Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی اسماعیلی کارگردان نمایش «لیلای بی‌مجنون» درباره اجرای این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: این نمایش که از ۲۶ دی ماه اجرای خود را در فرهنگسرای ارسباران آغاز کرده است تا ۱۱ بهمن ماه روی صحنه خواهد بود. اتفاقات این نمایش برعکس نمایش‌های ما در چند سال گذشته در فضای معاصر رخ می‌دهد و اثری تاریخی نیست البته فضای مذهبی و متناسب با ایام فاطمیه در نمایش وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار فرهنگ و هنر - وی ادامه داد: داستان نمایش در زمان رضاشاه اتفاق می‌افتد و موقعیتی رئالیستی را به تصویر می‌کشد که این موقعیت در طراحی صحنه و فضاسازی، طراحی و دوخت لباس و گریم و بازی‌ها قابل مشاهده است. ابوالفضل حاج علی خانی نویسنده نمایش نیز متن را به زیبایی به رشته تحریر درآورده به شکلی که شنیدن دیالوگ‌ها و زبان اثر برای مخاطب جذاب است.

اسماعیلی با اشاره به مستقل بودن گروه نمایش و تولید این اثر با سرمایه شخصی یادآور شد: «لیلای بی مجنون» از یک عشق سخن می‌گوید؛ عشق نادر و فرخ به لیلا. نادر پسرعموی لیلا و فردی است که با وجود برخاستن از یک خانواده مذهبی، بعد از گذراندن ۱۰ سال از عمرش در فرانسه به فردی ریاکار و دو رو تبدیل شده است و در مقابل فرخ که لوطی اول پایتخت است، قرار می‌گیرد در این میان لیلا نیز روزه سکوت گرفته است...

این کارگردان در پایان درباره مضامین مستتر در متن بیان کرد: در این نمایش اتفاقاتی که در دنیای امروز نیز رخ می‌دهد و همه ما با آن‌ها روبرو می‌شویم مورد نقد قرار می‌گیرد. همه ما در زندگی با افراد به ظاهر مثبت و حتی مذهبی روبرو می‌شویم که در باطن افراد دورویی هستند. حرف اصلی نمایش «لیلای بی‌مجنون» این است که اگر می‌خواهیم به فردی اطمینان کنیم این اطمینان از روی ظاهر و حرف‌های آن فرد نباشد، که متأسفانه در جامعه زیاد با این افراد و اعتماد بقیه به آنها روبرو می‌شویم.

در بخشی از این نمایش آمده است: به حرفای غلام که فکر می‌کنم، عقل حکم می‌کنه برگرد… دل فتوا می‌ده که برو… یه جور حال و هوایی دارم که تموم بهار و خزون‌های عمر رفته‌ام، تجربه شو نداشتم… انگاری احوالم میزون و ردیفه… به خدای اَحدلاشریک، سرسوزنی از ُحرمت و حیای لیلا، به حریم دل فرخ، کم وکسر نشده و نمی‌شه… انگاری فرخ این روزا، فرخ گذشته نیست… انگاری فرخ دیگه فقط مجنون لیلا نیست… انگاری، یه لیلایی میون وجودمه که به جنون میکشه منو، اما جنونش عقل محضه...

«لیلای بی‌مجنون» به نویسندگی ابوالفضل حاجی علی خانی، کارگردانی مهدی اسماعیلی و تهیه‌کنندگی علی نیکزاد و با بازی کرامت رودساز، افشین سنگ چاپ، فرهاد بشارتی، علی برجی، ابوالفضل حاج علی خانی، علیرضا پاکزاد، داریوش هاشمی، آرش تبریزی، محمدرضا بهشتیان، محمد اسکندری، رها عادلی از تاریخ ۲۶ دی ماه تا ۱۱ بهمن ماه هر شب از ساعت ۱۹:۳۰ در فرهنگسرای ارسباران اجرا خواهد شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: نمایش تئاتر ایران لیلای بی مجنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۷۶۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاشقانه پرسپولیس - اوسمار وارد مراحل جدی شد!

آفتاب‌‌نیوز :

اوسمار ویرا سرمربی برزیلی پرسپولیس که این روز‌ها به یک چهره محبوب تبدیل شده، وقتی قرار شد به جای یحیی گل‌محمدی سکان هدایت سرخ‌ها را بر عهده بگیرد فقط فحش خورد. نه فقط خود ویرا که من حیث المجموع، باشگاه پرسپولیس و تصمیم‌سازان آن هم از این اعتراض‌های خشن در امان نماندند!

طبیعی است با چند نتیجه خوب و ثبات پرسپولیس در جدول لیگ، خیلی‌ها فعلا گل‌محمدی را فراموش کردند، حرفی از برانکو هم نمی‌زنند و در حال حاضر دارند از هنر مربیگری اوسمار لذت می‌برند. حالا سوال این است: اگر اوسمار نتواند جام بگیرد و پرسپولیس از کورس قهرمانی جا بماند، آیا محبوبیت فعلی این مربی سر جای خود باقی است؟ آیا اوضاع به همان دورانی بر نمی‌گردد که می‌خواستند اوسمار را سرمربی کنند، اما جراتش را نداشتند؟

اوسمار همان‌طور که از ابتدا هم به نظر می‌رسید، بعد از استعفای غیرمننتظره یحیی گل‌محمدی بهترین گزینه ممکن برای نیمکت پرسپولیس بود. او شناخت کافی از این تیم داشت و با بازیکنان در زندگی‌های اردویی و تمرینی، شریک بود. ضمن این‌که چهره‌ای جوان و باانگیزه محسوب می‌شد که می‌توانست همه تجربه‌اش را از آکادمی‌ها و تیم‌های مختلف برزیلی به پرسپولیس منتقل کند.

با این همه، او خیلی نباید روی مرام و معرفت فوتبال ایران حساب کند؛ اینجا خبری از داستان‌های عاشقانه و رمانتیک نیست. در فوتبال ایران، مربیان روی لبه تیغ راه می‌روند و با ۲ باخت، همه‌چیز به حالت اولیه برمی‌گردد. اوسمار حتی می‌تواند به تنظیمات کارخانه برگردد و به همان مربی مظلومی تبدیل شود که حتی خوش‌بین‌ترین هواداران پرسپولیس هم نمی‌پذیرفتند او جانشین گل‌محمدی شود.

برای دوست داشتن اوسمار و عاشقانه‌ای که کم‌کم دارد در پرسپولیس جدی می‌شود، باید کمی صبر کرد؛ هر چند منطق می‌گوید در تیمی که انتخاب مربی ایرانی برایش بسیار سخت است، بودن چهره‌ای مثل اوسمار ویرا که خوب حرف می‌زند و تیمش را هم درست هدایت می‌کند یک غنیمت بزرگ محسوب می‌شود.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) آهنگ عاشقانه‌ای که منوچهر هادی برای دخترش خواند
  • ۸ موقعیتی که نیازی نیست درباره آنها به دیگران توضیح دهید
  • پست عاشقانه نوید محمدزاده برای تولد فرشته حسینی
  • داستان عاشقانه سمی یک پروانه!
  • مجنون گیلانی که ده‌ها سال آواره‌ی دریا بود/ عشق لیلا با «کاجامه‌ خوس» چه کرد؟
  • (ویدیو) رازگشایی از نامه به رائفی‌پور تا اشک‌های عاشقانه امیرعلی نبویان برای بهار
  • شش فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو‌ نمایش داده می‌شود
  • عاشقانه پرسپولیس - اوسمار وارد مراحل جدی شد!
  • ۷ موقعیتی که هنگام مواجهه با آنها باید «نه» بگوییم
  • عادی‌انگاری توهین به مقدسات و اعتقادات ممنوع