Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-04@13:00:22 GMT

رفتن یا نرفتن استاندار کردستان؛ مسئله این نیست!

تاریخ انتشار: ۷ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۷۶۳۷۲

رفتن یا نرفتن استاندار کردستان؛ مسئله این نیست!

رفتن یا نرفتن مرادنیا از ساختمان استانداری کردستان مسئله نیست، مهمترین مسئله این است که استاندار کردستان چه نمره ای به عملکرد خویش در این مدت حضورش در استان خواهد داد؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، این روزها در محافل سیاسی بسیار سخن از رفتن مهندس بهمن مرادنیا از سکانداری استانداری کردستان بعنوان یکی از معاونین وزارت جهاد، کشاورزی گفته می شود، اما آنچه حائز اهمیت است آیا رفتن یا نرفتن استاندار کردستان از صحنه سیاسی استان تا چه حد می تواند بر تحولات کردستان  تاثیرگذار باشد؟ استاندار بیجاری الاصل که بزرگترین روزومه اجرایی ایشان چهار سال نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی بود، بدون شک با این امید به کردستان پا گذاشت که بتواند منشاء خیر و خدمت به مردم استان باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس بود که  مرادنیا در روز معارفه اش چنان وعده  نگاه فراجناحی در انتصابات به مردم داد که کنشگران سیاسی استان هر چند به دلیل شناخت از پیشینه سیاسیون منفعت طلب زیاد امیدوار نشدند، اما باز هم روزنه امیدی در دلشان قرار گرفت که شاید اینبار مرادنیا عزمش را جزم کرده که بتواند در مصاف با منفعت طلبان برستادی استان پیروز شود. به هر صورت  هنوز چند روزی از انتصاب استاندار نگذشته بود که حلقه منفعت طلبان به دور ایشان بسان زنجیری مستحکم طنیده شد، همین امر باعث گردید تا بر تمامی وعده های داده شده استاندار در روز معارفه اش خط بطلانی کشیده شود.

 

متاسفانه برستادیهای منفعت طلب استان که خود را تمام قد طلبکار از دولت روحانی می دانستند، تمامی پستهای کلیدی استان را بدون توجه به شایسته سالار بودن فقط و فقط در حد و قواره خویش دیده و بهر خودشان می پسندیدند. لذا همین امر باعث گردید تا  مدیریتهای استان بسان گوشت قربانی در بین منفعت طلبان سیاسی تقسیم شود، بودند افرادی که بدون حتی یک روز سابقه مدیریتی بناگاه قبای بسیار بزرگی بنام مدیرکلی  بر تن پوشیدند، بیگمان متانت و شخصیت آرام مهندس مرادنیا بزرگترین مستمسکی شد برای سوءاستفاده افرادی که سبد 72 درصدی رای روحانی در استان را مدیون تلاشهای  خویش می دانستند، اما آیا امروزه همین پادوهای سیاسی ستاد روحانی  که کلید طلایی روحانی را به مردم نشان دادند و مردم هم به شعارهای پرزرق و برق آنان اعتماد کردند، آیا امروزه برای  100درصد بدبختی و فلاکت مردم از نظر اقتصادی و معیشتی پاسخی دارند؟!

 

به هر صورت رفتن یا نرفتن مرادنیا از ساختمان استانداری کردستان مسئله نیست، مهمترین مسئله این است که استاندار کردستان چه نمره ای به عملکرد خویش در این مدت حضورش در استان خواهد داد؟؟!! بالاخره وقتی فردی مغازه دار و کاسب حرفه ای بازار، بناگاه در دوران مرادنیا قبای سیاسی بر تن می کند و خود را مشاور اعظم استاندار می پندارد  و متاسفانه مسئول توزیع پستهای مدیریتی در استان هم می گردد ، قطعا اتفاقاتی از این دست سبب ناامیدی مردم و  فاجعه سیاسی عدم توسعه یافتگی خصوصا در پروسه مدیریتهای استان گردید!!!

 

چنانچه  اگر رفتن استاندار از صحنه مدیریت ارشد استان صحت داشته باشد، جای این سوال هنوز باقیست آیا استاندار در مراسم تودیع خویش اینبار با کدام ادبیات سیاسی با مردم و کنشگران اجتماعی صحبت خواهد نمود؟! آیا منفعت طلبانی که با سوءاستفاده از سعه صدر استاندار توانستند راه صدساله را یک شبه طی کنند، چگونه ایشان را بدرقه خواهند نمود؟!! استاندار به کارنامه خویش در این مدت چه نمره ای خواهد داد ؟!  آیا استاندار بخاطر انتصاب برخی برستادیهای ناتوان  بدون توجه به شایستگی آنان به پستهای حساسی مانند فرمانداری بعضی از شهرها از مردم استان عذرخواهی خواهد نمود؟!! آیا استانداربه افکار عمومی استان بخاطر دخیل نمودن برخی کاسبان بازار که بخاطر معامله های سیاسی بناگاه مدیر شدند و سپس خود را کلید دارمشاوره دادن برای توزیع مدیریتهای استان می دانستند چه توضیحی خواهند داد؟!! آیا مردم کردستان که در قدرشناسی شهره هستنددر ذهن تاریخی خویش پس از سالها از مرادنیا به نیکی یاد خواهند کرد؟!!

 

بالاخره در قاموس مدیریتها برای هر آمدنی، رفتنی نیز خواهد بود، امیدواریم اگر مرادنیا در استان نتوانست به دلیل دخالت منفعت طلبان سیاسی اختیار عمل کامل و کافی در انتصاب مدیران داشته باشد، اما حداقل بتواند در مرکز بدور از نگاه این منفعت طلبان برای مردم استان منشاء خیر و توسعه باشد!!

 

سخن پایانی؛ هر فردی که قرار است بجای مرادنیا بر کرسی استانداری کردستان تکیه زند بدون شک راهی بسیار سخت و دشوار در پیش خواهد داشت، زیرا برداشتن برخی زالوهای مدعی که بر صندلی مدیریتی استان چنان خسبیده اند که کندن این جنس مدیران بسی از نظر سیاسی پردردسر خواهد بود، اما اگر قرار باشد استاندار آینده هم در حلقه همین سیاسیون منفعت طلب قرار گیرد، پس بهتر است این آمدن و رفتن نماینده عالی دولت در استان صورت نپذیرد، زیرا که مردم سخت در انتظار تغییرند، چون هیچ "تدبیری" در دولت روحانی ندیدند و همه "امید" وعده داده شده روحانی نیز سرابی بیش نبود.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۶۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان 

ایسنا/کردستان استاندار کردستان از راه اندازی صندوق حمایت از ورزش حرفه ای در استان خبر داد.

اسماعیل زارعی کوشا امروز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) در دیدار با مربیان کردستانی تیم ملی والیبال دانش آموزی که بر بام والیبال جهان ایستادند، اظهار کرد: حضور دو نماینده کردستانی در قالب تیم ملی والیبال دانش آموزی باعث افتخار است.

وی با بیان این مهم که ورزش نشاط اجتماعی را به همراه دارد، عنوان کرد: برای رسیدن به قله های افتخار سختی های زیادی باید کشید و امروزه مربیان کردستانی توانستند به این مهم دست پیدا کنند و نشان دهند که ورزش کردستان رو به توسعه است.

استاندار کردستان گفت: استان کردستان به دلیل کمبود صنایع بزرگ، با مشکل نبود حامی ورزش رو به رو است که با رایزنی های که انجام شده است امید داریم این مهم با راه‌اندازی صندوق از حمایت ورزشی حل شود.

وی در ادامه: صندوق حمایت از ورزش حرفه ای با کمک از معادن بزرگ و صنایع بزرگ تا حدی می‌تواند به حمایت از ورزش کمک کند.

زارعی کوشا خاطرنشان کرد: مجموعه ای استانداری با تمام توان در خدمت ورزش استان است و تاکنون نیز با توجه به ظرفیت های که داشته است به تیم های ورزشی کمک کرده است.

 استاندار کردستان در پایان با اشاره به اینکه امروزه والیبال کشور در جامعه جهانی شناخته شده است، یادآور شد: امروزه والیبال کردستان با توجه به این افتخار باعث شده که این رشته در بین خانواده از جایگاه خاصی برخوردار باشد و این مهم می طلبد که توجه و برنامه ریزی دقیق تری انجام گیرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • فرصت‌های از دست رفته برای کردستان با کار جهادی جبران شود
  • زمان واگذاری پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کردستان+فیلم
  • صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان راه‌اندازی می‌شود
  • مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود
  • حمایت فعالان سیاسی کردستان از اجرای طرح نور
  • ایران؛ کثرت فرهنگی و وحدت سیاسی
  • راه‌اندازی صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان 
  • سهم شهرداری سنندج در اراضی الحاقی به شهر پرداخت شود
  • تعیین فرصت ۶ ماهه برای پرداخت حق سهم شهرداری از اراضی الحاقی
  • دولت دنبال رفع دغدغه‌های معلمان است + فیلم