربایجان شرقی تمام تلاش خود را برای پیشگیری از ورود این ویروس انجام می‌دهد.

وی در خصوص وضعیت بیماری آنفلوانزا در استان هم اظهار کرد: معمولا در مورد بیماری آنفلوانزا بطور رایج بعد از موج اول، با فاصله زمانی غیر قابل پیش بینی موج دومی هم اتفاق می ‌افتد که تاکنون هیچی علایمی از آن در آذربایجان شرقی مشاهده نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درستی با بیان این‌که شیوع بیماری آنفلوانزا غیر قابل پیش بینی است، اضافه کرد: ممکن است آنفلوانزا هفته دیگر یا ماه دیگر شایع شود و یا به طور کلی، موج دومی در کار نباشد، اما با توجه به تجربیات سال‌های گذشته، تمامی مراکز بهداشتی و درمانی در آمادگی کامل قرار دارند.

وی ادامه داد: بیمارستان‌ها و اورژانس‌ها در موج اول آنفلوانزا نیز در حالت آمادگی کامل قرار داشتند و این در حالی است که بیشتر بخش‌هایی که برای این موضوع پیش بینی کرده بودیم، مورد استفاده قرار نگرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز در خصوص علایم آنفلوانزا نیز یادآوری کرد: معمولا همان علایم بیماری سرماخورگی بوده اما آنفلوانزا با تب، بیحالی و درد عضلانی نیز همراه است.

برچسب‌ها تبریز بیماری بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تبریز بیماری بهداشت و سلامت تبریز بیماری بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۵۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون مبارزه با عوامل خسارتزا در سطح ۲۴۶ هزار هکتار از مزارع غلات استان انجام شده است که ۲۶۱ هکتار آن مربوط به بیماری برگی زنگ زردگندم است.

فرشته صادقی نسب افزود: باتوجه به شرایط جوی مناسب برای ایجاد وگسترش بیماری برگی بویژه زنگ زرد گندم در مزارع غلات استان، لازم است کارشناسان شبکه مراقبت ضمن پایش دقیق مزارع، درصورت مشاهده بیماری هرچه سریع‌تر اطلاع رسانی لازم را در خصوص  کانون کوبی و سمپاشی  مزارع با سموم توصیه شده به کشاورزان انجام دهند.

صادقی نسب اظهارکرد:  با توجه به نقش بیماریها در کاهش عملکرد محصول، عملیات مبارزه  بایستی با نظر کارشناسان شبکه مراقبت و در اسرع وقت انجام گیرد تا علاوه بر اثربخشی مناسب از وارد آمدن خسارت به مزارع جلوگیری شود.

صادقی نسب اضافه کرد: عملیات ردیابی و پایش در مزارع همچنان ادامه دارد و توصیه های مدیریتی لازم توسط کارشناسان به کشاورزان انجام  می گیرد.

دیگر خبرها

  • تداوم بارندگی در نیمه شرقی و ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • اتخاذ تدابیر امنیتی و انتظامی جهت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • جهان در خطر: تنها راه جلوگیری از همه‌گیری‌های حیوانی چیست؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سم‌پاشی شد
  • ۲۴۵ هزار هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی سمپاشی شد
  • درخواست موزیلا برای اتخاذ تدابیر واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی
  • هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان (فیلم)