Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-27@12:19:57 GMT

کم‌فروشی بنزین در جایگاه‌ها را گزارش دهید

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۶۱۵۴

کم‌فروشی بنزین در جایگاه‌ها را گزارش دهید

کم‌فروشی در برخی از جایگاه‌های سوخت موضوعی است که سال‌هاست آفت این حوزه شده و صدای اعتراض بسیاری از مردم را بلند کرده است. در این راستا بار‌ها توصیه شده که اگر مردم در هر جایگاهی تخلفی دیدند، به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اطلاع دهند و منتظر بمانند. این شرکت تیم نظارتی خود را با تجهیزات کنترل کمی به جایگاه مذکور اعزام می‌کند و چنانچه تخلف جایگاه اثبات شود، به شدیدترین شکل ممکن جریمه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما درباره جریمه‌ای که در انتظار جایگاه‌های متخلف است نیز باید گفت که مقدار اضافی تلمبه تا زمانی که کنترل، تنظیم و فروخته شد، محاسبه شده و شماره توتالیزه آن نوشته و این شماره تا شماره همان روز برداشته می‌شود. مثلاً اگر عدد ۱۰ هزار لیتر ثبت شود، در این ۱۰ هزار لیتر مشخص می‌شود که در هر ۲۰ لیتر چند سی سی کم‌تر فروخته شده است. این نرخ محاسبه و جایگاه به نرخ فوب خلیج فارس جریمه می‌شود و هر هفته همه جایگاه‌های کشور کنترل کیفی می‌شوند. درواقع فرآورده نزدیک به ۴۰۰۰ جایگاه کنترل کیفی می‌شود و ۵۰ هزار تلمبه هم ماهانه توسط شرکت ملی پخش کنترل می‌شود.

بیژن زنگنه، وزیر نفت در این‌باره اعلام کرده است که اگر چنین تخلفی در جایگاه‌ها رخ دهد، مردم باید آن را به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منعکس کنند؛ چراکه این مساله علاوه بر اینکه جنبه کیفری دارد، شرکت پخش به عنوان یک موضوع انضباط مدیریتی با آن برخورد خواهد کرد و جرائمی اعمال خواهد شد.

وی با تاکید بر این‌که البته لازم است مردم نیز در زمان سوخت‌گیری دقت کافی را داشته باشند، تصریح کرد: شیوه صحیح سوخت‌گیری و توجه به مسائلی که متوجه تخلف جایگاه‌ها شوند، موضوعی است که ما از همه مردم خواستاریم.

به گفته او مردم می‌توانند کم‌فروشی را با شماره ۰۹۶۲۷ اطلاع دهند و در همه جایگاه‌ها، تابلو‌های اضطراری نصب شده که یک شماره مربوط به همین موضوع است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بنزین کم فروشی کم فروشی بنزین وزارت نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۶۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد از گشایش یک جایگاه عرضه سوخت مایع در این استان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی جایگاه سوخت اختصاصی «دنا»، شمار جایگاه‌های عرضه سوخت مایع این استان به ۳۷ باب رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد، سالار خشایی بیان کرد: این جایگاه برای رفاه همشهریان و خدمات‌رسانی مطلوب‌ به هموطنان در مرکز استان به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: جایگاه اختصاصی عرضه سوخت «دنا» با مشارکت بخش خصوصی ساخته شده و دارای ۶ تلمبه و ۱۲ نازل عرضه فرآورده‌های نفتی است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر لزوم بهینه‌سازی مصرف انواع فرآورده‌ نفتی تأکید کرد: این جایگاه در زمینی به مساحت حدود یک هزار و ۶۰۰ مترمربع و با ۱۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری واقع در ورودی شهر یاسوج به سمت فلکه جهاد، نرسیده به فرودگاه یاسوج به‌صورت رسمی راه‌اندازی و با افتتاح آن برای ۱۰ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال ایجاد شد.

خشایی توسعه خدمات، ایجاد اشتغال، کاهش مسیرهای سوخت‌رسانی به خودروها و استفاده از توان بخش خصوصی را از مهم‌ترین اهداف احداث توسعه مجاری عرضه برشمرد و از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ساخت جایگاه‌های عرضه سوخت جدید در سطح استان به‌منظور ایجاد رفاه حال همشهریان و خدمات‌رسانی مطلوب‌تر دعوت به همکاری کرد.

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزیِ مهیب قطار حامل بنزین در آمریکا | ویدئو
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • اجرای رسمی طرح باک پُر از روز شنبه در مرز رسمی پرویزخان
  • سجاد آقایی در جایگاه ششم رقابت ماده ۴۰۰متر قرار گرفت
  • محکومیت دبستان غیرانتفاعی دخترانه به علت گران فروشی خدمات آموزشی
  • قتل تکان‌دهنده مادر و پسر جوان با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش
  • خط حزب‌الله ۴۴۱؛ بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییردهنده محاسبات
  • امباپه مغلوب وینی شد؛ رضایت به پست «شماره 9»